تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دیگران مرتبا مرا مسخره میکنند راه چاره چیست

image دیگران مرتبا مرا مسخره میکنند راه چاره چیست

روش اول : ارزیابی موقعیت

این نکته را درک کنید که (طعنه یا اهانت طرف مقابل) در حقیقت در مورد شما نیست.

افرادی که دیگران را مورد اهانت و یا تمسخر قرار می‌دهند ، اغلب افرادی متزلزل و غیر مطمئنی هستند.قلدری آن ها معمولا ناشی از ترس ، خود شیفتگی شان و احساس نیاز به تحت کنترل درآوردن همه چیز ، ناشی می‌شود. در چنین شرایطی واکنش نشان دادن با حالتی عصبانی و به مانند خودشان ، فقط باعث خواهد شد که آن ها احساس کنند افراد قدرتمندی هستند. توجه به این موضوع که حرف هایی که بر زبان می‌آورند ، در حقیقت در مورد خودشان است نه شما ، باعث خواهد شد در چنین مواقعی با اعتماد به نفس خودتان را کنترل کنید.

سعی کنید هدف و انگیزه ی شخصی را که شما را مورد اهانت و تمسخر قرار داده است ، بیابید.

تکفارس آی آر

تلاش برای فهمیدن این که چرا فرد خاصی شما را مورد اهانت و تمسخر قرار می دهد ، روشی موثر و کمک‌کننده برای کنترل و مدیریت خود در چنین مواقعی می‌باشد. بعضی مواقع مردم شما را مورد اهانت قرار می‌دهند تا خودشان احساس بهتری داشته باشند. بعضی مواقع نیز به این دلیل است که آن ها موقعیت و حال شما را درک نمی‌کنند.

برای نمونه ، زمانی که همکار شما در محیط کار ، لباس شما را مورد تمسخر قرار می‌دهد شاید به این دلیل باشد که فکر می‌کند شما لیاقت دریافت اعتبار بیشتر از رئیس خود را ندارید.

در مواقع دیگر شاید دلیل توهین آن ها این باشد که این نکته را درک نمی‌ککند که عدم شرکت شما در فعالیتی به خاطر عدم تخصصتان در آن امر می‌باشد نه چیز دیگری.

این را در خاطرتان داشته باشید که همواره تمسخر به معنای اهانت و دشمنی نیست ، و در برخی موارد بیشتر جنبه ی شوخی و خنده دارد. مانند مواقعی که با دوست صمیمی خود شوخی می‌کنید.

برنامه خود را به گونه ای تنظیم کنید که با افرادی که شما را اذیت کرده و به شما زخم زبان می‌زنند ، برخورد و تعاملی نداشته باشید.

www.takfars.ir

بی توجهی و خودداری کردن از صحبت همجنین افرادی باعث خواهد شد که احساس بهتری داشته باشید.اگر این امکان همواره وجود نداشته باشد ، سعی کنید مدت زمان مکالمه و هم‌نشینی با چنین افرادی را به حداقل برسانید.

اگر در مسیر بازگشت از مدرسه و یا محل کار مورد اذیت عده ای نادان قرار گرفتید، بهترین کار این است که بی توجه به آن ها بوده و مسیر خود را عوض کرده و از مسیر امن‌تری به خانه برگردید.

اگر در شبکه های اجتماعی با چنین قضیه ای مواجه شدید ، شخص مورد نظر را از لیست خود خارج کنید و حتی الامکان زمان کمتری را صرف این امور کنید.

توجه داشته باشید که بعضی مواقع این اذیت و آزار ها بر خلاف قانون است.

در برخی موارد تمسخر و اهانت نقض مستقیم قانون می‌باشد. به عنوان نمونه اگر همکار شما با نظر دادن در مورد بدن شما ، قصد آزار و اذیت ج.ن.س.ی داشته باشد ، نقض مستقیم قانون است و شما باید سریعا به مراجع قانونی اطلاع دهید.

اگر در مدرسه مشغول تحصیل هستید ، این حق را دارید که در محیطی امن قرار داشته باشید و در محیطی بدون حواس‌پرتی به آموزش بپردازید. اگر شخصی شما را اذیت کرده و باعث شود احساس ناامنی کنید ، و حواس شما را از درس و یادگیری پرت کند ، شما باید در مورد این موضوع با والدین و یا معلم خود صحبت کنید.

روش دوم : در مقابل تمسخر و اهانت دیگران از خود واکنش نشان داده و پاسخ متناسب بدهید.

خود را برای چنین موقعیتی آماده کنید.

اگر شما مجبور هستید که بعضی از اوقات خود را با افرادی که مرتبا شما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند بگذرانید ، برای رسیدگی به این وضعیت برای خود برنامه‌ای داشته باشید. برای مقابله با این وضعیت ، در مورد راه ها و روش های موثر و متناسبی که می توانید پاسخ طرف مقابل را بدهید ، بیندیشید.

برای تمرین ، با دوست صمیمی و یا عضوی از خانواده‌ی خود این موقعیت را نقش بازی کنید. برای مثال دوست صمیمی‌تان به شما می‌گوید :آنا مدل موهایت بسیار بد و ناخوشایند شده است در مقابل شما در پاسخ می‌گویید: ممنون از نظرت ، ولی این مدل را من دوست دارم و نظر خودم برایم مهم‌تر است.

تک فارس

اگر رئیس‌تان به طرز توهین آمیزی شما را مسخره کند ، برای جواب دادن برنامه داشته باشید ، برای مثال می‌توانید این جمله را بگویید باب ، توهین شما ، غیر‌حرفه‌ای، آزار‌دهنده ، و مانع بهره‌وری بیشتر بنده می‌باشد . اگر این توهین کماکان ادامه داشته باشد ، آن را به مراجع انسانی گزارش خواهم داد.

image دیگران مرتبا مرا مسخره میکنند راه چاره چیست

آرامش خود را حفظ کنید.

این موضوع بسیار مهم است زمانی که مورد اهانت واقع می‌شوید آرامش خود را حفظ کنید ، حتی اگر به حدی ناراحت شده باشید که عصبانی شده و یا دوست دارید گریه کنید. آدم هایی که دیگران را اذیت و مسخره می‌کنند معمولا خواهان واکنش نشان دادن طرف مقابل هستند . در چنین مواقعی آرامش خود را حفظ کنید.

زمانی که مورد هجمه قرار می‌گیرید ، سعی کنید قبل از جواب دادن چند تا نفس عمیق بکشید.

قاطع باشید.

اعتماد به نفس داشته باشید و با شخص اهانت کننده و اثرات توهین او بر روی خودتان روراست باشید و به راحتی حرف خود را بزنید. با لحنی آرام و قاطع به طرف مقابل توضیح دهید که چرا با حرف های او احساس راحتی نمی‌کنید.

برای مثال به همکلاسی خود که شما را اذیت می کند بگویید: وقتی که جلوی همکلاسی ها منو مسخره می کنی باعث عصبانیت من میشی ، پس دیگه این کار رو تکرار نکن.

اگر در محیط کار ، همکار شما قصد آزار و اذیت شما را دارد و متلک می‌اندازد ، به او بگویید: توهین و حرف های شما در زمره ی آزار و اذیت ج.ن.س.ی قرار می‌گیرد ، اگر این قضیه دوباره اتفاق بیفتد قطعا آن را به سرپرست گزارش خواهم داد.

تمسخر و توهین فرد نادان را نادیده بگیرید و اهمیت ندهید.

T A K F A R S

بعضی مواقع ، بهترین پاسخ در مقابل توهین و تمسخر ، بی اعتنایی به آن است . شما می توانید در چنین مواقعی وانمود کنید که چیزی نشنیده اید و موضوع بحث را به چیز کاملا متفاوتی تغییر دهید. بی توجهی و نادیده گرفتن استهزاء طرف مقابل به جای واکنش نشان دادن باعث خواهد شد که فرد نادان به شدت عصبانی شود و به ضرر خودش خواهد بود.

اگر در اینترنت و شبکه های اجتماعی مورد اهانت واقع شدید پاسخ طرف مقابل را ندهید.

اگر توسط یکی از اعضای خانواده مورد اهانت واقع شدید ، سعی کنید که /ان را نادیده بگیرید و یا اتاق را ترک کنید.

با خنده و شوخی واکنش نشان دهید.

استفاده از سلاح خنده و شوخی موقع پاسخ دادن به اهانت فردی ، یک راه موثری می‌باشد. شوخ طبعی می‌تواند یک وضعیت پرتنش را کنترل کند ، فرد اهانت کننده را خلع سلاح کرده و حتی توهین طرف مقابل را تضعیف کند. زمانی که شخصی به شما اهانت می‌کند سعی کنید ، با تعریف یک لطیفه جواب او را بدهید.

زمانی که همکار شما ، پوستری که برای کنفرانس آماده کرده‌اید را مسخره می‌کند به او بگویید:حق با شماست ، این یک پوستر افتضاح است . من نباید به فرد پنج ساله اجازه می دادم که کار مرا انجام دهد.

یکی دیگر از گزینه ها این است که در گفتگو خود را شوکه شده نشان داده و به طرف مقابل بگویید آه خدای من ، حق با شماست ، خیلی ممنون که به من کمک کردید تا نور و حقیقت را درک کنم.

تمسخر و توهین هایی را که مربوط به موارد نژادی ، ج.ن.س.ی ، مذهب ، و یا معلولیت شما هستند را سریع گزارش کنید.

این موضوع مهم است که این موارد را سریع گزارش کنید . این موارد از اهانت و تمسخر معمولا بر خلاف قانون هستند. در چنین مواردی به طور قاطع و مصمم موارد را به مراجع ذیربط گزارش دهید.

image دیگران مرتبا مرا مسخره میکنند راه چاره چیست

تک فارس www.takfars.ir

گفتگویی با فرد اهانت کننده داشته باشید.

برای مثال اگر شما چندین بار توسط والدین و یا عضوی از خانواده مورد اهانت قرار گرفته باشید ، شاید بهتر باشد که گفتگویی با آن ها درباره‌ی این موضوع داشته باشید. درباره اثرات این اهانت ها بر روی خودتان با آن ها روراست باشید و بگویید که این اهانت ها اثرات بدی روی شما می‌گذارند.

اگر مادر شما به طو مدائم در مورد ظاهرتان به شما گیر می‌دهد به او بگویید مامان ، وقتی در مورد لباس ، مدل مو ویا آرایشم نظر میدی ، ناراحت می شم و به احساسات من صدمه می‌زنه ، از این به لعد لطفا دیگه در این مورد اظهار نظر نکن، ممنوم مامان.

حتی اگر تمسخر و توهین غیر مخرب باشد ، باز هم می توانید به شخص توهین کننده تذکر بدهید ، برای مثال من صحبت کردن با تو رو دوس دارم و دلم می خواد باهات ساعت ها مکالمه داشته باشم ، ولی بعضی موضوعات هستن که به احساسات من لطمه می‌زنن ودوس ندارم در مورد اون ها با هم صحبت کنیم برای مثال : لباس هام…

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر