تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ده حقیقت خواندنی درباره کشورهای دنیا

حقایق جالب در مورد دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای شمال اروپا و جز منطقه‌ی اسکاندیناوی است. پایتخت این کشور شهر کپنهاگ است. شاید اغلب ما با این کشور آشنایی کلی داشته باشیم اما حقایقی جالبی در مورد این کشور هست که شاید نمی‌دانید.

image ده حقیقت خواندنی درباره کشورهای دنیا

تعداد دوچرخه‌های شهر کپنهاگ، بیشتر از تعداد شهروندان است.

طبق گزارشات سازمان شفافیت بین‌الملل در شاخص درک فساد، دانمارک و نیوزیلند کشورهایی با کمترین آمار فساد اداری و اقتصادی در جهان هستند.

تکفارس آی آر

بلوتوث نام خود را از دومین پادشاه دانمارک به نام هارالد بلوتوث گرفته است.

در دانمارک سوزاندن پرچم کشورهای خارجی غیرقانونی است اما سوزاندن پرچم کشور دانمارک مشکل قانونی ندارد.

قدمت پادشاهی دانمارک بیش از ۱۰۰۰ سال است و آن را تبدیل به قدیمی‌ترین حکومت پادشاهی اروپا کرده است.

حقایق جالب در مورد آلمان

image ده حقیقت خواندنی درباره کشورهای دنیا

www.takfars.ir

آلمان، پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه‌ی اروپا است و یکی از قطب‌های اقتصاد این قاره است. نام آلمان با هیتلر و جنگ جهانی عجین شده است. حقایق بسیار جالبی در مورد این کشور وجود دارد.

در آلمان برای کسی که بخواهد از زندان فرار کند هیچ مجازاتی در نظر نگرفته شده است چون آن‌ها معتقد هستند که آزاد بودن یک غریزه‌ی بنیادی بشر است.

اولین مجله‌ی جهان در سال ۱۶۶۳ در آلمان منتشر شد.

بعد از جنگ جهانی اول، تعداد مردان آلمان بسیار کم شده بود به‌ طوری که از هر ۳ زن، فقط یک نفر می‌توانست با یک مرد ازدواج کند.

در طول جنگ جهانی اول پادشاه انگلیس، تزار روسیه و امپراتور آلمان عموزاده بودند.

انجام سلام نظامی نازی در آلمان یک جرم جنایی محسوب می‌شود و تا ۳ سال مجازات زندان دارد.

دیوار برلین پس از سخنرانی سخنگوی آلمان شرقی در یک کنفرانس مطبوعاتی توسط شهروندانی فرو پاشید که گمان می‌کردند سخنگو در این در این سخنرانی اعلام کرده است که عبور از مرز امتیازی بدیهی برای هر شهروند است.

در بسیاری از خانه‌های سالمندان در آلمان ایستگاه‌های اتوبوس جعلی وجود دارد تا کسانی که مشاعر خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند از آن جا فرار کنند را جمع آوری کنند.

سربازان نیروهای نظامی آلمان مجاز هستند نسبت به فرمان‌هایی که فکر می‌کنند کرامت انسانی یا وجدان را نقض می‌کنند، نافرمانی کنند.

حقایق جالب در مورد ژاپن

تک فارس

همواره فرهنگ ژاپنی‌ها برای ما جالب بوده و نکاتی درباره آنها وجود دارد که تحسین همگان را برمی‌انگیزد. وطن چشم بادامی‌ها، فرهنگ و تمدن غنی دارد. مردم این کشور به سخت‌کوشی شهرت دارند و از پیشگامان توسعه‌ی فناوری‌های علمی در آسیا و جهان به شمار می‌روند. تفاوت‌های گسترده‌ی فرهنگی میان شرق و غرب آسیا سبب شده است که بسیاری از قوانین و حقایق مربوط به این کشور برای ما جالب و تازه به‌نظر برسد.

image ده حقیقت خواندنی درباره کشورهای دنیا

هر ساله حدود ۱۵۰۰ زمین لرزه ژاپن را می‌لرزاند.

در ژاپن بیش از ۵۰ هزار نفر بالای صد سال سن، زندگی می‌کنند.

قطارهای ژاپن از منظم‌ترین قطارهای جهان است. متوسط تاخیر آن‌ها فقط ۱۸ ثانیه است.

یک فرد ژاپنی که در حادثه‌ی غرق شدن کشتی تایتانیک نجات یافت، در کشور خود ترسو و نامرد خوانده می‌شود، چون با بقیه‌ی مسافران نمرده است.

خوابیدن در ساعات کاری در ژاپن قابل قبول است، چون نشان‌دهنده‌ی خستگی از کار زیاد و سخت است.

اگر کسی در ژاپن با پریدن جلوی قطار خودکشی کند، خانوده‌اش به‌ پرداخت جریمه برای اخلال کار قطار محکوم می‌شود.

در سال ۲۰۱۱ زلزله‌ای در نزدیکی ژاپن سرعت چرخش زمین را افزایش داد، به‌طوری که طول روز ۱/۸ میکرو ثانیه کوتاه‌تر شد.

در ژاپن پرداخت انعام یک توهین محسوب می‌شود.

T A K F A R S

حقایق جالب در مورد آمریکا

آمریکا یکی از قدرت‌های نظامی و اقتصادی جهان است و همواره در میادین بین‌المللی ادعای دفاع از حقوق بشر را دارد. برخی افراد فکر می‌کنند زندگی در آمریکا آرمانی‌ترین نوع زندگی است اما در مورد این کشور حقایق و قوانین عجیب و جالبی وجود دارد که شاید تا به‌حال نشنیده‌اید. پس بهتر است قبل از مهاجرت یا سفر به این کشور در مورد قوانین و حقایق آن اطلاعات کافی را کسب کنید.

image ده حقیقت خواندنی درباره کشورهای دنیا

آمریکایی‌ها به‌طور متوسط روزانه ۷۴۰،۴۰۰ متر مربع پیتزا می‌خورند.

اگر شما ۱۰ دلار در جیبتان داشته باشید در حالی که هیچ قرضی ندارید، از ۲۵ درصد آمریکایی‌ها ثروتمندتر هستید.

در هر ثانیه آمریکایی‌ها ۴۵ کیلوگرم شکلات می‌خورند.

در سال ۱۹۶۲ آمریکا یک بمب هیدروژنی در فضا منفجر کرد که قدرت آن ۱۰۰ برابر قوی‌تر از بمب منفجر شده در هیروشیما بود.

در سال ۱۹۵۶ توکل ما به خدا است (In God We Trust) شعار ملی آمریکا انتخاب شد. این شعار برای اولین بار در سال ۱۸۶۱ به‌خاطر افزایش احساسات مذهبی در طول جنگ داخلی آمریکا اعلام شد.

طبق قانون آمریکا فقط تصویر افرادی که مرده‌اند می‌تواند روی سکه‌ها و اسکناس‌های این کشور حک شود.

GPS متعلق به دولت آمریکا است و توسط آن نیز اداره می‌شود. دولت می‌تواند در هر زمانی آن را متوقف یا خاموش کند.

تک فارس www.takfars.ir

آمریکا بیش از هر کشور توسعه یافته‌ی مقدار بیشتری برای هزینه‌های مراقبت‌های درمانی و پزشکی هزینه می‌کند اما متوسط امید به زندگی مردمان این کشور زیر متوسط جهانی است.

حقایق جالب در مورد استانبول

استانبول بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است که با تاریخ غنی و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی که دارد، جزو مقاصد برتر گردشگری جهان به‌حساب می‌آید. در ایام تعطیلات و تابستان، سفر به استانبول یکی از گزینه‌های سفرهای خارجی ما ایرانی‌ها است که هم برای خرید و هم بازدید از آثار تاریخی بسیار مناسب است. استانبول مرز میان آسیا و اروپا است و در گذشته پایتخت امپراطوری‌های بزرگ جهان بود.

image ده حقیقت خواندنی درباره کشورهای دنیا

بیشترین مساجد ترکیه در استانبول قرار دارند. در این شهر ۳۱۱۳ مسجد وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مسجد تاریخی سلطان احمد و مسجد سلیمانیه اشاره کرد.

استانبول پایتخت ۳ امپراطوری بزرگ روم، عثمانی و بیزانس بود؛ اما در حال حاضر آنکارا پایتخت این کشور است.

برخی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های ورزشی ترکیه در استانبول قرار دارند که می‌توان به باشگاه فوتبال بشیکتاش اشاره کرد که در سال ۱۹۰۳ به‌عنوان اولین و تنها باشگاه ترکیه تاسیس شد.

رودخانه‌ی شهری شاخ طلایی (The Golden Horn) جایی است که قسمت اروپایی استانبول را از قسمت آسیایی آن جدا می‌کند.

بیشترین گردشگرانی که به استانبول سفر می‌کنند از کشورهایآلمان، روسیه، فرانسه، انگلیس، هلند، ایتالیا و ایران به این شهر می‌روند.

حقایق جالب در مورد پوکت

تکفارس

پوکت از استان‌های جنوبی کشور تایلند و یکی از مقاصد محبوب گردشگری جهان است. این استان که از یک جزیره تشکیل شده، بزرگترین جزیره‌ی تایلند است. پوکت آب‌وهوایی گرمسیری دارد و یکی از ویژگی‌های خوب این جزیره، پایین بودن هزینه‌ی اقامت و دیگر هزینه‌ها در مقایسه با مناطق دیگر تایلند است.

image ده حقیقت خواندنی درباره کشورهای دنیا

پوکت در ۲۶ دسامبر سال ۲۰۰۴ در سونامی که حاصل زمین لرزه‌ای در اقیانوس هند بود، دچار آسیب گسترده شد. تمامی این خرابی‌ها در تفرجگاه‌ها تا فوریه‌ی سال ۲۰۰۵ کاملا بازسازی و مرمت شدند و امروزه آثار بسیار کمی از آن خرابی‌ها در جزیره به چشم می‌خورد.

کوه‌هایی که از شمال به جنوب کشیده شده‌اند، ۷۰ درصد زمین‌های پوکت را اشغال کرده‌اند.

با وجود اینکه ۹۵ درصد تایلندی‌ها پیرو آیین بودا هستند، جمعیت پوکت ترکیبی از بومی‌های تایلند، افراد تایلندی ـ چینی، بومی‌های مالزی و کولی‌ها بوده و بیشتر جمعیت روستایی این جزیره مسلمان هستند.

غواصان در جزیره‌های مرجانی سیمیلان و فیفی در جنوب پوکت گرد هم می‌آیند.

حقایق جالب در مورد پاتایا

پاتایا شهری است جذاب در خلیج تایلند که از آن می‌توان به عنوان بهشت گردشگران یاد کرد که سبک زندگی در آن به سرعت در حال تغییر است که در هیچ کجای جهان نمی‌توانید پیدا کنید. هتل‌های باکیفیت، طبیعت بکر و مراکز خرید بزرگ از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.

image ده حقیقت خواندنی درباره کشورهای دنیا

پاتایا یکی از بهترین مقاصد برای ورزش‌های آبی مانند قایق‌رانی، موج سواری، چتربازی به کمک قایق موتوری، جت اسکی و غواصی است. شما می‌توانید تجهیزات لازم برای این فعالیت‌ها را از همان جا کرایه کنید. به‌علاوه در بسیاری از این فعالیت‌ها حتی می‌توانید کودکان را نیز بازی دهید.

takfars.ir

تفرجگاه جشنواره (فستیوال) پاتایا یکی از بزرگترین تفرجگاه‌های آسیا است. در این مرکز یک سینمای بزرگ، رستوران‌های متعدد و ۱۰ سالن تئاتر هم وجود دارد.

سومین ساختمان بلند تایلند در پاتایا قرار گرفته است.

تایلند به داشتن فعالیت‌های مذهبی شهرت دارد. در بلندترین نقطه‌ی پاتایا تپه‌ی بودا قرار دارد و در این تپه مجسمه‌ی بزرگ بودا از جنس طلا قرار گرفته است. بازدید از این مکان رایگان است.

حقایق جالب در مورد نیویورک

ایالت نیویورک آمریکا یکی از مهاجرپذیرترین ایالات این کشور است. همه‌ی ما در مورد این ایالت و مرکز آن، شهر نیویورک، چیزهای زیادی شنیده‌ایم و شاید اطلاعات زیادی داشته باشیم. اما در مورد نیویورک حقایق و قوانین جالبی وجود دارد که شاید تاکنون به گوشتان نخورده است.

image ده حقیقت خواندنی درباره کشورهای دنیا

در سال ۱۶۶۴ شهر آمستردام جدید به عنوان هدیه‌ی تولد ۱۸ سالگی دوک یورک از طرف پدرش به او اهدا شد. او نام شهر را به نیویورک تغییر داد.

اهالی نیویورک تقریبا ۷ برابر بیشتر از اهالی دیگر ایالت‌های آمریکا قهوه مصرف می‌کنند.

در نیویورک تعداد کسانی که خودکشی می‌کنند، بیشتر از افرادی است که به قتل می‌رسند.

در نیویورک یک آسمان‌خراش وجود دارد که هیچ پنجره‌ای ندارد.

تک فارس آی آر

در نیویورک ۱۵ برابر بیشتر از قطب جنوب برف می‌بارد.

در نیویورک بوق زدن، به غیر از مواقع اضطراری غیرقانونی است.

اگر شهر نیویورک، خود یک کشور بود و پلیس آن نیز ارتش کشور می‌شد، ارتش آن جزو ۲۰ ارتش مجهز جهان می‌شد.

کمتر از ۱۰ درصد ساختمان‌هایی که در منهتن ۱۳ طبقه یا بیشتر هستند، نام طبقه‌ی ۱۳ در طبقاتشان ندارند. (آن‌ها ۱۳ را نحس می‌دانند.)

حقایق جالب در مور ایروان

ایروان پایتخت و بزرگترین شهر ارمنستان است که در امتداد رود هرازدان قرار دارد. قدمت این شهر به ۸ قرن پیش از میلاد در دشت‌های آرارات می‌رسد. این شهر از جمله مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان است و در ایام تعطیل، مملو از گردشگران ایرانی می‌شود.

image ده حقیقت خواندنی درباره کشورهای دنیا

قدمت ایروان ۲۹ سال بیشتر از شهر رم است. در سال ۲۰۱۵ این شهر تولد ۲۷۹۷ سالگلیش را جشن گرفت.

کوه آرارات کوه افسانه‌ای و مقدس ارمنی‌ها است اما در حال حاضر در خاک ترکیه قرار گرفته است و از ایروان کاملا دیده می‌شود.

در همه جای ایروان، حتی در اتوبوس‌ها می‌توانید به وای فای رایگان دسترسی داشته باشید.

TakFars

ایروان به شهر صورتی شهرت دارد که به دلیل رنگ طبیعی فوق‌العاده‌ی ساختمان‌های تاریخی است که از سنگ‌های آتشفشانی طبیعی ساخته‌ شده‌اند.

نام پایتخت ارمنستان، ایروان، از کلمه‌ی erevats گرفته شده است که به معنی دیده شدن و ظاهر شدن شدن است. طبق گفته‌های یک افسانه، حضرت نوح زمانی که اولین خشکی را از کوه‌های آرارات دید، این کلمه را گفته است.

حقایق جالب در مورد دیوار برلین

دیوار برلین بعد از شکست نازی‌ها در جنگ جهانی دوم بنا شد و برلین را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرد. این دیوار در دهه‌ی ۸۰ فروپاشید و مردم این شهر دوباره توانستند کنار یکدیگر و بدون هیچ دیواری که میانشان جدایی بیندازد، زندگی کنند. دیوار برلین تاریخچه‌ای تلخ پشت خود دارد و نام آن با جنگ و جدایی مردم برلین و جنگ سرد گره خورده است. این دیوار تلفات زیادی گرفت.

image ده حقیقت خواندنی درباره کشورهای دنیا

طول دیوار برلین بیش از ۱۴۰ کیلومتر بود.

بیش از ۵ هزار نفر وسوسه شدند تا از دیوار برلین فرار کنند که گفته می‌شود ۱۳۶ الی بیش از ۲۰۰ نفر آن‌ها تاوان آن را با از دست دادن جانشان پرداخت کردند.

اوسین بولت که رکورددار کسب مدال طلا در مسابقات دوی ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر است، مالک ۳ تن از قسمتی از دیوار برلین است. شهردار این شهر، دستور داده بود تا تصویری از این قهرمان را روی یک بخش از دیوار بکشند و آن را به اوسین بولت تقدیم کرد.

تخریب واقعی دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ اتفاق نیفتاد؛ تخریب آن از تابستان سال ۱۹۹۰ شروع شد و این کار تا سال ۱۹۹۲ به طول انجامید.

در ۱۵ آگوست سال ۱۹۶۱، کنراد شومان اولین مرزبان آلمان شرقی بود که با پریدن از سیم‌خاردارها به برلین غربی فرار کرد.

تک فارس

کلیسایی به نام کلیسای آشتی در کنار دیوار برلین قرار داشت که مقامات جمهوری دموکراتیک آلمان دستور دادند در سال ۱۹۸۵ با دینامیک تخریب کنند.

دولت آلمان شرقی ادعا کرد که دیوار برلین یک حصار محافظ ضد فاشیستی است تا از تجاوز غرب جلوگیری شود اما در این دیوار بیشتر برای جلوگیری از فرار شهروندان آلمان شرقی به آلمان غربی استفاده می‌شد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر