تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

رازهای موفقیت در بازار کسب و کار

« روزی دو مرد به جنگلی پر درخت رفتند آنقدر جنگل تاریک و خسته کننده بود که به سمت خودروی خود بازگشتند ولی در همین هنگام خرس بزرگی را دیدند که به سمت آنها می دوید دو مرد شروع به دویدن کردند ولی یکی از آنها افتاد و در همین حال مشغول باز کردن کوله پشتی خود شد دوستش که از این حرکت او شگفت زده شده بود فریاد زد: چکار داری می کنی خرس داره میاد طرفت؟!!

دوستش در پاسخ گفت: می خوام کفش های کتانی رو بپوشم!

– تو فکر می کنی می تونی از اون خرس سریعتر بدوی؟

– البته که نه اما کافیه از تو سریعتر بدوم!

درس این داستان برای یک فعال دنیای کسب و کار این است که برای سرپا بودن کافیست از رقبای خود برتر باشید. برای مشتریان خود بیش از آنچه رقبا انجام می دهند انجام دهید و به این ترتیب نه تنها در کسب و کار خود موفق خواهید بود بلکه مشتریان آنها را هم مال خود خواهید کرد.

تکفارس آی آر

باید برای خود خط مشی تعیین کنید که مشتریان رقبا به سمت شما بیایند نه اینکه مشتریان شما به سمت رقبا بروند.

در مقالات قبلی همانطور که بار ها تکرار کرده ام باید یک دلیل منحصر به فرد برای مشتریان خود ایجاد کنید که فقط شما را انتخاب کنند بسیار مهم است که حداقل یک ویژگی منحصر به فرد در کسب و کار شما باشد که مورد توجه مشتریان قرار داشته باشد و این ویژگی باید منجر به فروش شود. و خلق چنین ویژگی یا ویژگی هایی باید هدف اصلی کسب و کار شما باشد. باید دلیلی برای مشتریان خود فراهم کنید تا به جای خرید از رقبا از شما خرید کنند.

باید کسب و کار خود را با استفاده از فنون بازاریابی در وضعیت برتری قرار دهید و ویژگی های منحصر به فرد کسب و کار شما همان چیزی است که کسب و کار شما را در این موقعیت قرار می دهد در موقعیتی متفاوت نسبت به همه!

همه فعالیت های بازار یابی که برای کسب و کار انجام می دهید و موفقیت نهایی آن در این است که روی ویژگی های منحصر به فرد خود کار کنید. و این ویژگی ها می تواند هر چیزی مانند: قیمت، خدمات پس از فروش، کیفیت یا هزار ویژگی منحصر به فرد دیگر باشد. اما باز هم تاکید می کنم باید منحصر به فرد باشد.

در اولین کتابم مثالی را ذکر کرده بودم از یک فروشگاه مبلمان: من و همسرم برای خرید مبلمان به فروشگاهی رقته بودیم و من یک دست مبل خریدم و برای فرستادن آن با فروشنده صحبت کردم آنها گفتند که فردا میتوانند مبل ها را برایم بفرستند و من پرسیدم چه ساعتی مبل ها را برایم می فرستند ولی فروشنده پاسخ داد که ساعت مشخصی نمی تواند تعیین کند و بین ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر مبل ها را برایم می فرستند و من باید تمام روز در خانه منتظر آنها میماندم!

www.takfars.ir

این کار آنها سبب شد تا دفعه بعد که بخواهم مبلمان بخرم به دنبال جایی بگردم که خدماتش سر وقت باشد و تمام روز مرا تلف نکنند.

همانطور که در این مثال هم مشخص است بی نهایت ویژگی منحصر به فرد وجود دارد که می توانید برای کسب و کار خود ایجاد کنید. و باید ویژگی های منحصر به فرد شما آنقدر ارزشمند باشد که بتواند مشتری را جذب کند و منجر به خرید شود.

بیشتر کسب و کار ها و سازمان های تجاری ویژگی های منحصر به فرد این چنینی ندارند و به همین دلیل نمی توان از سود دهی و موفقیت آنها اطمینان کسب کرد.

حال اجازه دهید از اخبار خوب و بد در این زمینه با شما صحبت کنم.

اول خبر بد. امسال شرکت های آمریکایی ۱۰ تا ۳۰ درصد از مشتریان خود را بخاطر خدمات ضعیف از دست می دهند. وقتی که مشتریان انتخابی دارند گزینه بهتر را انتخاب میکنند یعنی به راحتی شرکت رقیب را انتخاب میکنند.

رضایت مشتریان مانند یک انتخابات روزانه است که مردم با پاهای خود رای می دهند. و اگر نا راضی باشند به سمت رقیب شما می روند. و گاهی هم فرار میکنند.

و اما خبر خوب. اگر یک برنامه مدون برای حفاظت از مشتریان داشته باشید و آنرا به صورت موثر اجرا کنید خواهید دید که سود شما ۲۵ تا ۱۰۰ درصد رشد خواهد داشت. آیا اینقدر افزایش سود به تلاشی که برای راه اندازی و اجرای چنین برنامه ای میکنید نمی ارزد؟

بخواهید یا نخواهید خدمات پس از فروش مشتریان میدان نبرد امروز بین رقبا شده است و احتمالاً در آینده هم این چنین خواهد بود.

تلاش کنید رضایت مشتریان را حفظ کنید و همانطور که همیشه گفته ام مراقب سلامتی خود باشید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر