تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

رازهایی درباره داشتن موهای پرپشت که شما نمیدانید

image رازهایی درباره داشتن موهای پرپشت که شما نمیدانید

برای داشتن موهایی پرپشت درست غذا بخورید

_ از خوردن هله هوله و غذاهای سرخ‌ کرده، بسیار شیرین یا چرب بپرهیزید. غذاهای بخارپز، کبابی یا گریل شده بهترین غذاها هستند.

_ برای رشد سریع تر مو، رژیم غذایی غنی از مواد معدنی و پروتئین ها داشته باشید. غذاهای گوناگونی مانند شیر، مغزها ( پسته، گردو….)و فراورده های شیر میتوانند مفید باشند.

_ مقدار زیادی سبزی و میوه، عسل، حبوبات و غلات استفاده کنید چون اینها میتوانند به قوی شدن موی شما کمک کنند.

تکفارس آی آر

_ از مصرف غذاهای دارای کلسترول بالا پرهیز کنید چون میتوانند اثر بدی روی پوست و مو داشته باشند.

_ سبزی خام، لوبیا و ماهی استفاده کنید.

_ از مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب ضروری استفاده کنید مانند روغن دانه ی کتان، ماهی تن، ماهی قزل آلا، روغن آفتاب گردان، دانه های کنجد و کدوحلوایی.

_ از مواد غذایی حاوی ویتامین C استفاده کنید مانند گوجه فرنگی و پرتقال که رشد موهای شما را افزایش می دهند.

_ ویتامین E به رشد سریع مو کمک زیادی میکند. بنابراین جوانه ی گندم و روغن زیتون را توصیه می کنیم.

www.takfars.ir

برای داشتن موهایی پرپشت سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

_ خوردن غذاهایی مانند میوه‌ها و سبزی‌ها که آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های گوناگون مانند ویتامین C، E و ویتامین‌های گروه B و موادی که آهن، روی، مس و کلسیم در خود دارند، باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

_ اگر بدنتان در سلامت خوبی باشد، دوره رشد ژنتیکی مو می تواند افزایش یابد. در این میان خوردن ترکیب مناسب اسیدهای آمینه، ویتامینهای B، همین طور B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک در برنامه مواد مکملی مهم است. کشف شده برخی مواد معدنی شامل منیزیم، سولفور، سیلیکا و روی در حفظ سلامتی مو مهم اند.

_ بتاکاروتن برای رشد مو بسیار مهم است. به خاطر اینکه به ویتامین A که به عنوان یک نیاز بدن است تبدیل می شود و به ادامه رشد نرمال مو، رشد استخوان، حفظ پوشش رشته های عصبی، همچنین به سلامتی پوست، مو و ناخن کمک میکند. بتاکاروتن در سبزیجات و میوه های زرد و سبز یافت می شود.

_ پروتئین مهم است. چون مو از پروتئین است، غذایی که پروتئین کمی دارد ممکن است باعث نازک شدن مو یا تأخیر در رشد مو شود. این حرف درست است که اگر غذای با پروتئین کافی بخورید در اغلب موارد پیامد آن بهبود رشد مو است. منابع غذایی خوب برای پروتئین شامل ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیا و ماست است.

_ پروتئین سبوس دار هم به تحریک رشد مو کمک میکند. یک مطالعه از نتایج سبوس در مو بیان میکند که سبوس به تنهایی باعث تقویت مو نمی شود اما سبب رشد آن می شود.

_ بعضی کارشناسان تغذیه پیشنهاد میکنند به کارگیری رژیم غذایی جگر گاو، مخمر آبجو، گندم و روزانه ۲ قاشق سوپخوری از لسیتین دانه دانه شده، باعث افزایش رشد مو، استحکام و زیبایی مو می شود.

چرا موهای تان نازک و کم پشت می شود

موهای هر انسانی در مدت زمان کم و کوتاهی نمیتوانند رشد کنند. زیرا معمولا با غذاهای امروزه و آلودگی هوا ضخامت موها کاهش می‌یابد.

دلیل اصلی باریک شدن مو نهایتاً به شرایط بدنتان برمی گردد. با بدن سالم و با تغذیه خوب، موهای درخشان و باشکوهی خواهید داشت. اگر هر مشکلی از نظر سلامتی دارید یا هر کمبود غذایی را تحمل میکنید، موهایتان ممکن است توقف رشد یا آسیب را نشان دهد.

تک فارس

موهای خود را بشناسید و شامپوی مناسب با جنس موهایتان را انتخاب کنید

یادتان باشد هرگز و برای یک مدت طولانی از یک نوع شامپو استفاده نکنید زیرا بعد از گذشت مدتی که به طور مداوم فقط از یک نوع شامپو استفاده کردید، احساس می‌کنید که دیگر این شامپو موهایتان را تمیز نمی‌کند و قدرت اولیه را ندارد، بله این مطلب درست است، پس شامپوهای خود را عوض کنید و برای یک مدت طولانی از یک نوع شامپو مصرف نکنید.

برای جلوگیری از کم پشت شدن موهای تان بیش از اندازه موهای سرتان را نشویید

دو یا سه بار شستشو در هفته کافی است. سعی کنید از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی عناصر طبیعی باشند؛ زیرا شامپوهایی که از موادمصنوعی و شیمیایی درست شده‌اند، به پوست سر آسیب می‌زنند و باعث کند شدن رشد موها می‌شوند.

برای داشتن موهایی پرپشت و زیبا سشوار و اتو مو را فراموش کنید

تا جایی که امکان دارد از سشوار، اتوهای مو و.. استفاده نکنید زیرا تمام این موارد تار موهایتان را نازک می‌کند و وقتی که تار موهایتان نازک شد دیگر قدرتی ندارد و به مرور ریزش مو پیدا خواهید کرد.

ماسک های تقویتی مو را فراموش نکنید

مو نیز مانند تمام اعضای بدن به تغذیه‌ مناسب احتیاج دارد؛ شما می‌توانید از ماسک‌های مو و تقویت کننده‌های خاصی که برای موهای مختلف وجود دارد استفاده نمائید و می‌توانید از ویتامین‌هایی مانند: منیزیم ، آهن و کلسیم استفاده نمایید تا رشد موهایتان را تسریع ببخشید.

سرتان را در تمام نقاط ماساژ دهید

بر روی شقیقه‌ها، وسط مغز تان، پشت سرتان و … و به طور کامل این ماساژ را در تمام نقاط انجام دهید تا خون کافی به تمام نقاط مغزتان برسد این کار علاوه بر اینکه در جهت خون رسانی به مغزتان مفید است علاوه بر آن با خون بیشتری که به مغز برسد رشد موها نیز سریع تر می‌شود و این عمل را می‌توانید یک یا دو بار در روز انجام دهید.

T A K F A R S

از برس‌های مناسب استفاده کنید که موهایتان را نکشد و به آنها آسیبی نرساند

بهترین برس، برسی است که شانه‌های آن چوبی باشد و خصوصا از برس‌هایی که شانه‌های فلزی دارند دوری کنید.

از مخمر آب جو برای تقویت موهای تان استفاده کنید

موها به طور طبیعی یک سانت در ماه رشد می‌کنند. مخمر آب جو بسیار برای رشد موها و ناخن‌ها مناسب است. این مخمر را بر روی موها و ناخن‌های خود بمالید و بعد آن را ماساژ دهید تا جذب شود. شامپوهای مناسب و بخصوص نحوه‌ی شستن موهایتان راهی موثر به حساب می‌آیند.

ماءالشعیر حاوی ویتامین‌های گروه B است که مصرف آن برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن مفید است

ماءالشعیر دارای چند نوع ترکیب مختلف از جمله ساکارز، گلوکز، مالتوز و ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، اسیدهای آلی، انواع آمینواسیدها، املاح، اسید نوکلئیک و آب گازدار است. ویتامین‌های گروه B و آمینواسیدهای موجود در ماءالشعیر برای پوست و مو بسیار مفید هستند و برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن می‌تواند ‌ مفید باشد.

تیروئیدتان را کنترل کنید

این یک حقیقت ثابت شده است که تیروئید کم کار می تواند در نتیجه باعث فرفری شدن و شکنندگی مو شود در حالی که در تیروئید پرکار، مو چرب و شل می شود.

کوتاه کردن موهای تان فراموش نکنید

باید هر هفته یک بار قدری از موهایتان را کوتاه کنید تا موهای‌تان موخوره نشوند.

تک فارس www.takfars.ir

برای داشتن موهایی پرپشت حداقل روزی ۸ لیوان آب بنوشید

آب یکی از مواد اساسی برای داشتن موهایی سالم و رشد سریع آنهاست. هر قدر بیشتر آب بنویشید، وضعیت موهایتان بهتر خواهد بود. موهایی که به اندازه کافی آب دریافت کرده باشند، سالم‌تر و درخشان‌تر خواهند بود.

به کف سرتان یک روغن گیاهی مناسب بمالید و با کف دست ماساژ دهید

هر روز به مدت ۱۰ دقیقه این کار را انجام دهید. این کار باعث می‌شود که موهای‌تان سریع‌تر رشد کند. البته پیش از آن با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا بدانید چه روغنی باید به موهای‌تان بمالید. انواع و اقسام روغن‌های گیاهی در بازار وجود دارند، ولی همه آنها مناسب شما نیستند. تنها پزشک می‌تواند با توجه به نوع مو، نوع پوست سر و میزان رشد موها یا عوامل دیگر، روغن گیاهی مناسب را به شما معرفی کند.

اگر میخواهید موهای پرپشتی داشته باشید موهای تان را سفت نبندید

وقتی می‌خواهید موهایتان را ببندید یا با مدلی خاص درست کنید، دقت داشته باشید که آنها را خیلی سفت و محکم نبندید یا جمع نکنید. این کار به ریشه‌های مو آسیب می‌زند و باعث کند شدن روند رشد موها می‌شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامتی موهای بلند و تقویت رشد آنها این است که اجازه دهید باز و راحت رها شوند. پس اگر می‌خواهید آنها را درست کنید، بهتر است مدلی باشد که موها تا حد ممکن حالت طبیعی‌شان را حفظ کنند و آزاد قرار گیرند. مثلا موهایتان را دم اسبی کنید یا شل ببافید.

برای رشد سریع تر مو، این روش را امتحان کنید؛ نتیجه ی کار پس از ۲ هفته نمایان می شود.

_ ۱ عدد تخم مرغ را با روغن ویتامین E و روغن زیتون مخلوط کرده و مستقیما روی پوست سر قرار دهید. ۱۰ دقیقه پوست سر را ماساژ داده و دست کم ۳۰ دقیقه به حال خود رها کنید. سپس موهای خود را با شامپوی مناسبی بشویید.

– کمی پودر شنبلیله، شیر نارگیل و پودر فلفل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر قرار داده و قبل شستن کمی اجازه دهید تا به خورد پوست برود.

تکفارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر