تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

رازهای سلامتی و شادابی مردم بعضی کشورها

image رازهای سلامتی و شادابی مردم بعضی کشورها

۱- راز سلامتی مردم پاناما:

پروفسور نورمن هولن برگ پس از چندین سال مطالعه روی مردم یک قبیله در مقایسه با سایر مردم پاناما که از شکلات‌های صنعتی استفاده می‌کنند به این نتیجه رسید که تنها کمتر از ۱۰ درصد مردم این قبیله در معرض خطر ابتلا به سرطان دیابت، سکته مغزی و بیماری قلبی هستند.

آنها در واقع این موهبت را مدیون خواص آنتی اکسیدانی و فاوونوئیدهای فوق العاده‌ قوی در «کاکائوی خالص» هستند.

۲- راز سلامتی مردم ژاپن:

تکفارس آی آر

همه ما می‌دانیم که طول عمر ژاپنی‌ها بیشتر از هر ملت یا نژاد دیگری در سرتاسر این سیاره است و شاید یکی از نشانه‌های مهم این برتری، آن است که ژاپن پایین‌ترین نرخ چاقی را درجهان دارد.

یکی از ترفندهای ژاپنی‌ها برای کنترل چاقی یک عادت فرهنگی موسوم به «هارا هاچی بو» است. بدین معنی که "وقتی ۸۰ درصد احساس سیری کردی دست از خوردن بکش."

آنها معتقدند معده حتی وقتی ۱۰۰ درصد پر باشد پیغام پربودن کامل آن دیرتر به مغز می‌رسد و در نتیجه دیرتر به شما پیغام سیری می‌دهد.

۳- راز سلامتی مردم روسیه:

مردم روسیه به خوردن نوعی گیاه دارویی موسوم به «ریشه طلایی» عادت دارند که یک گیاه بومی روسیه است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از عفونت‌ها گرفته تا افسردگی و اختلالات سیستم عصبی مفید است.

www.takfars.ir

ریشه این گیاه در فروشگاه‌های عطاری و محصولات گیاهان دارویی موجود است که به صورت چای دم کرده استفاده می‌شود. این گیاه تاثیر فوق العاده‌ای در کاهش استرس و خستگی دارد.

۴- راز سلامتی مردم هلند:

هلندی‌ها «دوچرخه» را به وسیله نقلیه روزانه خود تبدیل کرده‌اند. آنها تقریبا یک سوم حمل و نقل‌های خود را در مسافت‌های مناسب با دوچرخه انجام می‌دهند و هر شهروند هلندی در روز ۱.۵ مایل دوچرخه سواری می‌کند.

طبق یک بازبینی آماری که در سال ۲۰۱۰ انجام گرفت طول عمر هلندی‌های دوچرخه سوار به طور متوسط ۱۴ ماه بیشتر است.

۵- راز سلامتی مردم هند:

درصد قابل توجهی از غذاهای هندی حاوی ادویه «کاری» است. این ادویه حاوی ترکیبی به نام «تورمریک» است که هزاران سال مصرف پزشکی داشته است.

دانش پزشکی امروز نشان می‌دهد «تورمریک» سرشار از خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی است که در پیشگیری از بیماری آلزایمر نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

۶- راز سلامتی مردم یونان:

یک مطالعه در سال ۲۰۰۷ میلادی روی ۲۳ هزار فرد بزرگسال در یونان، کلید شگفت انگیز سلامتی را در این مردم آشکار ساخت. این مطالعه نشان داد افراد بالغی که ۳ روز در هفته حداقل ۳۰ دقیقه خواب نیم روزی دارند ۳۷ درصد کمتر بر اثر بیماریهای قلبی می‌میرند.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر