تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

در فصل های سرد سال چه بخوریم تا احساس سرما نکنیم

image در فصل های سرد سال چه بخوریم تا احساس سرما نکنیم

خوردن مواد غذایی گرم‌کننده در فصل پاییز و زمستان برای حفظ سلامتی و تعادل بدن، از اهمیت زیادی برخوردار است. مواد غذایی گرم‌کننده در طب آیورودا، از چند جنبه دارای نقش مهمی هستند:

تقویت سیستم ایمنی بدن

پایدار نگه داشتن سطح انرژی

حفظ خلق‌وخو در ماه‌های سرد سال

تکفارس آی آر

زنجبیل

همیشه در فصل‌های سرد سال، ریشه زنجبیل در خانه داشته باشید، چون سیستم ایمنی را سالم نگه می‌دارد و انواع عفونت‌ها را از بدن دفع می‌کند. استفاده از زنجبیل همراه با آب جوش یا چای به شما کمک می‌کند تا به سرمای هوا غلبه کنید. دارچین، یکی از خوش‌مزه‌ترین ادویه‌های گرم است و در طول فصل‌های پاییز و زمستان باید در دستورهای غذایی مختلف از آن استفاده کنید.

زردچوبه

ادویه مهمی است که در طب آیورودا به آن «پادشاه ادویه‌ها» می‌گویند. این ادویه، توانایی زیادی در مقابله با التهاب دارد و با همه بیماری‌ها مبارزه می‌کند. بهتر است روزانه مقداری زردچوبه به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید و هیچ وقت آن را کنار نگذارید.

هل

www.takfars.ir

هل، گزینه دیگری است که معمولا در کشورهای حوزه اسکاندیناوی برای تهیه کیک‌ها و شیرینی‌ها، و در کشورهای شرقی برای خوش‌طعم کردن غذا استفاده می‌شود. این ماده غذایی هم به گروه ادویه‌های گرم‌کننده تعلق دارد و می‌توانید از آن همراه با انواع چای‌ها استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر