تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دخترهای نوجوان چطور پوستی شاداب و صاف داشته باشند

۱. با پوستتان مهربان باشید

در سنینی که به طور ناگهانی متوجه تغییراتی از جنبه ی زنانگی خود می‌شوید، همچون زنان بالغ دوست دارید انواع لوازم آرایشی را تجربه کنید. در این دوران، دختران غرق در کرم‌های سفید کننده می‌شوند. خیلی مراقب باشید! چرا که اغلب کرم‌های سفید کننده منافذ پوست شما را مسدود می‌کنند، نتیجتا ذرات گرد و غبار در پوست شما به دام افتاده و در نهایت به پدیدار شدن آکنه یا سبوم ختم می‌شود!

این را بخاطر داشته باشید که هر آنچه برای دوستانتان به خوبی جواب داده است، ممکن است برای شما جواب ندهد! در کنار تمام نکات زیبایی مخصوص نوجوانان، این یکی را خیلی جدی بگیرید. کمتر از لوازم آرایش استفاده کنید، و اگر در شرایطی هستید که باید از لوازم آرایش استفاده نمایید احتیاط کنید و محصولاتی بخرید که ضد حساسیت هستند.

اگر از کرم یا هر لوازم آرایش دیگری عوارض جانبی مانند جوش مشاهده کردید، سریعا در استفاده از آن تجدید نظر کنید. سپس به درمان های خانگی برای رفع عوارض پیش آمده اقدام نمایید.

۲. هیچ وقت جوش هایتان را نترکانید

تکفارس آی آر

ترکاندن جوش ها باعث تشدید یا تکثیر جوش هایتان می‌شود! زمانی که یک جوش بترکد، باقیمانده ی جوش مانند باکتری های مرده و چرک از آن خارج شده و به بخش دیگری از پوستتان مالیده می‌شود و شروع به سبز شدن در آنجا می‌کند!

در نتیجه یک شبه، یک جوش به چندین جوش تبدیل خواهد شد! همچنین جای جوش هایی که ترکانده اید، به نسبت جوش هایی که خودشان خشک شده اند، زمان بیشتری برای از بین رفتن نیاز دارند. اگر جوش زده‌اید، مقدار زیادی آب بنوشید و پوستتان را به درستی شسته و خشک نمایید، و صبر داشته باشید!

۳. مرطوب کننده و ضد آفتاب بزنید

این، یکی از نکات ساده برای تمام نوجوان هاست که معمولا هم نادیده گرفته می‌شود! اما واقعا جواب می‌دهد. هر زمانی که می‌خواهید بیرون بروید، حتما کرم ضد آفتاب بمالید. خورشید، اشعه ی زیان باری به نام اشعه ی ماورای بنفش دارد. همین اشعه ی زیان آور است که با تکثیر رنگدانه های ملانین پوست شما، آنرا برنزه می‌کند!

به منظور محافظت از پوست و چهره ی صافتان در برابر خطرات حتمی خورشید، باید صورتتان را با یک پاک کننده ی بدون چربی تمیز کرده، سپس یک لایه کرم ضد آفتاب بماید. به هنگام شب هم، باید دوباره صورت خود را بشویید و آنرا با یک کرم غنی مرطوب نمایید تا رطوبت و چربی مورد نیاز برای نرم و سلامت ماندنش تأمین شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر