تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دستگاه استپر چیست و آیا برای زانو آسیب زاست یا نه

دستگاه استپر، حرکت بالا رفتن از پله را شبیه سازی میکند. بصورت همزمان پاهایتان را روی دو کفی یا پدال می‌گذارید. همین که وزن بدنتان را روی یک پایتان بیندازید، پدال پایین آمده و پدال دیگر بالا خواهد رفت. بدین ترتیب، حتی در شرایطی که به اجبار پاهایتان بالا و پایین می‌شود، اما باز هم حس بالا رفتن از پله به شما منتقل می‌شود. هم می‌توانید دائما پاهایتان را کاملا روی پدال‌ها قرار دهید، هم می‌توانید فشار را با بالا و پایین کردن پاشنه‌تان کنترل کنید. اکثر دستگاه‌ها هم به شما اجازه می‌دهند تا سطح مقاومت پدال‌ها را نیز تنظیم کنید.

باعث می‌شود در پاها و باسنتان عضله بسازید، کالری بسوزانید، و یک تمرین کاردیوی خوب داشته باشید. استفاده از دستگاه استپر، جایگزین کم فشارتری به نسبت دویدن به حساب می‌آید، به همین دلیل برای آن دسته از اشخاصی که با آسیب‌های پا دست و پنجه نرم میکنند فعالیت جذاب تری است. جز در شرایطی که دارای بیماری آرتروز یا ورم مفاصل، یا شرایط پزشکی دیگر مرتبط با زانوهایتان باشید، هیچ دلیلی وجود ندارد که بالا رفتن از پله یا استفاده از دستگاه های استپر برایتان خطرناک باشد.

مزایای استپر

حرکت بالا رفتن از پله یا استپر، بخاطر اینکه دائما در حال ایجاد ثبات در بدنتان هستید، عضلات مرکزی بدن شما را تقویت می‌کند. تمرین یک شخص ۵۷ کیلویی بر روی استپر به مدت ۳۰ دقیقه ۱۸۰ کالری و یک شخص ۸۴ کیلویی، ۲۶۶ کالری خواهد سوزاند. این تمرین به کاهش فشارخون بالا، تقویت قلب و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک خواهد کرد.

مشکلات زانو

تکفارس آی آر

زانو بزرگ‌ترین مفصل در بدن انسان است، بهمین دلیل بافت نرمی که این مفصل را احاطه کرده مستعد آسیب‌های بیشتری است. وارد آمدن ضربه یا چرخانده شدن زانو، باعث ایجاد درد و آسیب رسیدن به این بافت نرم و کاسه‌ی زانو شود. اگر زانوی شما آسیب دیده است، بهتر است که مقاومت استپر را در پایین ترین حالتش قرار دهید. اما هنوز احتیاج دارید که عضله بسازید تا از مفصل زانویتان پشتیبانی شود. برای اینکه از زانوهایتان محافظت کنید، هنگام بالا رفتن از پله اجازه ندهید که زانوتان از پنجه‌ی پایتان جلو بزند. اگر چنین شود، فشار وارد آمده با زانو دو چندان خواهد شد.

توجه

هنگامی که از استپر استفاده می‌کنید، مهم‌ترین چیز این است که استیل صحیحی داشته باشید. صاف بایستید، کمرتان هم صاف باشد، و دستتان را هم به دستگیره‌ها نگیرید.اگر زانویتان ورم دارد یا دچار آرتروز هستید، ممکن است تمرینات ایروبیک درون آب، نسبت به تمرین با استپر برای شما بهتر باشد. اگر در طول تمرین، در یک یا هر دوی زانوهایتان احساس درد کردید، باید استفاده از آن دستگاه را متوقف کنید. اگر درد ادامه داشت، باید به یک پزشک مراجعه نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر