تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دوست داشتن فردی دیگر چه فایده ای برای سلامتی دارد

۱. عشق می‌تواند به شما انرژی بیش‌تری بدهد.

هم عشق عاطفی و هم عشق جسمانی می‌تواند به سلامت روانی و جسمانی بهتری بینجامد. هنگامی که یکی از مشکلات‌تان سستی و تنبلی در بعد از ظهرها است، عشق می‌تواند به شما انرژی دوباره بدهد.

۲. می‌تواند سبب سلامت روانی‌تان شود.

همان‌طور که گفته‌شد، عشق می‌تواند سلامت روانی‌تان را بهبود ببخشد. وقتی شاد هستید، اثرات خوشی با افزایش فعالیت دوپامین، مغزتان را تقویت می‌کند، و خوش‌بین‌تر، پرانرژی‌تر، و خیلی سالم‌تر می‌شوید.

۴. عشق دستگاه ایمنی‌تان را تقویت می‌کند.

تکفارس آی آر

کشمکش‌ها بخشی از روابط هستند. با این حال، وقتی شما مسائل را با شریک عشقی‌تان حل می‌کنید، این به دستگاه ایمنی شما کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته‌باشد. هرچند ممکن است گاهی اصلا آسان نباشد، اما مشاجره به عاشقانه‌ترین روش می‌تواند ایمنی شما را تقویت کند.

۵. درد زیادی احساس نمی‌کنید.

تنها گرفتن دست شریک عشقی‌تان می‌تواند احساس درد را در شما کاهش دهد. پژوهش نشان داده‌است کسانی که شوک‌های الکتریکی را تجربه کرده‌اند، وقتی پس از آن اتفاق دست عشق‌شان گرفتند درد کم‌تری احساس کردند.

۶. می‌توانید از نظر جسمانی متناسب شوید.

اگر به توصیه‌های چگونگی کاهش وزن در هنگام ورزش نگاهی بکنید، متوجه می‌شوید که بیشتر آنها توصیه می‌کنند یک دوست باشگاهی داشته‌باشید. هیچ دوست و همراهی برای ورزش کردن بهتر از شریک عشقی‌تان نیست. با عشق‌تان به ورزش بپردازید تا افزایش تعریق ۱۲ تا ۱۵ درصدی داشته‌باشید.

www.takfars.ir

۷. عشق پوست‌تان را بهبود می‌بخشد.

وقتی عاشق باشید، خیلی دچار استرس نمی‌شوید. برای همین، به ندرت پیش می‌آید که جوش بزنید. جوش و آکنه‌های کم‌تر یعنی پوستی به ظاهر سالم‌تر.

۸. سلامت قلب‌تان را بهبود می‌بخشد.

از آن‌جا که مجبور نیستید با استرس کنار بیایید، رابطه‌ی شادتان بلیت به مقصد سلامت بهتر قلب است. اگر در یک رابطه‌ی باثبات باشید که در آن همیشه لبخند می‌زنید و می‌خندید، همیشه برایتان مفید خواهدبود. این شادی می‌تواند شانس حمله‌ی قلبی را در شما کاهش دهد.

۹. عشق می‌تواند کمک‌تان کند عمر طولانی‌تری داشته‌باشید.

پژوهشی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ۲۰۰۴ انجام داد، نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر در آدم‌هایی که زندگی مشترک شادی دارند، کم‌تر است. پژوهشگران بر این باور هستند که علت نرخ پایین‌تر مرگ و میر این است که وقتی آدم‌ها در یک رابطه هستند استرس کم‌تری دارند.

با این فواید، هیچ شکی نیست که شما باید جایی برای عشق باز کنید تا زندگی سالم‌تری داشته‌باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر