تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای خانگی برای کاهش تب

تاثیر بی نظیر نوشیدن آب در کاهش درجه تب:

آب زیاد بنوشید. تب، واکنش طبیعی بدن در برابر میکروب هاست، اما وقتی درجه تب بالا باشد؛ یعنی اینکه میزان آب بدن کم است. پس آب فراوان بنوشید، به خصوص اگر اسهال یا استفراغ دارید، یا آب میوه خنک بنوشید یا سوپ سرد میل کنید.

استفاده از دوش آب ولرم:

دوش آب گرم یا ولرم بگیرید. اگر کسی تب دارد، او را به حمام برده و با آب گرم یا ولرم حمامش دهید. حین دوش، آرام آرام آب را سردتر کنید. در نتیجه، رفته رفته دمای بدن پایین می آید. اگر دیدید درجه تب ثابت باقی مانده است، کمی آب را سردتر کنید.

اگر تب دارید، زیاد غذا نخورید؛ بیشتر مایعات مصرف کنید:

تکفارس آی آر

میکروب های بیماری‌زای موجود در بدن برای اینکه زنده بمانند، از روی و آهن بدن استفاده میکنند. به همین دلیل مصرف غذاهایی که حاوی این عناصر هستند، باعث زنده ماندن میکروب‌ها و در نتیجه تداوم تب می شود.

چای مریم گلی و فواید فوق العاده آن:

چای مریم گلی و بادرنجبویه بنوشید. این چای باعث می‌شود بدن عرق کند و تب را پایین بیاورد. چند عدد برگ مریم گلی داخل لیوان انداخته و رویش آب جوش بریزید. روی لیوان، بشقاب گذاشته و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد.مقداری عسل یا شیرین کننده و یک قاشق غذاخوری بادرنجبویه بریزید. هم زده و بنوشید.

چای کاهو و نقش آن در تب:

چای کاهو بنوشید. کاهو، سرشار از پتاسیم است و مقدار کمی کلسیم، فسفر، سدیم و منیزیم دارد. از همه مهم‌تر اینکه مقدار روی و آهن آن بسیار پایین است. مقداری آب بجوشانیدکاهوها راداخل قابلمه ریخته وبگذارید۱۵دقیقه بجوشدسپس دم کنیدواگرخواستیدبا مقداری عسل میل کنید.

www.takfars.ir

بستنی یخی بخورید:

این روش، موردعلاقه بچه‌هاست. واقعیت این است که اگر چه مایعات خوب است، اما قند بهترین است. اگر تب دارید، می‌توانید بستنی یخی بخورید. بستنی یخی درجه تب را پایین می آورد، به آب بدن اضافه میکند و انرژی بدن را تامین میکند.

خیار:

نوشیدن آب خیار اکثر تب های شدید را ازبین می برد.حتی اگردرکناربسترطفلی که مبتلا به تب است، چندعددخیارتازه بگذارید،تب را ازبین می‌برد.

جوشانده سیب ،تب را تسکین می‌دهد:

به این طریق که یک کیلوسیب راتکه تکه کرده باپوست ودریک لیترآب بجوشانیدسپس با فشارازپارچه نازکی عبورداده وبا حدود ده حبه قند،دوباره بجوشانیدتا قوام بیاید و روزی دوالی سه فنجان میل کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر