تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای مفید برای رهایی از سردردهای سینوسی

بسیاری از سردردها به سینوزیت ارتباطی ندارند و درصورتی که فرد احساس فشار و سنگینی در جلوی سر و درد قسمتهای بالایی صورت را به طور همزمان داشته باشد، باید سردرد را سینوزیتی دانست.

سردردهای سینوزیتی معمولا همراه با علائمی از قبیل گرفتگی و انباشت ترشحات فراوان در داخل بینی و پشت حلق هستند، البته فرد ممکن است از قبل سابقه ابتلا به آلرژی و سرماخوردگی را نیز داشته باشد.

استفاده از داروهای شستشو و قطره های بینی برای بازنگه داشتن راه بینی موثر است. باز نگه داشتن راه بینی و سینوسها باعث تخلیه ترشحات می شود که درد را آرام میکند.

در واقع شستشوی مدام بینی با آب نمک رقیق و سرم های شستشوی مخصوص به درمان سردرد سینوزیتی کمک میکند.

درمان این نوع سردرد برای افراد با سابقه آلرژی ، مصرف آنتی هیستامین همراه با آنتی بیوتیک مناسب با هرفرد (طبق تشخیص پزشک)، جلوگیری از رفتن باد سرد و آب استخر به داخل بینی در این راستا کارساز است.

تکفارس آی آر

مصرف قطره های مخصوص باید بین ۳ تا ۵ روز ادامه پیدا کند، درصورت درمانهای موقتی و ادامه سردرد فرد باید برای تشخیص علت اصلی و راه درمان دائمی به پزشک متخصص مراجعه کند چرا که گاه این سردردها ناشی از انحراف بینی، پلیپ یا گوشتهای اضافی داخل بینی است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر