تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

درمان های مفید خانگی برای موهای چرب و چربی مو

image درمان های مفید خانگی برای موهای چرب و چربی مو

اگر موها چرب باشند، به این علت است که غدد سباسه بیش از حد فعال هستند. فعالیت طبیعی این غدد، ترشح لایه ای از چربی برای محافظت از پوست در مقابل تهاجمات است. زمانی که این غدد از کنترل خارج می‌شوند و بیش از حد فعالیت می‌کنند، تمام طول موها چرب می‌شوند.بنابراین برای بهتر کردن شرایط، همه به شستن عمیق موها اقدام می‌کنند. اما این کار اشتباه است: هر گونه حمله ای به پوست، غدد سباسه را تحریک می‌کند و آنها هم به نوبۀ خود فعالیت شان را دو برابر می‌کنند…
شامپو زدن: تکنیکی مناسب برای مبارزه با موهای چرب
بسیار شنیده می‌شود که بهترین راه حل برای موهای چرب، استفاده از شامپو است. فرمول های مخصوصی می‌توانند مفید باشند، اما حواس تان باشد، آنها هم مانند محصولات فعال دیگر، نباید بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرند. ترجیحاً یک شامپوی روزانه، با PH خنثی را جایگزین کنید.

روشی که با استفاده از آن موهای تان را می‌شویید، نیز در چرب شدنش مؤثر خواهند بود. اگر موهای چربی دارید، این چند توصیه مهم برای شامپو زدن را به خاطر داشته باشید: ماساژ پوست سر خوشایند است اما این کار غدد سباسه را تحریک می‌کند. فقط مالیدن سرتان به آهستگی، برای تمیز شدن آن، کفایت می‌کند. ماندن شامپو بر روی سر بیش از یک دقیقه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. بهتر است موها را بشویید، سپس فقط آب کشی نمایید!
کدام محصولات مراقبتی با موهای چرب در تضاد هستند؟
اولین توصیه این است که از خیر این محصولات بگذرید… . محصولاتی برای جلوگیری از پیچ و تاب خوردن، صاف شدن، و یا کمک به به فر شدن مو، اغلب حاوی موادی هستند، که یک لایۀ نازک چربی از خود به جا می‌گذارند.
در عوض یک سری از محصولات با فرمول های ویژه، به عنوان نرم کننده برای موهای چرب وجود دارند. آنها بدون سنگین کردن، از موها مراقبت می‌کنند و حاوی موادی هستند که تولید سبوم را تنطیم می‌نمایند. اما حواس تان باشد که بعد از مصرف آنها، موها را به خوبی آب کشی کنید.
اگر راه حل های ۱۰۰% طبیعی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید ماسک خاک رس سبز را امتحان کنید که اپیدرم را پاک سازی می‌کند. محصولات کاملی نیز وجود دارد، اما خاک رس سبز طبیعی و بدون ناخالصی در مغازه های بیو فروخته می‌شود.
کافی است آن را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید، سپس می‌توانید آن را روی سرتان پهن کنید. توجه داشته باشید که این فرآیند، کمی پوسته سر را می‌ساید، به همین خاطر نباید این کار را دوباره انجام دهید.
و در آخر، عصاره این گیاهان نیز برای موهای چرب توصیه می‌شوند:

سدر
سرو
اکالیپتوس حاوی جوهر نعناع خشک
سرو کوهی
برگ بو
و مورد سبز

فایدۀ این عصاره های طبیعی این است که حاوی مواد مراقبتی نیستند: فقط کافی است عصارۀ این گیاهان را به آخرین آبِ آبکشی موهای تان اضافه کنید. چند قطره عصارۀ گیاهی را در یک بطری یک لیتری که پر از آب شده، بریزید، سپس به خوبی تکانش دهید تا مخلوط شود سپس آن را روی تمام موهای تان بپاشید.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر