تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای شروع به کسب و کار بدون حتی هزار تومان سرمایه

image راهنمای شروع به کسب و کار بدون حتی هزار تومان سرمایه

۱. از مشاوره‌های رایگان استفاده کنید

نیکول دبوم (Nicole DeBoom)، یک ورزشکار حرفه‌ای است که در رشته‌ی سه‌گانه به مدت ۱۱ سال فعالیت کرده است. او اطلاعات زیادی در مورد لباس‌های ورزشی بانوان داشت؛ اما هیچ‌گاه وارد صنعت پوشاک نشده بود. راه حل او این بود که از یک گروه مشاوره کمک بگیرد؛ که هم بتوانند به پرسش‌های او در این زمینه پاسخ دهد و هم او را با افراد دیگری در این صنعت آشنا کنند. نیکول توضیح می‌دهد:

در ابتدای کار هفته‌ای یک بار، دیدارهایی کوتاه برای صرف قهوه داشتیم. از همان زمان تلاشم این بود که از سخنان آن‌ها نهایت استفاده را ببرم.

نتیجه‌ی این کار شگفت‌انگیز بود: نیکول شرکت پوشاک خود را تأسیس کرد و تاکنون توانسته است، ۲۵ میلیون لباس ورزشی به فروش برساند. استفاده از مشاوران نقش مهمی در موفقیت بیزینس نیکول داشته است.

تکفارس آی آر

۲. یک سرمایه‌گذار مشتاق پیدا کنید

یکی از اهداف بهره‌گیری از مشاوره‌‌های تجاری، یافتن شرکای بالقوه برای سرمایه‌گذاری در شرکت شما است. جف وستر (Jeff Wester) یک نمونه‌ی عالی در این مورد است. جف در نظر داشت یک کارگاه آهنگری به سبک قدیمی در اورگون (Oregon) بسازد. او با شخص ثروتمندی آشنا شد که قبلا تجربه‌ی این کار را داشت. او موافقت کرد تا قطعه‌ای زمین در اختیار جف قرار دهد و هزینه‌های خرید تجهیزات کارگاه را نیز پرداخت کند. جف هم‌اکنون در کسب‌وکار خود موفق شده است و توانسته است تمام بدهی‌های خود به همراه سود سرمایه‌گذاری را پرداخت کند.

۳. از تجهیزات دسته دوم  یا قرضی استفاده کنید

جاستین گلد (Justin Gold) با استفاده از همزن و خردکن، بهترین کره‌ی آجیلی (مغز بادام) روی زمین را تولید می‌کرد و محصولات خود را در بازار محلی می‌فروخت. او تصمیم گرفت کسب‌وکار خود را توسعه دهد؛ از این‌رو با چند تولید‌کننده‌ی بزرگ کره‌ی بادام‌زمینی گفتگو کرد. آن‌ها به جاستین گفتند نمی‌توانند به محصولات خود، عسل و شیره‌ی افرا یا دیگر عناصر غذایی اضافه کنند، چون باعث سوختن دستگاه‌های بزرگ آن‌ها می‌شوند.

جاستین با خود فکر کرد چرا او می‌تواند این کار را در آشپزخانه‌ی خود انجام دهد ولی کارخانه‌های بزرگ با تجهیزات چند میلیون دلاری قادر به انجام آن نیستند. او توانست با قیمت ناچیزی چند وسیله‌ی دسته دوم – شبیه آن چیزی که در آشپزخانه‌ی خود داشت – تهیه کند. جاستین اخیرا توانست بیزینس خود را به قیمت ۲۸۶ میلیون دلار به صنایع غذایی Hormel بفروشد.

www.takfars.ir

۴. برای حضور جدی در بازار، محصول جالبی برای فروش ارائه کنید

آلن لیم (Allen Lim) سال‌های زیادی در صنعت دوچرخه‌سواری حضور داشته است. او نوشیدنی‌های کاملا طبیعی تولید می‌کرد که بعضی از بهترین دوچرخه‌سواران حرفه‌ای از آن استفاده می‌کردند. او تصمیم گرفت فعالیت خود را به‌صورت حرفه‌ای و در قالب بیزینس ادامه دهد؛ اما سرمایه‌ای در دست نداشت. آلن یک گاری کهنه مخصوص پخت کیک فانلی خرید و آن را به یک آشپز‌خانه‌ی تولید بوریتو (نوعی غذای مکزیکی) تبدیل کرد. او با حضور در مسابقات دوچرخه‌سواری مختلف، روی گاری خود بوریتو می‌فروخت تا هزینه‌های بازاریابی محصولات شرکت خود را تأمین کند. آلن توانست با استفاده از درآمدی که از فروش بوریتو نصیب او شد، کل هزینه توزیع محصولات خود در سراسر کشور را تا ۸۰۰ دلار کاهش دهد. اکنون شرکت او با نام Skratch Labs به تولید محصولات سالم و طبیعی برای ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور می‌پردازد.

۵. قبل از تولید محصول، آن را بفروشید

خرید محصولات شرکت شما توسط مشتریان، بهترین نشانه برای تائید بیزینس شما است. در بسیاری از موارد، شما می‌توانید محصولات خود را حتی قبل از تولید، به فروش برسانید. برای مثال، یک کارآفرین توانست نیم میلیون دسر یخ‌زده را قبل از تولید به فروش برساند. دیوید کن (David Cann) توانست محصولات خود، دابل روبات (Double Robot) را با قیمت کلی ۱.۵ میلیون دلار، قبل از تولیدشان به فروش برساند. شرکت Power Practical  قبل از اینکه دستگاه‌های تولید انرژی خود را بسازد، توانست با فروش آن‌ها در کیک‌استارتر (Kickstarter)، مبلغ ۱.۵ میلیون دلار  درآمد کسب کند. پس قبل از اینکه زمان و هزینه‌ی زیادی در تولید انبوه محصول خود صرف کنید، با عرضه‌ی تعدادی از آن‌ها به مشتریان، می‌توانید بازار فروش آن را ارزیابی کنید.

به‌طور خلاصه باید گفت برای به سرانجام رساندن کارها با منابع و سرمایه‌ی اندک، همیشه راه‌هایی وجود دارد. گروهی از مشاوران را پیدا کنید که با مشاوره‌ی رایگان خود بتوانند اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهند؛ با سرمایه‌گذاران مشتاق آشنا شوید؛ با تجهیزات دسته دوم و ارزان‌قیمت کسب‌وکار خود را شروع کنید؛ برای تأمین سرمایه می‌توانید محصولات جانبی به فروش برسانید و در نهایت قبل از تولید محصولتان، آن‌ها را به فروش برسانید. مهم‌ترین توصیه‌ی ما به شما، این است که همین الآن شروع کنید، اجازه ندهید کمبود بودجه، شما را از راه‌اندازی بیزینس مورد علاقه‌تان منصرف کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر