تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای غلبه بر افسردگی و ناراحتی بعد از سقط جنین

ناراحتی و درد دوره زمانی معینی ندارد. چنین چیزی وجود ندارد که فردی به شما بگوید همه چیز مرتب است و شما نیز درد خود را فراموش کنید و به زندگی عادی خود برگردید.

این موضوع در زندگی واقعی انسان‌ها رخ نمی‌دهد. برخی از اوقات فردی که به او علاقه دارید می‌تواند از لحاظ عاطفی و احساسی شما را حمایت کند. اما همانطور که می‌دانید از دست دادن فرزند حتی اگر به دنیا نیامده باشد یک فرایند دردناک است و می‌تواند درد و رنج زیادی بر روی فرد تحمیل کند. به عبارت ساده تر، نوسانات هورمونی همچون افت ناگهانی استروژن اغلب شرایط عاطفی فرد را بدتر می‌کند. اولین سال بعد از این حادثه معمولا سخت تر خواهد بود. بعد از گذشت زمان، شرایط بهبود پیدا می‌کند. به خاطر داشته باشید که این غم در برخی از موارد می‌تواند بهافسردگی منجر شود. بنابراین اگر نتوانستید کارهای روزمره خود را انجام دهید، از فردی که دوستش دارید دور شدید یا افکار خودکشی در سر داشتید بهتر است با یک روانشناس مشورت کنید.روانشناس در صورت لزوم شما را به یک روانپزشک متخصص ارجاع می‌دهد تا داروهای مورد نیاز تجویز گردد. از دست دادن فرزند می تواند بسیار دردناک باشد اما به خاطر داشته باشید که می‌توانید دوباره باردار شوید و از وجود فرزندان خود لذت ببرید. پس شرایط سخت را با استقامت تحمل کنید و به امید روزهای بهتری باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر