تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای تصویری خرید کفش برای آقایان

image راهنمای تصویری خرید کفش برای آقایان

مدل کفش مردانه به ۳ گروه تقسیم می شود. کفش مردانه مجلسی، کفش مردانه کژوال (یا نیمه رسمی) و کفش مردانه اسپرت (یا ورزشی).

کفش مجلسی مردانه بالچه دار (Wingtips)

image راهنمای تصویری خرید کفش برای آقایان

تکفارس آی آر

احتمالاً نام کفش مجلسی مردانه بالچه دار به گوشتان نخورده است، چرا که معمولاً این مدل کفش مجلسی مردانه را با کفش آکسفورد اشتباه می گیرند. این کفش مردانه که با نام Wingtips یا Brogue شناخته شده است، شامل سوراخ هایی روی کفش است که خود قصه ای به همراه دارد.

ایرلند سرزمین باران خیزی است که در گذشته هنگامی که آقایان لباس رسمی به تن می کردند و زیر باران می ماندند، آب در کفش هایشان جمع می شد. از این رو سوراخ هایی روی کفش مجلسی مردانه اضافه کردند تا آب به سادگی از کفش خارج شود.

کلمه Wingtips که به معنای سر بال است، از طرح روی کفش الهام گرفته شده که به نظر می رسد پرنده ای بال خود را روی کفش باز کرده است. در فارسی نیز این کفش به نام کفش مردانه مجلسی بالچه دار یاد می شد که حالا کمتر کسی آن را می داند.

کفش مردانه آکسفورد (Oxfords)

www.takfars.ir

image راهنمای تصویری خرید کفش برای آقایان

یکی از مدل های کلاسیکی که همچنان در میان آقایان طرفدار دارد، کفش مردانه آکسفورد است. کفش آکسفورد یک مدل کفش مجلسی مردانه محسوب می شود که ابتدا مردمان اسکاتلند و ایرلند این مدل کفش مجلسی مردانه را به پا می کردند.

نام این مدل کفش مردانه به زمانی بازمی گردد که دانشجویان سرکش دانشگاه آکسفورد به جای پوشیدن کفش ساق بلند، این مدل کفش مردانه را به پا می کردند که به مرور زمان به نام کفش آکسفورد شناخته شد و هویت تازه ای پیدا کرد.

کفش آکسفورد یکی از مهم ترین کفش های مجلسی مردانه شناخته می شود که باید با لباس های رسمی، همچون کت و شلوار مردانه ست شود. رنگ مشکی و قهوه ای از محبوب ترین رنگ های کفش مردانه آکسفورد هستند که معمولاً کفش آکسفورد مشکی را به همراه کت و شلوار مشکی و جوراب مردانه مشکی به پا می کنند و کفش آکسفورد قهوه ای را با کت و شلوار به رنگ های دیگر ست می کنند.

کفش کالج مردانه (Loafers)

image راهنمای تصویری خرید کفش برای آقایان

کفش کالج مردانه یا loafers ظاهری بین یک مدل کفش مجلسی مردانه و یک کفش کژوال دارد، از این رو بهتر است آن را در گروه کفش های اسمارت کژوال قرار دهیم. در صورتی که به ترکیب استایل مردانه رسمی و کژوال علاقه دارید، خرید کفش مردانه کالج را توصیه می کنیم.

این کفش مناسب آقایانی است که می خواهند در محل کار، دانشگاه یا یک قرار دوستانه کفش مردانه شیک و راحتی را به پا کنند. از این رو به دلیل راحتی که کفش کالج مردانه به همراه دارد، به یکی از کفش های محبوب میان آقایان شناخته شده است.

تک فارس

معمولاً این کفش را بدون جوراب مردانه به پا می کنند، اما در صورتی که می خواهید به همراه این مدل کفش مردانه جوراب به پا کنید، توصیه می کنیم هر رنگی به غیر از رنگ مشکی انتخاب کنید تا ظاهر اسمارت کژوال کفش حفظ شود.

نکته ای که بهتر است آقایان بدانند این است که هرگز این مدل کفش مردانه را به همراه کت و شلوار مجلسی ست نکنید. به خصوص اگر طرفدار شلوار مردانه تنگ هستید، هرگز این کفش را به عنوان کفش مجلسی انتخاب نکنید، چرا که ظاهر کفش کالج مجلسی نیست و بهتر است همراه با کت و شلوار مجلسی در مراسم های رسمی همچون عروسی به پا نکنید.

کفش moccasins نیز در گروه کفش کالج قرار دارد، با این تفاوت که این کفش با جنس چرم نرم ظاهری کژوال دارد و تنوع مدل کفش moccasins از کفش کالج یا loafers بیشتر است. از این جهت اگر به استایل کژوال علاقه دارید، خرید این مدل کفش مردانه کژوال moccasins را به شما توصیه می کنیم.

کفش مردانه قایقی (Boat Shoes)

image راهنمای تصویری خرید کفش برای آقایان

کفش مردانه قایقی که به اشتباه به نام کفش کالج در ایران یاد می شود، یک کفش راحت است که اگر به استایل کژوال علاقه دارید، کفش قایقی تمام نیاز شما را از یک کفش کژوال، زیبا، بادوام و راحت برآورده می سازد.

این کفش را به دلیل راحتی و سبکی در قایق به پا می کردند. معمولاً جنس این مدل کفش کژوال مردانه از چرم، جیر یا نبوک است که شما می توانید با توجه به سلیقه خود آن را تهیه کنید. با این حال از دیگر مزیت های کفش مردانه قایقی تنوع رنگ است که برخلاف بسیاری از کفش های مردانه، در رنگ مشکی و قهوه ای خلاصه نشده است.

کفش کتانی مردانه (Sneakers)

image راهنمای تصویری خرید کفش برای آقایان

T A K F A R S

کفش کتانی مردانه که به نام Sneakers یاد می شود، در گروه کفش های اسپرت قرار دارد، با این تفاوت که شما می توانید این مدل کفش اسپرت مردانه را در پیاده روی و گردش، مدرسه، محل کار (شغل های رسمی شامل نمی شوند)، دانشگاه، سفر یا قرارهای دوستانه به پا کنید.

اگر می خواهید بدانید چرا نام کفش کتانی، اسنیکرز است، توصیه می کنیم به صدای کفش های مجلسی که تق تق یا غژغژ می کنند گوش دهید. کفش اسنیکرز به دلیل کفی نرم و بی صدایش که همچون حرکت مار بی صدا است، معروف شد که تفاوت اصلی و محبوبیت کفش اسپرت مردانه و کفش مجلسی در این مسئله قرار دارد.

این کفش که ابتدا میان جوانان محبوب شد، با استایل کژوال و شلوار جین مردانه ظاهر شد که پوشیدن کفش اسنیکرز به همراه شلوار پارچه ای مردانه نامتناسب به نظر می رسید. اما در سال های اخیر بسیاری از برندهای مشهور و استایلیست ها قوانین نانوشته مد و فشن را برهم زدند و استایل متفاوتی همراه با کفش کتانی و شلوار کتان مردانه ارائه دادند که این استایل حتی جذاب تر از شلوار جین شد.

در این صورت هیچ قانون خاصی برای پوشیدن کفش اسپرت مردانه وجود ندارد و شما می توانید همچون کفشتان استایل راحت و جذاب خودتان را داشته باشید و هر مدل شلوار یا پیراهن مردانه را با این مدل کفش اسپرت مردانه ست کنید.

ناگفته نماند که کفش رشته های ورزشی مختلف است و در صورتی که می خواهید به طور تخصصی در یک رشته ورزشی فعالیت کنید، باید کفش مخصوص به آن رشته ورزشی را تهیه کنید، چرا که هر مدل کفش ورزشی ساختار منحصربه فردی دارد که به شما در انجام فعالیت های ورزشی کمک می کند.

برای مثال کفش بسکتبال به گونه ای طراحی شده که سرعت عمل بازیکنان را بالا می برد. کفِ کفش فوتبال به نوعی است که در حرکت پاها و دویدن راحت تر عمل کنید. از این جهت بهتر است بدانید که کفش کتانی مناسب ورزش های تخصصی نیست و تنها به صورت روزمره یا پیاده روی مورد استفاده قرار می گیرد.

کفش ورزشی مردانه (Trainers)

کفش ترینر مردانه یا کفش ورزشی، در گروه کفش اسپرت مدرن قرار دارد که با وجود کفی ابری یا فوم نرم باعث سبک شدن کفش و حرکات آسان پا می شود. اما تفاوت اصلی که کفش ورزشی مردانه با کفش اسنیکرز دارد، کاربرد بالای آن است.

در صورتی که به ورزش هایی همچون بدن سازی، دو، پیاده روی یا دوچرخه سواری علاقه دارید، کفش ورزشی ترینر تمام نیازهای شما را فراهم ساخته است. این کفش به دلیل ساختار مدرن و وزن سبکی که دارد، همراه خوبی در باشگاه و تمرینات ورزشی خواهد بود.

تک فارس www.takfars.ir

در این صورت در دنیای مدرن نیازی به خرید کفش ورزشی مردانه با کاربرد متفاوت ندارید و شما می توانید با خرید کفش ورزشی مردانه، بیشتر تمرینات کششی، سرعتی و تعادلی خود را انجام دهید و از پا، زانو و کمر خود نیز محافظت نمایید.

ناگفته نماند که هر کفشی که در بازار به فروش می رسد، کیفیت و استاندارد لازم را برای محافظت از کمر، پا و زانوهای شما را ندارد. در این صورت توصیه می کنیم حتماً پیش از خرید کفش ورزشی مردانه به کیفیت و حتی برند معتبر آن توجه کنید، چرا که سلامتی شما اهمیت بیشتری دارد.

بوت مردانه (Boots)

image راهنمای تصویری خرید کفش برای آقایان

بوت مردانه که به عنوان کفش زمستانی شناخته شده است، از پاهای شما در برابر سرما محافظت می کند و باعث حرکت آسان شما در برف و باران می شود. در واقع دلیل ساخت و تولید بوت مردانه جنگ ها بود، چرا که سربازان باید در هر شرایط و آب و هوایی آماده حرکت می شدند. اما بوت تنها به عنوان یک لباس نظامی باقی نماند و جای خود را در صنعت مد و فشن مردانه باز کرد.

ساختار این کفش ها باید به گونه ای طراحی می شد که همراه همیشگی آقایان محسوب می شد، از این رو طراحان، چرم یا پوست حیوانات را برای تولید بوت و چکمه مردانه انتخاب کردند. اما این روزها تنوع مدل بوت مردانه بسیار زیاد است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود آن را تهیه نمایید.

بوت مردانه چلسی (Chelsea) محبوبیت خود را مدیون ستاره های موسیقی راک انگلیسی است. این مدل بوت های انگلیسی را از بهترین چرم ها می ساختند که قیمت بالایی نیز داشت. اما مهم ترین نکته ای که بسیاری از استایلیست ها و برندها به آن توجه می کنند این است که بوت مجلسی مردانه چلسی باید با کت مردانه ست شود، چرا که ظاهری رسمی دارد.

خرید نیم بوت مردانه

بوت اسپرت مردانه کامبت (Combat) همراه با بند کفش، ظاهری کژوال دارد. این مدل بوت مردانه که از مدل چکمه نظامی الهام گرفته شده، یکی از بوت های مورد علاقه آقایان جوان است که همراه با شلوار جین مردانه، ظاهری چشمگیر پیدا می کند.

تکفارس

بوت بالچه دار (Wingtips) که از مدل کفش مجلسی مردانه آکسفورد و Wingtips الهام گرفته شده است، شباهت بسیاری به این دو کفش دارد، با این تفاوت که ساق بلندتری را شامل می شود. این مدل بوت مردانه یکی از کفش های مورد علاقه هالیوودی ها است که با استایل کژوال یا اسمارت کژوال ظاهری جذاب تر پیدا می کند.

ناگفته نماند که کفش کوهنوردی (Hiking) نیز در گروه بوت مردانه قرار دارد، چرا که شامل ساق نیمه بلندی است که از مچ پا هنگام بالا رفتن از کوه محافظت می کند. کفش کوهنوردی مردانه ساختار خاصی دارد و از چند لایه تشکیل شده است تا حرکت پاها را ساده تر کند.

صندل مردانه (Sandals)

image راهنمای تصویری خرید کفش برای آقایان

گروه آخر کفش مردانه، صندل مردانه است. این مدل کفش مردانه با تاریخچه ۱۰،۰۰۰ هزار ساله همراه است که یونانیان و رومی های باستان صندل مردانه و زنانه را به مردمان دنیا ارائه دادند تا از پاها محافظت کنند.

نخستین صندل ها را از پوست حیواناتی همچون گاو، میش و بز می ساختند که بعدها تبدیل به صندل چرم مردانه مدرن شد. با این حال این روزها جنس صندل مردانه تنوع بسیاری دارد و روی قیمت صندل مردانه نیز تأثیر می گذارد.

اما کیفیت صندل چرم مردانه از دیگر جنس ها بیشتر است و طول عمر بالایی نیز دارد. از این رو اگر برای تابستان کفش خنک و راحتی می خواهید تهیه کنید، خرید صندل مردانه را در اولویت خود قرار دهید تا قدم های راحت تری بردارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر