تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دیدن تهران در سال ۲۱۲۱ خالی از لطف نیست

image دیدن تهران در سال ۲۱۲۱ خالی از لطف نیست

تهران در سال ۱۵۰۰ نام انیمیشن بلند سینمایی است که با حضور بازیگران مطرح سینمای ایران طراحی و ساخته می‌شود.

این انیمیشن با استاندارهای بین‌المللی و با موضوع مسائل شهری ساخته می‌شود. داستان آن روایت طنزی از زندگی شهری مردم تهران است که در سال ۱۵۰۰ برخلاف پیشرفت‌هایی که صورت گرفته، هنوز خصوصیات اخلاقی‌‌ سابق را دارند و همچنان همان مردمند. این انیمیشن به سفارش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به تهیه‌کنندگی مؤسسه «نسل اندیشه سبز» ساخته می‌شود و مدیریت این پروژه را هادی منبتی برعهده دارد. عظیمی چندین سال است که با این سازمان همکاری می‌کند و بسیاری از انیمیشن‌‌های پرطرفدار خود را با حمایت و تهیه‌کنندگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری ساخته است.
عظیمی به همراه امیرمسعود علمداری نگارش فیلم‌نامه را آغاز کرد و این کار بزودی به پایان خواهد رسید. حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه صرف تأمین تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای ساخت این انیمیشن شده است و تولید آن ۲۰ به طول انجامیده است.

حمید بهرامی (یکی از انیماتورهای ایرانی که با پروژه‌های عظیم خارجی همکاری دارد) طراحی فضا و وسایل را بر عهده دارد و بخشی از این کار در آمریکا انجام می‌گیرد. عظیمی طراحی کاراکترها را به همراه بزرگمهر حسین‌پور انجام می‌دهد.

در مجموع یک میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده و خواهد شد و ۴۰ نفر در تولید این انیمیشن همکاری دارند.

تکفارس آی آر

این فیلم بلند سینمایی، ۷ نقش اصلی شامل ۳ زن و۴ مرد دارد که بازیگران سرشناس سینما برای این نقش‌ها انتخاب می‌شوند. رادان، نخستین بازیگری است که برای حضور در این انیمیشن بلند قرارداد امضا کرده است. او که نقش اول مرد این انیمیشن را بر عهده دارد با چهره انیمیشنی خود در نقش یک راننده تاکسی بازی خواهد کرد و مدل‌سازان این انیمیشن، کاراکتر رادان را به صورت انیمیشن سه بعدی در می‌آورند.

بهرام رادان پس از اتمام طراحی این انیمیشن، به جای کاراکتر خود صحبت خواهد کرد.

از چهره بهرام رادان برای طراحی این انیمیشن، عکاسی شده است و قرار است شخصیت او با تمام زوایا و خصوصیاتش به صورت انیمیشن دربیاید.

انتخاب بازیگران این پروژه انیمیشن را حبیب رضایی به عهده دارد که خود نیز جزو بازیگرانی است که کاراکتر خود را در اختیار بهرام عظیمی برای تبدیل به انیمیشن قرار می‌دهد. مهران مدیری ،هدیه تهرانی , مهتاب نصیرپور، حسام نواب صفوی، گوهر خیر اندیش دیگر بازیگرانی هستند که با این پروژه همکاری می‌کنند.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر