تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دمنوش رازیانه معجزه ای برای همیشه سلامت بودن

image دمنوش رازیانه معجزه ای برای همیشه سلامت بودن

مشکلات دستگاه گوارش را درمان و هضم را بهبود می بخشد

دانه های رازیانه ماهیچه ها را آرام و شل کرده و جریان صفرا را تحریک می کند که در نهایت باعث کاهش درد شده و هضم را بهبود می بخشد. رازیانه از ان دسته گیاهانی است که خاصیت هضم را افزایش می دهد.

با خروج گاز معده از بدن، نفخ معده را تسکین می دهد. گردش خون را در دستگاه گوارش افزایش داده و در نتیجه روند کلی هضم را بهبود می بخشد. از آن جایی که رازیانه منبع خوبی از فیبر است، سلامت روده بزرگ و کولون را تضمین می کند. براساس شواهد، دمنوش رازیانه می تواند علام سندروم روده تحریک پذیر را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.

به کاهش وزن کمک می کند

تکفارس آی آر

دمنوش رازیانه برای کاهش وزن مفید است. هضم بهتر، بدن را قادر می سازد تا مواد مغذی را بهتر جذب کند و همین امر باعث احساس سیری شده و میل به خوردن را کاهش می دهد و در نهایت می تواند باعث کاهش وزن شود.

رازیانه همچنین جزء گیاهان گرم مزاج محسوب می شود و به کاهش سطح گلوکز کمک می کند که باعث کنترل وزن نیز خواهد شد. همچنین اشتها را سرکوب کرده و به خلاص شدن از شر مایعات و مواد زائد اضافی بدن کمک می کند.

به درمان بیماری های تنفسی کمک می کند

رازیانه قرن هاست که به بهبود اختلالات تنفسی کمک می کند. از این گیاه برای درمان زکام ( تجمع بیش از حد مخاط ) در دستگاه تنفس فوقانی استفاده می شود. رازیانه همچنین به آرام سازی اسپاسم در سیستم تنفسی کمک می کند. مجاری برونش را پاکسازی کرده و بیماری های تنفسی را درمان خواهد کرد. رازیانه برای ریه ها نیز بسیار مفید است و بر اساس مطالعات برای درمان بیماری های تنفسی مانند برونشیت و سرفه های مزمن توصیه می شود.

سلامت قلب را بهبود می بخشد

www.takfars.ir

بین سلامت کبد و قلب رابطه ای وجود دارد که اکثر ما از آن بی خبریم. کبد محلی است که کلسترول تولید و تجزیه می شود. یک کبد سالم کلسترول را به طور موثری تجزیه و پایین میآورد و رازیانه ماده ای است که از عملکرد کبد پشتیبانی کرده و به طور غیر مستقیم سلامت قلب را تقویت می کند.

رازیانه همچنین سرشار از فیبر است که فیبر از جذب مجدد کلسترول پیشگیری کرده و شما را در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند.

رازیانه به عنوان یک منبع عالی از پتاسیم به کنترل فشار خون کمک کرده و اثرات نامطلوب سدیم را خنثی می کند در نتیجه از فشار خون بالا و در نهایت بیماری قلبی پیشگیری خواهد کرد.

سیستم ایمنی را تقویت می کند

رازیانه منبع مهمی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و سیستم ایمنی را تقویت می کند. رازیانه همچنین حاوی سلنیوم است و می تواند تولید لنفوسیت هایT را تحریک کند.

سلامت بینایی چشم را بهبود می بخشد

عصاره های دانه رازیانه به طور بالقوه در درمان گلوکوم مفید است بنابراین می توانید از دمنوش رازیانه به عنوان تقویت کننده چشم استفاده کنید. نحوه استفاده از آن به صورت قطره چشمی یا کمپرس است.

طبق یک مطالعه، عصاره رازیانه در بهبود بینایی مفید است. ویتامینC یکی از مواد مغذی موجود در رازیانه است که نقش اصلی را در محافظت از چشم دارد. از آن جا که چشم میزان متابولیسم بالاتری دارد، نیاز بیشتری به آنتی اکسیدان خواهد داشت که به دلیل ویتامینC زیاد توسط رازیانه به راحتی تامین می شود.

کاهش سطح ویتامین C در لنز چشم می تواند خطر تشکیل آب مروارید را افزایش دهد. آنتی اکسیدان های موجود در رازیانه چشم را از اثرات دژنراسیون ماکولا محافظت می کند. افرادی که ورم ملتحمه دارند می توانند چشم خود را با دمنوش رازیانه شستشو دهند و همچنین می توان ازرازیانه برای درمان التهاب چشم استفاده کرد.

تعادل هورمونی را بهبود می بخشد

تک فارس

رازیانه یکی از غذاهای حاوی فیتواستروژن است که طبق یک مطالعه، تعادل هورمونی را بهبود می بخشد. دانه های رازیانه توانایی قابل توجهی در درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک که یک اختلال هورونی است و در سن باروری زنان شایع می باشد، دارند.

محتوای فیتواستروژن موجود در رازیانه همان چیزی است که گیاه را برای کاهش علائم مربوط به عدم تعادل هورمونی ایده آل می کند. رازیانه همچنین حاوی فیتوهورمون هایی است که به تنظیم هورمون های بدن کمک کرده و از هرگونه عدم تعادل پیشگیری می کند. پروژسترون مهم ترین هورمون هنگام تعادل تیروئید و سیستم غدد است، رازیانه دارای مواد پروژسترونی است که خیال شما را دراین باره راحت می کند .

به تسکین آرتروز کمک می کند

در یک مطالعه مشخص شد که برخی از بیماری های التهابی به خوبی با رازیانه درمان می شوند. این گیاه فعالیت آنتی اکسیدانی به نام سوپراکسید دیسموتاز را افزایش می دهد که به کاهش سطح التهاب کمک خواهد کرد .طبق مطالعه ای دیگر، رازیانه یکی از گیاهانی است که به طور گسترده برای درمان علائم آرتروز استفاده می شود.

به کاهش مشکلات قاعدگی کمک می کند

برخی از مطالعات تاثیر رازیانه را در درمان گرفتگی های قاعدگی نشان می دهد. دمنوش رازیانه می تواند به تنظیم تیروئید کمک کند. عصاره رازیانه درد و علائم قاعدگی مانند حالت تهوع و ضعف را کاهش می دهد. درد قاعدگی احتمالا ناشی از انقباض بیش از حد عضلات رحم است که منجر به کاهش جریان خون می شود. مشخص شده است که رازیانه این عضلات را شل کرده و در نتیجه علائم را بهبود می بخشد.

سلامت لثه را ارتقا می دهد

رازیانه به عنوان یک ماده ضد میکروبی عالی، به درمان التهاب لثه کمک می کند.

دل درد نوزادان را بهبود می بخشد

دمنوش رازیانه می تواند به کاهش علائم کولیک کمک کند و دلیل این امر آن است که این گیاه دستگاه گوارش را تسکین داده و گاز را دفع می کند. رازیانه می تواند برای روده کودک اثر آرام بخشی داشته باشد اما با این حال طبق مطالعات این گیاه برای نوزادان زیر ۴ ماه توصیه نمی شود.

T A K F A R S

** براساس یک مطالعه دیگر ؛ دم کرده رازیانه به پیشگیری از نفخ شکم و اسپاسک کولیک در نوزادان کمک می کند با این حال، در مواردی نیز مشخص شده است که رازیانه برای نوزادان ناامن است بنابراین قبل از استفاده دمنوش رازیانه برای نوزاد، حتما با پزشک مشورت کنید.

به از بین بردن انگل های داخلی کمک می کند

رازیانه یک کرم کش گیاهی محسوب می شود و می توان از آن برای ازبین بردن انگل های داخلی استفاده کرد. دمنوش رازیانه خاصیت ملینی دارد که باعث حرکت روده شده و می تواند کرم ها را از بدن خارج کند و همچنین اعتقاد بر این است که دانه های رازیانه به عنوان تسکین دهنده برای کرم ها استفاده می شوند. براساس مطالعات کرم ها در حالت استراحت نمی توانند تخمگذاری کنند بنابراین رازیانه از تکثیر آن ها پیشگیری می کند.

به درمان دیابت کمک می کند

براساس یک مطالعه رازیانه یکی از ۱۰ ماده غذایی است که عوارض دیابتی را تسکین می دهد. رازیانه منبع خوبی از ویتامین C است و می تواند به بیماران دیابتی کمک کند . مصرف زیاد این ویتامین ممکن است سطح قندخون را در افرادی که از دیابت نوع ۲ رنج می برند کاهش دهد.

یکی از داروهایی که به افراد دارای سطح قند خون بالا داده می شود، گلوکونورم ۵ است که یکی از ترکیبات آن رازیانه می باشد. سبزی و دانه رازیانه حاوی مواد شیمیایی خاصی هستند که می توانند علیه دیابت عمل کنند.

یکی از دلایلی که رازیانه برای مبتلایان به دیابت مفید است، محتوای پتاسیم آن است. پتاسیم حساسیت انسولین را افزایش می دهد و از این رو برای بیماران دیابتی توصیه می شود. علاوه بر این، رازیانه غنی از منیزیم است و می تواند شما را از دیابت نوع ۲ محافظت کند.

به پیشگیری از سرطان کمک می کند

رازیانه حاوی ترکیبات زیست فعال بی شماری از جمله کوئرستین است که فعالیت ضد سرطانی دارد. رازیانه همچنین دارای خواص ضد التهابی بسیار خوبی است و می تواند به یک ماده مغذی گیاهی به نام آنتول نسبت داده شود. این ترکیب جدا از این که مانع التهاب می شود، از تبدیل سلول ها به سلول های سرطانی نیز پیشگیری می کند.

مقادیر بالای فیبر و ویتامینC، رازیانه را به یک ماده غذایی مهم برای درمان سرطان تبدیل می کند. رازیانه از رشد سلول های سرطانی ریه و روده بزرگ پیشگیری خواهد کرد. این گیاه همچنین فعالیت پروتئینی ” فاکتور هسته ای تقویت کننده زنجیره سبک کاپا از لنفوسیت های بی فعال شده ” که مسئول بسیاری از بیماری های التهابی از جمله سرطان است را محدود می کند.

تک فارس www.takfars.ir

رازیانه همچنین دارای پتانسیل ضدسرطانی قابل توجهی در برابر سلول های سرطانی پستان و کبد است. آنتی اکسیدان های موجود در رازیانه همراه فیبر به پاکسازی روده بزرگ و پیشگیری از سرطان آن کمک می کند.

به درمان آکنه کمک می کند

یکی از اصلی ترین خواص رازیانه و دمنوش آن که پیش ازاین هم مفصل در بخش بهداشت و سلامت درموردش گفته شد مختص زیبایی پوست است. رازیانه حاوی روغن های گیاهی خاصی مانند آنتول، میرسن و لیمونن است که همگی آن ها دارای خواص ضدالتهابی بوده و توانایی درمان بیماری های پوستی مانند آکنه را دارند.

image دمنوش رازیانه معجزه ای برای همیشه سلامت بودن

طرز تهیه دمنوش ساده رازیانه

مواد لازم

۲ قاشق غذاخوری دانه رازیانه

مقدار کمی عسل

یک لیوان آب

ابتدا آب را بجوشانید، دانه های رازیانه را با گوشت کوب یا هاون بکوبید و در لیوانی بریزید، آب داغ را روی دانه ها ریخته، روی لیوان را بپوشانید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس دمنوش را از صافی رد کرده و در صورت تمایل با کمی عسل میل کنید.

تکفارس

image دمنوش رازیانه معجزه ای برای همیشه سلامت بودن

طرز تهیه دمنوش رازیانه با ترکیب گیاهان دیگر

دمنوش رازیانه، گشنیز، زیره

مواد لازم

یک و یک دوم فنجان آب

۲ قاشق چای خوری دانه رازیانه

۲ قاشق چای خوری دانه گشنیز

۲ قاشق چای خوری دانه زیره

طرز تهیه

ابتدا آب را در قوری بجوشانید و تمامی دانه ها را به آن اضافه کنید، درب قوری را گذاشته و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید و سپس از صافی رد کرده و بنوشید.

takfars.ir

دمنوش نعناع فلفلی و رازیانه

مواد لازم

۲ قاشق چای خوری برگ نعناع فلفلی

یک دوم قاشق چای خوری دانه رازیانه

یک فنجان آب داغ

طرز تهیه

دانه های رازیانه را ابتدا با گوشت کوب یا هاون بکوبید، سپس در یک لیوان بریزید و برگ نعناع فلفلی را به آن اضافه کنید، آب داغ را روی محتویات ریخته و روی لیوان را بپوشانید، به مدت ۵ دقیقه صبر کنید و سپس از صافی رد کرده و بنوشید.

دمنوش زنجبیل و رازیانه

مواد لازم

۲ قاشق چای خوری دانه رازیانه

تک فارس آی آر

یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده

برشی از لیمو ترش خشک شده

طرز تهیه

دانه های رازیانه را با گوشت کوب یا هاون بکوبید تا روغن فرار آن آزاد شود، محتویات را داخل یک قوری ریخته و به آن آب اضافه کنید و بجوشانید، هنگامی که آب به جوش آمد حرارت را کم کنید تا حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس از صافی رد کرده و بنوشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر