تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دوازده روش جادوئی برای جلوگیری از پیری و چروک شدن پوست

image دوازده روش جادوئی برای جلوگیری از پیری و چروک شدن پوست

۱- از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. زیرا اولین و مهم‌ترین عامل بروز چین و چروک صورت است. این عامل حتی موثر‌تر از فاکتور وراثت در این زمینه عمل می‌کند.
۲- از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید گریزی نیست از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید تا از بروز سرطان پوست جلوگیری شود و مانع از بروز چین و چروک شود.
۳- سیگار نکشید. سیگار باعث شکسته شدن کلاژن پوست و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی آن می‌گردد.
۴- به اندازه کافی بخوابید. در غیر این صورت بدن تولید هورمونی به نام کورتیزول می‌کند که نتیجه‌ای جز شکستن و آسیب به سلولهای پوستی نمی‌شود. استراحت کافی منجر به تولید هورمون رشد می‌شود که پوست را محکم نگه داشته و خاصیت الاستیک آن را حفظ می‌کند.
۵- به پشت بخوابید. وضعیت بدن در حالت خواب نیز مهم است. مثلا خوابیدن به پهلو باعث ایجاد چین و چروک در گونه‌ها می‌شود.
۶- چشمان خود را هم نکشید. اغلب به دلیل ضعف بینایی چنین واکنش خودکاری توسط صورت (ماهیچه‌های اطراف چشم) انجام می‌شود. بنابر این بهتر است در صورت ضعف بینایی حتما از عینک استفاده کنید.
۷- ماهی بخورید. این غذای دریایی سرشار از پروتئین و اسید چرب امگا ۳ می‌باشد که برای سلامت و شادابی پوست لازم است.
۸- سویا بخورید. ترکیبات موجود در سویا به ترمیم آسیب‌های پوست کمک می‌کند.
۹- مصرف کاکائو. کاکائو حاوی ۲ نوع فلاونول (اپی کاتچین، کاتچین) می‌باشد که مانع از آسیب‌های نور خورشید به پوست می‌شود و جریان خون به پوست را ارتقا می‌بخشد و باعث می‌شود که پوست نرم‌تر شود.
۱۰- خوردن میوه‌ها و سبزیجات متنوع. آنتی اکسیدان موجود در این مواد گیاهی مانع از آسیب سلولهای پوست در نتیجه وجود رادیکال‌های آزاد می‌شود.
۱۱- از مواد مرطوب کننده استفاده کنید.
۱۲- در شست و شوی صورت زیاده روی نکنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر