تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

درمان خانگی درد و کوفتگی در پاها در پایان روز

با چند نرمش ساده می‌توانید بدون صرف هزینه، درد یا زق‌زق پای خود را تسکین دهید یا حتی از ابتلا به آن جلوگیری کنید.چنانچه معمولا دچار چنین حالتی می‌شوید، احتمالا در طول روز زیاد سر پا می ایستید.

*سعی کنید در طول روز گهگاه ولو مدتی اندک در جایی بنشینید، کفشتان را درآورید (خوب است جایی در هوای آزاد باشید تا سبب رنجش دیگران هم نشوید!) و لحظاتی به پاهای خود استراحت دهید: ابتدا انگشت‌های پایتان را در محوری افقی، آرام و باطمأنینه، از یکدیگر دور و سپس نزدیک کنید.همین کار را در محور عمودی نیز انجام دهید.

image درمان خانگی درد و کوفتگی در پاها در پایان روز

*اگر در منزل به سر می‌برید، می‌توانید مدتی کوتاه کف پا را بالا گرفته، حالت باز و بسته کردن به آن بدهید تا شبانگاه به زُق‌زُق پا دچار نشوید.
*کفش‌های خود را درآورید؛ یک گلوله کوچک کاموایی یا توپ مانند یا حتی بطری شیشه‌ای کوچک را زیر پایتان قرار دهید و آن را نرم و آرام با کف پا بغلتانید (البته اگر از بطری محتوی آب یخزده به این منظور استفاده کنید، بهتر و زودتر به نتیجه می‌رسید).
*بطری را پنج تا هفت دقیقه در محلی که نشسته‌اید با حرکات رفت و برگشت به جلو و عقب و در سراسر کف پا، از انگشت تا پاشنه، بغلتانید تا زق‌زق پایتان تسکین یابد.

*مصرف مخلوطی از اندکی عسل به اضافه یک لیوان آب همراه با دو قاشق سرکه سیب و تکرار آن طی چند شب پیاپی نیز بویژه اگر با نرمش‌های پیش‌گفته همراه باشد، درد پایتان را آرام می‌کند. *مالش یا ماساژ محل درد نیز باعث بهبود سریع‌تر درد و زق‌زق می‌شود.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر