تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای مفید برای دور کردن انرژی های منفی از خانه

image راهکارهای مفید برای دور کردن انرژی های منفی از خانه

راههای زیادی برای زدودن انرژی منفی از پیرامون‌تان وجود دارد که می‌تواند در ایجاد تعادل و هارمونی در زندگی شما و البته زندگی سایر اعضای خانواده تاثیر چشمگیری بگذارد.

تمیز و پاکیزه کردن خانه

وقتی وارد اتاقی تمیز و مرتب می‌شوید احساس خوبی به شما دست می‌دهد و برعکس؛ وقتی وارد اتاقی بهم ریخته و نامرتب می‌شوید احساس ناخوشایندی خواهید داشت. علتش هم این است که بهم ریختگی و کثیفی انرژی منفی را جذب می‌کند. هر زمانی که جایی را مرتب و تمیز می‌کنید به طور ناخودآگاه انرژی منفی را حذف می‌کنید. به همین علت تمیز و مرتب کردن خانه یا محل کار باید الویت شما برای کمک به پُر کردن اطراف‌تان از انرژی مثبت باشد.

همه‌ جای خانه را به طور مرتب جاروبرقی بکشید و تمیز کنید، همه‌ی اتاق‌ها و حمام و آشپزخانه. درها، دستگیره‌ها و پنجره‌ها را تمیز کنید چون باید بدون هرگونه گرد و غبار و آلودگی باشند. هر شب آشپزخانه را مرتب کنید و هیچ ظرف نشسته‌ای باقی نگذارید. چیزهایی را که دیگر نیازی به آنها ندارید دور بیندازید، با نگه داشتن این وسایل فقط دور و برتان را شلوغ‌تر می‌کنید. مواد سمی را از خانه دور کنید. لباس‌های چرک را هر جای خانه نگذارید و آنها را فقط در سبد مخصوص لباس‌های کثیف قرار دهید.

تکفارس آی آر

استفاده از دود معطر

سوزاندن گیاه معطر یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین راههای دور کردن انرژی منفی از خانه است. این سنت کهن در نیاکان ما نیز بسیار رایج بوده است. معروف‌ترین گیاه برای دود کردن مریم گلی است. مریم گلی وقتی سوزانده می‌شود مقدار زیادی یون منفی وارد هوا می‌کند که خنثی کننده‌ی یون مثبت در هواست (بالا بودن میزان یون مثبت در هوا باعث احساس افسردگی، سر درد و رخوت در افراد می‌شود). یون‌های منفی کمک می‌کنند تا احساس تندرستی کرده و ذهن‌تان شفاف شود ضمنا رایحه‌ی مریم گلی، آرامش بخش است.

شاخه‌های مریم گلی در بازار موجودند اما شما خودتان هم می‌توانید یک دسته از این شاخه‌ها را در خانه درست کنید. چند شاخه مریم گلی را در آفتاب خشک کنید و سپس این شاخه‌های خشک شده را با نخ محکم به هم ببندید، دسته‌ی مریم گلی شما آماده است. قبل از اینکه کار را شروع کنید باید خانه را تمیز کنید و تمام درها و پنجره‌ها و قفسه‌ها و گنجه‌ها و … را باز بگذارید. دسته‌ی شاخه‌های مریم گلی را در یک ظرف نسوز بگذارید تا خاکستر و آتشپاره‌ها در آن قرار بگیرند و شاخه‌ها را روشن کنید و کمی فوت کنید تا دود کند. از خودتان شروع کنید؛ دود را به سمت خودتان فوت کنید، از پا شروع کرده و به سمت دست‌‌ها و سرتان بیایید.

به آرامی در خانه راه بروید و با حرکات دورانی مریم گلی در حال دود کردن را در خانه بچرخانید، روی دیوارها، گوشه‌ها، زمین و سقف و در تمام این مدت خودتان در سمت چپ اتاق‌ها باشید. طی انجام این مراحل جملات مثبت به کار ببرید و بگویید تا اثر گذاری آن تقویت شود. در پایان مریم گلی در حال سوختن را به بیرون از خانه ببرید و در یک فضای باز قرار دهید تا خاموش شود. علاوه بر مریم گلی می‌توانید از چوب سدر، اسطوخودوس، چوب کاج و سایر گیاهان خوشبو نیز برای دود کردن استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون

www.takfars.ir

انرژی منفی برای اینکه باقی بماند نیاز به اشیاء و وسایل دارد برای همین باید دکور خانه را هر از چند گاهی تغییر دهید. حتی فقط تغییر چیدمان مبلمان کافیست تا انرژی منفی را دور کند. دست کم ماهی یک بار مبلمان را کمی حرکت دهید. البته تغییر چیدمان وسایل خانه بیشتر اوقات جای‌تان را بازتر می‌کند و احساس راحتی بیشتری نیز خواهید داشت. تغییر دکوراسیون را تجربه کنید تا فضای خانه‌تان پُر از حس زندگی شود. هر چیزی که حس خوب به شما نمی‌دهد تغییر دهید و از نظرات اعضای خانواده و دوستان کمک بگیرید. وسایل شکسته و خراب شده‌ را که دیگر کاربردی ندارند در خانه نگه ندارید و دور بیندازید.

نور خورشید و هوای تازه

هوای تازه و نور آفتاب قابلیت شگفت انگیزی در پاکسازی دارند. انرژی قدرتمند طبیعت همیشه احساس خوبی به شما می‌دهد. پس اجازه دهید کمی نور خورشید و هوای تازه وارد فضای خانه شود؛ این هم یک راه ساده‌ی دیگر برای تقویت انرژی مثبت در خانه است. صبح زود، درها و پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه و نور آفتاب وارد خانه شده و انرژی‌های منفی خارج شود. حتی می‌توانید کنار پنجره‌ی باز بایستید و بدن‌تان را در معرض نور صبحگاهی آفتاب قرار دهید. این کار به بدن‌تان کمک می‌کند تا ویتامین D بسازد. نور درخشان خورشید می‌تواند اضطراب و افسردگی را تسکین بدهد. به غیر از بدن و فضای اتاق، لباس‌های شسته شده نیز باید در معرض نور خورشید خشک شوند. گُل و گیاهان خانگی‌تان را نیز هرازگاهی در آفتاب قرار دهید.

نمک دریا

نمک دریا نیز راهی دیگر برای دفع انرژی منفی هم از خانه و هم از درون شماست. این باور وجود دارد که نمک دریا کمک می‌کند تا یون‌های منفی در هوا تولید شده و ارتعاشات مثبت ارسال شود. چند قاشق غذاخوری نمک دریا را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و کاملا حل کنید. این محلول را در یک بطری اسپری بریزید و در گوشه‌های خانه اسپری کنید. مقداری نمک دریا در تمام فضای اتاق بپاشید، مخصوصا در گوشه‌هایی که به سمت شمال و جنوب غربی هستند. در صورت امکان اجازه دهید یک شب باقی بماند و سپس نمک‌ را با جاروبرقی جمع کنید و دور بیندازید.

برای پاکسازی بدن می‌توانید یک فنجان نمک دریا را در وانی که از آب گرم پُر شده بریزید و بدن‌تان را در به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن بغلطانید تا ریلکس شوید.

بلند دست زدن

صدا و ارتعاشاتی که از بلند دست زدن ناشی می‌شود کمک می‌کند تا انرژی‌های منفی دور شده و پراکنده شوند. در واقع صداهای بلند و واضح، از متدهای قدرتمند پاکسازی خانه هستند. مادر طبیعت با صدای رعد و برق نیز همین کار را می‌کند. حتی صدای آتش بازی و ناقوس کلیسا، آرامشبخش و پاکسازی کننده است. در خانه راه بروید و با صدای بلند دست بزنید، مخصوصا در گوشه‌ها، روی قفسه‌ها و زیر پله‌ها تا از سکونت انرژی منفی در فضای خانه جلوگیری کنید. صدای دست زدن باید جانانه و سبُک باشد. سنگین و بیحال دست نزنید چون تداعی منفی دارد. همزمان با دست زدن می‌توانید از زنگوله، ناقوس و یا طبل استفاده کنید تا انرژی‌های منفی را در خانه از بین ببرید.

عصاره‌های گیاهی

یک روش خوب دیگر برای پاکسازی خانه، محل کار و یا هر چیزی از انرژی منفی استفاده از عصاره‌های گیاهی است. رایحه‌ی قوی عصاره‌های گیاهی، انرژی منفی را پراکنده می‌کنند و ضمنا به طور طبیعی هوای خانه را با طراوت کرده و انرژی مثبت را به خانه و زندگی شما دعوت می‌کنند.

تک فارس

یک مزیت دیگر عصاره‌های گیاهی این است که بیشتر آنها دارای خواص طبی نیز هستند. ویژگی‌های آنتی باکتریال و ضد ویروسی آنها فضای خانه را سالم‌تر می‌کند. می‌توانید از انواع عصاره‌های گیاهی مانند لیمو، پرتقال، اسطوخودوس، مریم گلی، نعنا و گل رز استفاده کنید.

یک بطری اسپری را از آب پُر کنید و ۱۵ تا ۳۰ قطره از هر نوع عصاره‌ای که انتخاب کرده‌اید در آن بریزید و آن را در فضای خانه یا محل کارتان اسپری کنید، مخصوصا در گوشه‌ها، سمت پنجره‌ها و درها. این کار را هفته‌ای یک بار یا هر وقت که احساس کسل بودن کردید انجام دهید.

گُل و گیاه

برای دور کردن انرژی منفی از خانه، مادر طبیعت راههای زیادی پیش پای‌تان گذاشته است. گیاهان زیبای زیادی وجود دارند که در دفع انرژی منفی و ایجاد تعادل در ارتباط درون شما با دنیای بیرون بسیار موثرند. گیاهان علاوه بر اینکه به خانه‌تان سبزی و زیبایی می‌دهند، اکسیژن هم تولید می‌کنند. شما می‌توانید گیاهانی مانند بامبو، درخت پول، مریم گلی، ریحان مقدس، ارکیده، آلوئه ورا، رزماری و یاسمن را در جاهای مختلف خانه قرار دهید. قبل از اینکه گیاهان را به خانه بیاورید مطمئن شوید که زمان کافی برای رسیدگی به آنها را دارید. همیشه باید شاخ و برگ‌های پژمرده و خشک شده را از گیاه جدا کنید و اگر گیاه‌تان مُرد، حتما فورا آن را از خانه دور کنید.

کریستال‌ها

کریستال‌ها و سنگ‌های گوناگونی وجود دارند که می‌توانید از آنها برای دفع انرژی منفی استفاده کنید. کریستال‌ها، ارتعاشات قوی برای نابود کردن انرژی منفی ارسال می‌کنند و حتی می‌توانند با هیجانات و احساسات و افکار منفی که در مواجهه با افراد دوروبرمان پیدا می‌کنیم مبارزه کنند. تورمالین سیاه یکی از بهترین کریستال‌هایی است که باید یکی از آن را در خانه داشته باشید. تورمالین سیاه را نزدیک ورودی خانه قرار دهید تا جلوی ورود هر نوع انرژی بالقوه‌ی منفی را به خانه بگیرد.

یک راه دیگر هم این است که تورمالیت سیاه را در وسط خانه بگذارید تا انرژی منفی را پس بزند. سایر کریستال‌هایی که به خوبی می‌توانند با انرژی منفی مبارزه کنند رُزکوارتز، کوارتز دودی، هماتیت، کهربای سیاه، عقیق سیاه، یاقوت ارغوانی، اُبسدین سیاه و اشک آپاچ است. برای اینکه به عملکرد این کریستال‌ها کمک کنید باید هفته‌ای یک بار آنها را تمیز کنید. کریستال را در کاسه‌ای از آب تصفیه شده قرار داده و سپس به مدت دست کم ۴ ساعت زیر نور خورشید خشک کنید.

زعفران

ادویه‌ی زعفران را هم می‌تواند برای پاکسازی فضا بکار ببرید. طبق سنت تیبتان (فرقه‌ای بودایی)، انرژی‌های شیطانی از بوی تند زعفران متنفرند و برای همین به دفع انرژی منفی کمک می‌کنند. بوی خوشایند زعفران را در خانه پراکنده کنید تا از انرژی منفی تخلیه شود. مقداری زعفران را همزمان با غروب خورشید در ورودی خانه بپاشید تا با این کار انرژی مثبت را به خانه دعوت کنید. غروب خورشید زمانی است که روز و شب با هم متحد می‌شوند. رنگ درخشان زعفران می‌توانند تزکیه‌ی روح و نفس را در خانه افزایش بدهد. حتی می‌توانید کمی زعفران را با آب ترکیب کرده و در اتاق‌ها پراکنده کنید.

همزمان با پراکنده کردن زعفران در فضای خانه، جملات مثبت و شُکرآمیز بگویید تا فضای خانه‌تان پُر از انرژی مثبت شود.

T A K F A R S

رایحه‌های طبیعی گلها نیز می‌توانند انرژی منفی را دور کنند. گلهای تازه را در گلدان گذاشته و در اتاق‌تان بگذارید. شمع‌های معطر نیز می‌توانند ابزار خوبی برای پاکسازی باشند. حتی می‌توانید پوست پرتقال یا لیمو را بسوزانید. بوی مطبوع و سرحال کننده‌ی آنها نیز می‌توانید هر نوع انرژی منفی موجود در فضا را دفع کند. مدیتیشن نیز ارتعاشاتی تولید می‌کند که انرژی منفی را از درون شما و از خانه دور می‌کند. خوب است هر روز مدیتیشن کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر