تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دستورهای مخصوص سرآشپز برای غذاهای ترکیه ای

image دستورهای مخصوص سرآشپز برای غذاهای ترکیه ای

بقچه گوشت و بادنجان

۱. گوشت را به ابعاد کوچک برش داده و در ظرف مناسبی روی حرارت تفت دهید تا برشته شده و رنگ آن تغییر کند. بادنجان و سیب زمینی را پوست کنده و نگینی خرد کنید و سپس هر یک را جداگانه در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید. پیاز خردشده را در یک قاشق سوپ خوری روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود. فلفل سبز خردشده را اضافه کرده و تفت دهید.

۲. رب گوجه فرنگی و سس چیلی را اضافه و مخلوط کنید. یک پیمانه آب جوش به مواد اضافه کرده و هم بزنید. گوشت تفت داده شده، حبه های سیر، نمک و فلفل سیاه پودرشده را اضافه کنید و اجازه دهید مواد بپزند و آب آن کاملا گرفته شود. سیب زمینی سرخ شده و بادنجان سرخ شده را اضافه و مخلوط کنید و مواد را تفت دهید.

۳. خمیر یوفکار را به چهار قسمت برش دهید. یک برش آن را در پیاله یا کاسه کوچکی قرار دهید و داخل ظرف را با آن بپوشانید (می توانید اضافه های خمیر را جدا کنید.) برش دیگری از خمیر داخل ظرف قرار دهید. مقداری از مخلوط گوشت را در آن بریزید، طوری که پر شود.

تکفارس آی آر

۴. سپس با لبه های خمیر آویزان دور ظرف روی آن را کاملا بپوشانید. ظرف را به آرامی برگردانید و بقچه خمیر را در یک سینی فر پوشیده شده با کاغذ روغنی قرار دهید. این کار را با بقیه مواد تکرار کنید.

۵. زرده تخم مرغ و ۲ قاشق سوپ خوری روغن مایع را با هم مخلوط کرده و با برس روی بقچه های خمیر بمالید. آنها را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) قرار دهید تا طلایی و برشته شوند، سپس سرو کنید.

مواد لازم:

گوشت گوسفندی: ۲ کیلوگرم

بادنجان (پوست کنده و نگینی خردشده): ۵ عدد

www.takfars.ir

سیب زمینی (پوست کنده و نگینی خردشده): ۳ عدد

پیاز (ریز خردشده): یک عدد

فلفل سبز (خردشده): یک عدد

سیر: یک بته

رب گوجه فرنگی: یک ق س

سس چیلی: یک ق س

آب جوش: یک پیمانه

خمیر یوفکا: به مقدار لازم

زرده تخم مرغ: یک عدد

روغن مایع: به مقدار لازم

تک فارس

نمک: به مقدار لازم

فلفل سیاه (پودرشده): به مقدار لازم

image دستورهای مخصوص سرآشپز برای غذاهای ترکیه ای

خوراک بادنجان

۱. بادنجان ها را به خوبی بشویید و به ضخامت ۲.۵ سانتی متر برش دهید. آنها را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب و نمک قرار دهید. پس از گذشت این مدت آب برش های بادنجان را کاملا گرفته و با دستمال خشک کنید.

۲.روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید و بادنجان را در آن سرخ کنید.

۳. برای تهیه سس سیر خردشده را در مقدار کمی روغن تفت دهید. گوجه فرنگی های پوست کنده و رنده شده را اضافه کرده و تفت دهید. سپس نمک و فلفل سیاه پودر شده بیفزایید.

۴. بادنجان سرخ شده را به ظرف مناسب فر انتقال داده و سس را روی آن بریزید و برش های فلفل سبز روی آن بچینید. ظرف را حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) قرار دهید.

مواد لازم:

بادنجان (اسلایش شده): ۵ الی ۶ عدد

T A K F A R S

گوجه فرنگی (پوست کنده و رنده شده): ۴ عدد

سیر (خردشده): ۴ الی ۵ حبه

فلفل سبز (باریک برش داده شده): ۲ عدد

نمک: به مقدار لازم

فلفل سیاه (پودرشده): به مقدار لازم

روغن مایع: به مقدار لازم

محصولات معتبر
محصولات معتبر