تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای درمان همورویید دوران بارداری

همورویید یا بواسیر، بافتی عروقی است که در قسمت انتهای روده بزرگ و مقعد وجود دارد. اگر این رگها به هر دلیلی گشاد و متورم شوند، علائمی ایجاد میشود که با توجه به اینکه همورویید داخلی یا خارجی باشد، متفاوت است.

چرا همورویید در بارداری اتفاق می افتد

همورویید داخلی معمولا با خونریزی بدون درد و در موارد شدید با بیرونزدگی رگ متورم از مقعد همراه است و نشانه همورویید خارجی، معمولا درد و خونریزی موقع دفع و برجستگی رگ متورم در حاشیه مقعد است. علت ایجاد همورویید کاملا مشخص نیست ولی افزایش فشار داخل شکم به علل مختلف و یبوست، از عوامل مهم ایجاد آن هستند. از طرفی نباید هرگونه خونریزی از مقعد را همورویید دانست زیرا بیماریهای مهم و گاهی خطرناک دیگری ممکن است با همین علائم شروع و ظاهر شوند و تاخیر در تشخیص و درمان نامناسب آنها گاهی آسیبهای غیرقابل جبرانی به سلامت فرد میزند.

افزایش فشار داخل شکم و یبوست بارداری باعث همورویید میشود

در دوران بارداری هم گاهی افزایش فشار داخل شکم و یبوست بارداری باعث همورویید میشود و مصرف مایعات فراوان درصورت اینکه پزشک آن را منع نکرده باشد، از آن پیشگیری میکند. معالجه و رژیم پرفیبر برای پرهیز از زورزدن هنگام دفع مدفوع و نشستن در آب گرم و استفاده از مسکن و داروهای موضعی نیز در کنترل علائم مفید خواهد بود.

تکفارس آی آر

هنگام بارداری، به علل هورمونی و تغییرات فیزیکی و حتی روانی، تغییراتی در تون عضلات، ترشحات و حرکات نواحی مختلف بدن از جمله دستگاه گوارش ایجاد میشود که گاهی باعث بروز علائم گوارشی مختلف از جمله سنگینی سر دل، آروغ زدن و برگشت اسید میشوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر