تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دستور تهیه ماسک روشن کننده سیب زمینی برای پوست های کدر

image دستور تهیه ماسک روشن کننده سیب زمینی برای پوست های کدر

برای این که پوستی سفید تر و روشن تر داشته باشید، یک سیب زمینی را برش دهید و آن را هر روز به صورت خود بمالید.

همچنین می توانید سیب زمینی را رنده کرده و آن را به صورت تفاله در آورید و آب خالص آن را برای روشن سازی پوست مورد استفاده قرار دهید.

برای از بین بردن هرگونه لک و قرمزی روی پوست نیز می توان از سیب زمینی استفاده کرد. سیب زمینی برای از بین بردن تیرگی دور چشم به همین روش نیز موثر است.

روش های طبیعی دیگر برای داشتن پوستی روشن

تکفارس آی آر

خواب کافی داشته باشید

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما این یک واقعیت است که میزان ساعت خواب شما تاثیر بسیاری در رنگ پوست و صورت شما دارد. میزان ساعت خواب مناسب برای یک فرد بالغ بین ۷ تا ۹ ساعت است. زمانی که شما میخوابید بدن شما جریان خون را به سمت پوست افزایش میدهد و باعث میشود زمانی که از خواب بیدار میشوید چهره شادابتر و روشن تری داشته باشید. اما اگر به مقدار کافی استراحت نکنید چهره شما کسل، بی روح و تیره به نظر میرسد.

به مقدار کافی آب بنوشید

برای داشتن پوستی شاداب و روشن باید روزانه به مقدار کافی آب بنوشید؛ این مقدار برای هر فرد بالغ چیزی بین ۱.۵ تا ۲ لیتر آب است. نوشیدن آب فراوان با دفع سموم از بدن باعث بهبود بافت پوست صورت شما و در نتیجه روشن تر شدن آن میشود.

از کرم های ضد آفتاب حتی در خانه نیز استفاده کنید

www.takfars.ir

برای داشتن پوستی سالم و روشن باید پوست خود را در برابر اشعه های مضر آفتاب به هنگام بیرون آمدن از خانه و یا حتی در محیط های داخلی محافظت کنید. زیرا اشعه های مضر آفتاب قابلیت عبور از شیشه را نیز دارند. بدین منظور از انواع لوسیون ها، اسپری ها و کرم های ضدآفتاب استفاده کنید و درتابستان عینک آفتابی، کلاه و یا روسری همیشه همراه خود داشته باشید.

پوست خود را مرطوب کنید

شما باید پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده های روزانه و یا روغن های مختلف تا دو بار در روز مرطوب کنید. مرطوب کردن پوست به شما کمک میکند تا از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست خود خلاص شوید و در نتیجه پوستی روشن داشته باشید.در واقع آبرسانی باعث تقویت فوری رنگ پوست شما می شود.

صورت خود با روغن زیتون و عسل ماساژ دهید

image دستور تهیه ماسک روشن کننده سیب زمینی برای پوست های کدر

برای روشن شدن رنگ پوست، روزانه پوست خود را با روغن زیتون و عسل ماساژ دهید. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری عسل را با یکدیگر مخلوط کرده و برای چند دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید تا متوجه تاثیرات شگرف آن شوید. اگر پوستتان چرب است بهتر است تا چند قطره آبلیمو نیز به مخلوط روغن زیتون و عسل اضافه کنید و در انتها نیز صورت خود را با آب ولرم پاک کنید. این یک درمان خانگی موثر در راستای شفاف سازی رنگ پوست صورت شما میباشد.

بخور دادن صورت

گرفتن بخور آب گرم یک روش مناسب برای باز کردن منافذ پوستی است که میتواند پوست شما را از تمام آلودگی ها پاک کند. به جای استفاده از آب ساده، پوست لیمو را در آب بجوشانید و سپس از آن برای بخور دادن صورت خود استفاده کنید. این کار را روزانه برای چند دقیقه انجام دهید و سپس صورت خود را با یک حوله نرم و مرطوب خشک کنید. در واقع ویتامین C موجود در لیمو است که باعث بهبود رنگ پوست شما میشود.

از گلاب سرد استفاده کنید

image دستور تهیه ماسک روشن کننده سیب زمینی برای پوست های کدر

تک فارس

گلاب دارای خواص ضد التهابی است و همین باعث کاهش قرمزی رنگ پوستتان میشود. اسپری کردن گلاب سرد بر روی صورت باعث طراوت و شادابی و همچنین بهبود رنگ پوست میشود.

از پوست خود لایه برداری کنید

لایه برداری روزانه از پوست کمک میکند تا از تجمع سلول های مرده در سطح پوست خلاص شوید. یکی دیگر از روش های درمان خانگی بدین منظور، استفاده از ترکیب ۲ قاشق چایخوری پودر برنج مخلوط شده با کمی روغن نارگیل میباشد. این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید تا از تیره و سبزه شدن پوست خود رها شوید و صورت شاداب تری داشته باشید.

از ماسک پوست پرتقال استفاده کنید

برای درست کردن این ماسک پوست پرتقال را بکوبید و آن را در مقداری شیر بریزید و هم بزنید. سپس خمیر بدست آمده را روی پوست صورت خود بمالید و برای اثر بخشی بهتر تا ده دقیقه صبر کنید. این کار را ۲ بار در هفته تکرار کنید تا اثرات آن را در روشن ساختن رنگ پوست تیره خود مشاهده کنید.

از سفید کننده های طبیعی استفاده کنید

برای تهیه کردن یک سفید کننده طبیعی صورت میبایست ۲ قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال یا پودر پوست لیمو را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین، ۱ قاشق چایخوری عسل و ۲ قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. و سپس این مخلوط را بر روی صورت خود بمالید تا سبزگی و تیرگی پوستتان از بین برود و پوستی درخشان بدست آورید.

استفاده از ژل آلوئه ورا

یکی دیگر از روش های خانگی شفاف سازی پوست صورت های سبزه استفاده از ژل موجود در گیاه آلوئه ورا میباشد. بدین منظور ۲ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را با ۲.۱ قاشق چای خوری زردچوبه و ۱ قاشق غذا خوری عسل در یک کاسه مخلوط کنید و آن را روی صورت و در صورت نیاز گردن خود بمالید. به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید مخلوط روی صورت شما بماند و سپس با استفاده از یک پنبه آغشته به شیر سرد به راحتی آن را پاک کنید و بعد از آن صورت خود را با آب خنک بشورید. این کار باعث افزایش و تقویت رنگ پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شما میشود.

استفاده از ماسک خیار

T A K F A R S

image دستور تهیه ماسک روشن کننده سیب زمینی برای پوست های کدر

برای روشن شدن رنگ پوست، میتوانید از ترکیب برش های خیار پوست کنده شده با پودر چوب صندل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو استفاده کنید. اجازه دهید تا این ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه بر پوست شما بماند. سپس آن را با آب ولرم بشورید تا پوستی براق و نرم داشته باشید.

از محلول های طبیعی روی پوست صورت خود تا ۲ بار در هفته استفاده کنید

برای درست کردن محلول های نرم کننده طبیعی به طور مساوی سرکه سیب و گلاب را با هم مخلوط کنید. سپس با پنبه آغشته به این محلول صورت خود را مرطوب کنید و پس از چند دقیقه صورتتان را بشویید. با این کار ناخالصی ها و سلول های مرده در سطح پوستتان از بین میروند و باعث میشود تا رنگ پوستتان سفیدتر و براق تر شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر