تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای داشتن یک صبح خوب برای موفقیت

image راهنمای داشتن یک صبح خوب برای موفقیت

لورا واندرکم نویسنده می گوید: «یک شبانه روز ۲۴ ساعت مساوی دارد، ولی هر ساعت بطور مساوی آفریده نشده است.» او به پژوهش خود، نظرات مسئولین اجرایی و علوم جدید درباره اراده در کتاب اینترنتی آتی خود در مورد این مسئله حرف می زند که "موفق ترین افراد قبل از صبحانه چه میکنند؟" واندرکم می گوید استفاده هوشمندانه از صبح زود کاری است که اغلب افراد موفق انجام می دهند.

او در کتابش می نویسد: «استفاده از صبح برابر است با همان توصیه مالی سالمی که باید قبل از فکر کردن به پول، به آن فکر کنید. اگر برای جمع کردن پولی که برایتان مانده است تا آخر ماه صبر کنید، هیچ چیزی برای شما نمیماند. همچنین اگر برای انجام کارهای معنادار و نه ضروری مثل ورزش کردن، دعا خواندن و فکر کردن به پیشرفت در کار و توسعه سازمانتان، یا وقت گذراندن با خانواده خود، تا آخر روز صبر کنید، شاید هیچکدام اینها اتفاق نیفتد. اگر قرار است این اتفاقات بیفتند باید اول از همه انجام شوند.»

ولی اگر شما ذاتاً مثل جغدها شب ها بیدار می مانید چه؟ واندرکم توضیح می دهد که تقریباً برای همه امید هست.

حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از افراد مثل جغدها شب ها بیدار می مانند. پیروی نکردن از برنامه و زمان بندی برای این افراد اصلاً عاقلانه نیست – آنها باید شغل ها و روش های کاری و نحوه رسیدگی به خانواده را به همین طریق انتخاب کنند. من فکر می کنم که آموزش به خودتان برای نزدیک شدن به مسائل شادتر می تواند مزایایی داشته باشد.

تکفارس آی آر

واندرکم در کتاب خود یک فرآیند ۵ مرحله ای برای کمک به خود در تغییر عادت بیدار شدن با کمترین مشکل می دهد:

زمان خود را در طول روز رصد کنید: «بخشی از بهتر گذراندن زمان دانستن این است که چگونه این زمان را سپری میکنید. تا آنجا که می توانید کارهایی که انجام می دهید را بنویسید و هر چه جزئیات بیشتری بنویسید بیشتر برایتان مفید است.»

یک صبح عالی را تجسم کنید: «از خودتان بپرسید که یک صبح عالی برای شما چگونه است. این به شما الهام می دهد. بعضی افراد از زمانی که در صبح زود دارند برای نوشتن استفاده میکنند، بعضی ها مدیتیشن میکنند. بعضی دیگر هم به کارهای جنبی خود می رسند.»

در مورد یک استراتژی برای کارهایتان فکر کنید: «یک برنامه برای صبحتان بریزید. چه کارهایی باید انجام دهید تا بتوانید برنامه خود را عملی کنید؟ چه زمانی باید بیدار شوید؟ و مهمتر از همه این است که شب ها چه وقت باید به رختخواب بروید تا صبح بتوانید در ساعت مورد نظر از خواب بیدار شوید؟»

یک عادت برای خود بسازید: «این مهمترین مرحله است.» واندرکم می گوید برای آنکه عادتی برای خود بسازید، به برنامه خود وفادار بمانید، یادداشت برداری کنید و به خودتان جایزه های کوچکی برای زود بیدار شدن بدهید.

www.takfars.ir

در صورت لزوم برنامه خود را تنظیم کنید: «زندگی در جریان است. پس عادات و آداب هم میتوانند تغییر کنند.»

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر