تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای مفید برای بهتر رنگ کردن موهای سفید سر در خانم ها

image راهکارهای مفید برای بهتر رنگ کردن موهای سفید سر در خانم ها

وقتی موها سفید می‌شوند، کمترین رویش ریشه‌ها می‌تواند زیبایی موهای شما را خراب کند، به همین دلیل اگر از کسانی هستید که ترجیح می‌دهید خیلی زود به زود فقط ریشه‌ها را رنگ کنید، اول از همه فقط به ریشه رنگ بزنید، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد رنگ مو را تا انتهای نوک ساقه بکشید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

اگر بیشتر موهای‌تان سفید است اول از جلوی سر شروع به رنگ کردن کنید و بعد قسمت‌های دیگر. اگر شقیقه‌ها سفید بودند، اول شقیقه‌ها را رنگ کنید و بعد از پشت سر شروع کنید. در کل هرجا که سفیدی بیشتر بود اول آنجا را رنگ کنید و بعد قسمت‌های دیگر را.

قدرت اکسیدان‌ها را بشناسید

قدرت اکسیدان که به عنوان تسریع‌کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به‌ کار می‌رود با نتایج مورد نیاز و دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود. اکسیدان ۱۰ Vol رنگ را فقط به‌طور جزئی باز می‌کند، اکسیدان ۲۰ Vol قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالاتری دارد. اکسیدان ۳۰ Vol قدرت روشن‌کنندگی بسیار بالا را با کمترین میزان رنگ دارد. از آنجایی‌که اکسیدان‌های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاک می‌کند، معمولا توصیه می‌شود از اکسیدان‌های با درجه کمتر از ۳۰ استفاده کنید. آمونیاک هم همین خطر را دارد.

تکفارس آی آر

راه‌های رنگ‌ گرفتن موهای سفید اکثر افرادی که موهای‌شان را رنگ می‌کنند با رنگ نگرفتن موهای سفید مواجه هستند اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید موهای‌تان را از سندرم تفلون که مانع رنگ گرفتن موها می‌شود، محافظت کنید.

۱. اول از همه مطمئن باشید که رنگ دائم استفاده می‌کنید، نه موقت یا نیمه‌دائم چون رنگ‌های دائم موادی چون آمونیاک و پروکساید دارند بنابراین به خوبی در ساقه موها نفوذ کرده و در آن نیز باقی می‌مانند.

۲. دقت کنید روی بسته‌بندی رنگ شما عبارت neutral یاnatural نوشته شده باشد، این رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های دودی (ash) و طلایی (gold) غلیظ‌تر هستند و بهتر رنگ سفید موهای شما را می‌پوشانند.

۳. بهتر است رنگ‌تان را درون یک کاسه بلور درست کنید و بعد با برس رنگ که موهایی زبر دارد رنگ را به موهای‌تان بزنید، از درست کردن رنگ درون محفظه‌های پلاستیکی که درون خود بسته‌بندی رنگ وجود دارد اجتناب کنید. هرقدر موهای برس رنگ شما زبرتر باشد، بهتر می‌تواند روی موهای سفید را بخراشد تا رنگ درون آن نفوذ کند.

۴. رنگ را به همان اندازه که روی بسته‌بندی نوشته شده‌ است روی موهای‌تان بگذارید حتی کمی بیشتر از آن زمان می‌تواند موجب شود رنگ موها خراب شود.

www.takfars.ir

چگونه موهای سفید را رنگ کنید

برخی از موهای سفید به‌ویژه موهای ریز، کلفت و خاکستری‌رنگی که در اطراف شقیقه‌ها می‌رویند، در برابر رنگ مو مقاوم هستند یا در مقایسه با سایر موهای سفید، به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند. اگر موهای شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شاید لازم باشد که قبل از رنگ‌کردن آنها را نرم کنید چون با نرم کردن، لایه‌های کوتیکول رنگ را بهتر جذب می‌کنند. در موهایی که ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سفید شده‌اند، ابتدا اکسیدان با ۲۰ یا ۳۰ VOL را مستقیما روی موی سفید بگذارید و پس از ۵ تا ۷ دقیقه بشویید.

بهتر است از جایی که سفیدترین موها را دارد شروع کنید و پس از شستن، با حوله خوب آن را خشک کنید سپس از رنگی که یک درجه تیره‌تر از رنگ مورد‌ نظرتان است، استفاده کنید چون به‌دلیل نبودن رنگدانه در تار مو، رنگی که می‌گذارید روشن‌تر به‌نظر می‌رسد. برای بالا رفتن قدرت جذب موی سفید توصیه می‌شود، مدت زمان گذاشتن رنگ را به حدود ۴۵ دقیقه برسانید. یادتان باشد این موها در مقایسه با سایر موهای سفید به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر