تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

داشتن ناخن های زرد رنگ یا سفید رنگ علامت بیماری است

image داشتن ناخن های زرد رنگ یا سفید رنگ علامت بیماری است

ناخن ها یکی از اندام هایی هستند که میتوان با مشاهده آن ها بیماری های آینده بدن را پیش بینی کرد و شرایط سلامت را سنجید.

ناخن های ضعیف

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای ناخن ها به وجود اید ضعیف شدن آن ها است. اگر ناخن های شما به راحتی خم می شوند و یا می شکنند این مشکل به سراغتان آمده است.

این مشکل معمولا برای خانم ها اتفاق می افتد دلیل اصلی آن نیز استفاده بیش از اندازه از مواد آرایشی و همچنین رسیدن به کهولت سن است. تنها راهکار آن استفاده کمتر از این وسایل و استراحت دادن به دستان است.

تکفارس آی آر

ناخن های زرد

همانطور که از نام این بیماری مشخص است ناخن ها به رنگ زرد تغییر پیدا میکنند و جلوه بدی را به دستان شما می دهند. از جمله مهمترین دلایل به وجود آمدن این مشکل کشیدن سیگار و همینطور به وجود امدن اختلالاتی در دستکاه تنفسی شما است.

البته در این مورد نیز می توانیم به بعضی از عفونت های دست و به وجود آمدن این مشکل اشاره کنیم. در صورتی که این رنگ به راحتی و در کوتاه مدت از بین نرفت باید به پزشک مراجعه کنید.

ناخن های سفید

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود سفی شدن بیش از اندازه ناخن ها است. در این صورت مهمترین مشکلاتی که می تواند در بدن شما وجود داشته باشد کم کاری سیستم عروق و همچنین بیماری های کبدی است. در این موارد بهتر است به یک پزشک قلب عروق مراجعه کنید تا مشکلات بیشتر نشود.

www.takfars.ir

ناخن های براق رو به آبی

مشکل دیگری که برخی از مواقع ممکن است برای ناخن ها به وجود آید تغییر رنگ آن ها به ابی است. در این زمان شما باید به این توجه داشته باشید که اکسیژن کافی به بدن شما نمی رسد و با مشکلاتی در بخش تنفسی شما به وجود امده است. البته در برخی از موارد نیز مشکلات قلبی می تواند دلیل به وجود آمدن این مورد باشد.

ناخن های مواج

ناخن های مواج وقتی در شما به وجود می آیند که در شرف گرفتن بیماری های آرتروز باشید. در این صورت ناخن شما تغییر شکل های جزئی می دهد و همچنین ممکن است رنگ پوست زیر آن نیز به قهوه ای یا قرمز کمرنگ تبدیل شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر