تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

داشتن پوستی زیبا و شاداب با این ترفندها

image داشتن پوستی زیبا و شاداب با این ترفندها

توصیه اول پرهیز از مصرف مواد غذایی ناسالم ، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض استرس است . هم چنین مصرف میوه وسبزی ونوشیدن آب کافی به سلامت وشادابی پوست کمک می کند .

خارج سازی دانه های سر سیاه

در این مرحله بعضی از دانه های سر سیاه بزرگ را می توانید جلوی آینه با فشار دادن بین دو انگشت خارج کنید و حتما تا ریشه ای که به رنگ سفید است ادامه داده تا کاملا تخلیه شود و سپس با پنبه ی آغشته به الکل سفید آن را ضد عفونی کنید ،اما دانه های بسیار ریز تر و کوچکتر را با وسیله ای که مخصو ص پلینگ است ودر فروشگا ههای لوازم آرایشی یافت می شود، خارج سازید .این وسیله به شکل میله ای است که سر آن حلقه ای شکل بوده وشما می توانید پس از ضد عفونی کردن آن با الکل سفید با کشیدن این حلقه بر روی پوست از پایین به بالا چه ناحیه ی بینی و چه بقیه ی قسمتهای دیگر صورت ،تمام جوشها ی ریز سر سیاه را که توسط بخور برای بیرون آمدن آماده شده اند را خارج سازید .هر بار که این وسیله ی حلقه ای شکل را روی پوست می کشید حتما با یک پنبه ی آغشته به الکل سفید آن را ضد غفونی کرده و دوباره کار را ادامه دهید.(خودتان نیز می توانید این وسیله ی ساده را با یک مفتول سیمی که خیلی هم نرم نباشد به شکل یک میله ی ساده با سری حلقه ای شکل درست کنید و از آن استفاده نمایید.)

بخور دادن

تکفارس آی آر

گرما و رطوبت باعث باز شدن منافذ پوست می شود و این امر به خروج سموم زیر پوست کمک می کند . شما می توانید از گیاهانی مانند مریم گلی ، زنجبیل ، بابونه و رزماری برای بخور استفاده کنید .

بخور بابونه

اولین و مهم‌ترین مرحله در پاکسازی پوست استفاده از بخور آب داغ است. با این روش منافذ پوست باز شده و چربی‌های اضافی به‌راحتی از آن خارج می‌شوند. برای این منظور باید ۲ لیوان آب جوش را داخل یک کاسه متوسط بریزید و یک حوله روی سر خود قرار دهید. سپس سرتان را با فاصله مناسب بالای ظرف آب جوش بگیرید طوری که حوله روی سرتان دور تا دور ظرف را بگیرد. مراقب باشید صورت‌تان را بیش از حد به کاسه نزدیک نکنید تا دچار سوختگی نشوید. بهتر است ۱۰دقیقه در این حالت باقی بمانید.

اگر هم از آکنه و جوش‌های سرسیاه رنج می‌برید می‌توانید ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده به آب جوش اضافه کنید. بعد از اتمام بخور حوله را از روی سر خود برداشته و گل‌های بابونه را از داخل آب بیرون بیاورید و برای ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. برای نتیجه‌گیری بهتر باید این راهکار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

بخور زنجبیل؛ هم برای پوست و هم ریه.

www.takfars.ir

این بخور نه تنها باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود بلکه دستگاه تنفسی را هم پاکسازی می‌کند. برای این منظور باید دو قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را در دو لیوان آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس این محلول را در یک کاسه متوسط بریزید و روی سر خود حوله بیندازید و صورت‌تان را بالای ظرف بگیرید.

۱۰دقیقه در این حالت باقی بمانید. طی این مدت می‌توانید به آرامی با نوک انگشتان‌تان صورت را ماساژ دهید. پس از گذشت ۱۰دقیقه می‌توانید با کمک دستمال، جوش‌های سرسفید و سرسیاه خود را خارج کنید. در مرحله بعد نیز برای بسته شدن منافذ پوست، خیار رنده شده را به‌همراه آب لیمو ترش تازه برای ۵دقیقه روی صورت قرار دهید. در آخر هم پوست خود را با آب سرد بشویید.

انواع روش های پاکسازی پوست

یکی از روش‌های موثر در پاکسازی و جوانسازی پوست استفاده از ماسک خانگی است

ماساژ با روغن

روغن زیتون جزو مناسب ترین روغن ها برای ماساژاست .کمی از آن را روی نوک انگشتان بمالید و صورت را با حرکات دورانی ماساژدهید.روغن زیتون علاوه بر مرطوب کنندگی به بازسازی سلول های پوستی کمک می کند .

جوانه گندم شما را جوان می‌کند.

یکی دیگر از روش‌های موثر در پاکسازی و جوانسازی پوست استفاده از ماسک خانگی جوانه گندم است. برای این منظور می‌توانید یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای‌خوری پودر جوانه گندم مخلوط کنید و به آرامی برای ۵ دقیقه روی پوست به‌صورت دورانی ماساژ دهید.

سپس اجازه دهید این ترکیب ۱۵دقیقه دیگر روی پوست باقی بماند و خشک شود. بعد از آن صورت را با آب سرد شست‌وشو داده و از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. برای نتیجه‌گیری بهتر از این روش باید قبل از استفاده از ماسک حداقل ۵دقیقه پوست‌تان را با آب داغ بخور دهید.

برس کشیدن آرام روی پوست

تک فارس

این روش ژاپنی به دفع توکسین ها (سموم) پوست کمک می کند ،جریان خون را بهبود می بخشد و در اکسیژن رسانی به پوست موثر است.

ماسک سفید

ماسک های ماست و جوانه گندم (یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای خوری آرد جوانه گندم یا آرد نان مخلوط کنید) ویا ماسک نشاسته (یک قاشق ماست کم چرب را با یک قاشق چای خوری نشاسته مخلوط کنید )و به آرامی صورت را به حالت دورانی ماساژ دهید و پس از یک ربع با آب سرد بشویید.

ماسک خیار وگلاب

برای طراوت و شادابی وشفافیت پوست ،یک عدد خیار با پوست را ریز رنده کنید ،یک قاشق مربا خوری گلاب به آن اضافه کنید و به آرامی روی پوست بمالید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر