تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راز شادابی پوست صورت ژاپنی ها چیست

image راز شادابی پوست صورت ژاپنی ها چیست

مردم ژاپن به داشتن پوست‌های صاف و درخشان معروفند و دلیل آن نوع مراقبت‌هایی است که از پوست‌شان دارند. در این کشور مراقبت از پوست به نوعی شیوه زندگی است و آیین آن از یک نسل به نسل دیگر منتقل می‌شود.

لایه برداری روزانه

اگر می‌خواهید پوستی صاف داشته باشید، باید مرتب سلول‌های مرده را از روی آن بردارید. ژاپنی‌ها روزانه این کار را انجام می‌دهند.

البته لایه برداری روزانه اگر به درستی انجام نشود صدمه زننده است. ژاپنی ها از نوعی روش غیرتهاجمی (مصرف پودر برنج) استفاده می‌کنند.

تکفارس آی آر

ماساژ صورت

بسیاری از ژاپنی‌ها نوعی ماساژ صورت را به طور روزانه تمرین می‌کنند. این تکنیک به داشتن پوستی صاف و درخشان کمک می‌کند.

به کمک این روش جریان خون زیر پوست بیشتر می‌شود و روند تجدید سلولی سرعت می‌یابد.

ژاپنی‌ها با دو انگشت اشاره و وسط حرکات دورانی روی پوست انجام می‌دهند که نه تنها سبب ریلکس شدن ماهیچه‌ها می‌شود، بلکه در زیبایی پوست هم مؤثر است.

رعایت ترتیب آرایش پوست

www.takfars.ir

ژاپنی‌ها معتقدند برای داشتن پوستی زیبا باید ترتیب آرایش پوست را رعایت کنند.

برای این منظور روزانه ۶ مرحله را دنبال می‌کنند و معتقدند رعایت این ۶ مرحله به ترتیب سبب سلامت پوست می‌شود.

پاکسازی پوست با اسفنج

آبرسانی به پوست با موس یا ژل

استفاده از لوسیون نرم‌کننده و تسکین دهنده التهاب

سرم آبرسان

استفاده از کرم دور چشم

استفاده از کرم روز

پاکسازی هر شب پوست

ژاپنی‌ها هر شب قبل از خواب صورت‌شان را با اسفنج و روغن‌های پاک‌کننده پوست تمیز می‌کنند.

تک فارس

این کار نه تنها به پاکسازی و تنفس بهتر پوست کمک می‌کند، بلکه به پوست مواد مغذی مورد نیازش را هم می‌رساند و سبب لطافت بیشتر آن می‌شود.

حتی اگر پوست چربی دارید پاک کردن و ماساژ پوست با روغن خوب است زیرا باعث می‌شود غدد سباسه گمان کنند پوست به اندازه کافی روغن دارد و بیشتر چربی ترشح نمی‌کنند.

درنتیجه میزان چربی پوست به مرور تعدیل پیدا می‌کند.

از تغذیه ژاپنی‌ها چه می دانید؟

مواد غذایی نقش مهمی در سلامت پوست دارند و باعث لطافت، انسجام و تقویت آن می‌شوند.

نوع تغذیه ژاپنی‌ها بسیار متفاوت از تغذیه ما ایرانی‌هاست. به برخی نکاتی که آنها در تغذیه‌شان مدنظر قرار می‌دهند، اشاره می‌کنیم.

گام اول: کاهش مصرف پروتئین

برای بهبود اکسیژن رسانی از راه پوست، باید سموم جمع شده روی آن را به نحوی از بین ببریم. این سموم معمولاً در اثر افراط در مصرف پروتئین‌ها ایجاد می‌شوند وسلول‌های اپیدرم را تا مرز خفگی پیش می‌برند.

برای این منظور توصیه می‌شود از مصرف غذاهایی که باعث استرس اکسیداتیو می‌شوند جدا خودداری کنید. استرس اکسیداتیو زمانی رخ می‌دهد که رادیکال‌های آزاد تولیدشده توسط شیرینی‌ها و گوشت قرمز به سلول‌های پوست حمله می‌کنند و آنها را به سرعت از بین می‌برند.

مصرف بی رویه شیرینی‌ها و گوشت قرمز گلیکاسیون را هم به دنبال دارد که این پدیده در حقیقت واکنش غیرآنزیمی قندها با پروتئین است و در اثر جذب بی رویه قند و پروتئین شکل می‌گیرد.

T A K F A R S

دو پدیده استرس اکسیداتیو و گلیکاسیون در نهایت انعطاف و لطافت پوست را از بین می‌برد و آن را چروکیده و بدظاهر می‌کند.

گام دوم: اصلاح تغذیه

مصرف آنتی اکسیدان‌ها را برای طراوت بخشیدن به اپیدرم فراموش نکنید. این مواد از شکل گیری رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند.

میوه‌ها و سبزی جات غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. هرچه میزان ویتامین C موجود در این مواد بیشتر باشد، برای پوست مقوی‌تر خواهند بود.

image راز شادابی پوست صورت ژاپنی ها چیست

ویتامین C در ترکیب کلاژن نقش مهمی دارد و باعث لطافت و انسجام پوست می‌شود.

موادغذایی غنی از روی برای اپیدرم مفید است. روی در تقویت سیستم ایمنی بدن، ترمیم زخم‌ها و محافظت از سلول‌ها نقش مهمی بازی می‌کند.

جوانه گندم، گوشت گاو، جگرگوساله، گوشت بره، گوشت بوقلمون، سویا، لبنیات، کاکائو، سبزی‌های خشک و غلات کامل، حبوبات و… از موادغذایی غنی از روی محسوب می‌شوند.

البته لازم به ذکر است روی موجود در گوشت‌ها و لبنیات در مقایسه با غلات و حبوبات، بهتر جذب بدن می‌شود.

آووکادو و انواع روغن‌های گیاهی برای پوست مفیدند چون غنی از ویتامین E هستند.

تک فارس www.takfars.ir

هر روز صبح، قبل از خوردن هر چیزی، آب یک لیموترش را در آب ولرم بچکانید و بنوشید.

این عمل در شفافیت پوست شما معجزه خواهدکرد. برای داشتن پوستی شفاف، از خوردن کیوی و قارچ که غنی از ویتامین C هستند، غافل نشوید.

طالبی، خربزه، ملون، زردآلو، هویج خام یا آب هویج نیز برای پوست مفیدند چون حاوی مقادیر بالای بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن از مشتقات ویتامین A و از خانواده کاروتنوئیدها است.

میوه‌های قرمز رنگ حاوی آنتی اکسیدان هستند.

مصرف چای سبز و اندکی شکلات را نیز در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید چون پلیفنول موجود در این مواد از شکل گیری رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.

برای داشتن پوستی نرم از اسیدهای چرب امگا ۳ غافل نشوید. ماهی‌های کوچک آب‌های سرد، ماهی‌های خال خالی، ساردین و شاه ماهی، غنی از امگا ۳ هستند.

گام سوم: مصرف مکمل‌های غذایی

به آن گروه افرادی که دوست دارند در کوتاه‌ترین مدت، پوستی نرم و لطیف داشته باشند، توصیه می‌کنیم مکمل‌های غذایی حاوی انواع ویتامین‌ها، املاح معدنی و عصاره سبزی جات را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر