تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دستور پخت لازانیای مخصوص مورد علاقه بچه ها

image دستور پخت لازانیای مخصوص مورد علاقه بچه ها

ابتدا سس گوشت را آماده کنید. یک قابلمه بزرگ را هم با آب پر کنید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید.

تابه ای را روی حرارت بگذارید روغن را اضافه کنید، پیاز خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید تا سبک و طلایی شود. گوشت چرخکرده را اضافه کنید و تفت دهید. نمک و فلفل و ادویه ها، سیر رنده شده، رب و سس گوجه را هم اضافه کنید و تفت دهید.سپس نصف لیوان آب اضافه کرده و اجازه دهید سس کمی با حرارت کم بجوشد و غلیظ شود.

آب قابلمه که به جوش آمد مقداری نمک،زردچوبه و یک قاشق روغن در آب بریزید و سپس ورقه های لازانیا را به آب در حال جوش اضافه کنید و حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید تا ورقه های لازانیا نرم شوند.

لازانیا را آبکش کنید سپس قابلمه را با آب سرد پر کنید و ورق های لازانیا را در آب سرد بریزید تا سرد شوند سپس مجددا آبکش کنید. حالا سس سفید را آماده کنید. کره را در قابلمه کوچکی(ترجیحا لعابی) آب کنید آرد و عصاره مرغ پودر شده را اضافه کنید و تفت دهید. شیر را کم کم اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

تکفارس آی آر

سس را همچنان هم بزنید تا قوام آید و غلظت پیدا کند.روی هر ورق لازانیا یک قاشق سس سفید بمالید،پنیر بپاشید و یک قاشق از مواد ابتدای هر ورق گذاشته و رول کنید و در ظرف مخصوص فر(پیرکس) بچینید قبل از چیدن رولهای لازانیا ظرف را با یک لایه نازک سس سفید پوشش دهید.

تمام رولها را به همین ترتیب آماده کنید و در ظرف بچینید. روی هر رول کمی پنیر بریزید و با فلفل دلمه ای نگینی تزیین کنید. فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و یک ربع زمان دهید تا فر داغ شود سپس ظرف لازانیا را در طبقه وسط فر بگذارید تا روی پنیر طلایی شود(حدود ۳۰ دقیقه)

برای ایجادطعم بهتر از مخلوط پنیرپیتزا(موتزارلا) با پنیرگودا ،چدار یا پارمزان استفاده کنید. مثلا ۲۰۰ گرم پنیر پیتزا(موتزارلا)+۲۰۰ گرم پنیر گودا یا چدار یا پارمزان یا پراتو

استفاده از سس سفید برای جلوگیری از خشک شدن رولهای لازانیا در فر میباشد در غیر اینصورت لازانیا خشک و گلوگیر و ته دیگ مانند میشود.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر