تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

داشتن صورتی شاداب و کشیده با این راهکارها

image داشتن صورتی شاداب و کشیده با این راهکارها

مراحلی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید صورت لاغرتری داشته باشید.

کاهش وزن صورت شما را لاغرتر نشان می دهد:

اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید می توانید صورت خود را با کاهش وزن لاغرتر نشان دهید. معمولا چربی اضافی اول از صورت ناپدید می شود. اگر چربی اضافی در بدن دارید می توانید تمریناتی برای سوزاندن این چربی انجام دهید. پیروی از رژیم غذایی کم چرب و سالم و داشتن تمرینات ایروبیک نیز به کاهش وزن کمک فراوانی خواهد کرد.

مصرف نمک و قند خود را کاهش دهید:

تکفارس آی آر

بیشتر متخصصان بر این باورند که افزایش وزن در صورت نتیجه احتباس آب است. شکرهای تصفیه شده و نمک در رژیم غذایی باعث احتباس آب در بدن می شود و باعث می گردد صورت شما ظاهر چاق تری داشته باشد. با کم کردن مصرف نمک و شکر می توانید صورت خود را لاغرتر نشان دهید. مصرف رژیم غذایی کم چرب و کم نمک و سرشار از گوشت بدون چربی، میوه، سبزیجات و غلات سبوس دار کمک فراوانی به شما خواهد کرد.

آب زیادی بنوشید:

اگر آب کافی نمی نوشید، ممکن است بیشتر از سایر افراد با احتباس آب مواجه شوید. از آنجایی که بدن فکر میکند آب کافی وجود ندارد، شروع به احتباس آن میکند. بیشتر این آب احتباس شده در صورت جمع می شود و باعث ایجاد پف زیر چشم و گونه ها می گردد. برای پیشگیری از احتباس آب در بدن، روزانه ۶۴ اونس آب بنوشید. اگر در نوشیدن این حجم از آب مشکل دارید می توانید از میوه ها و سبزیجات بهره ببرید. میوه ها و سبزیجات حاوی آب هستند. همچنین این مواد در برگیرنده ویتامین ها و مواد معدنی می باشند که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. فیبر موجود در میوه ها و سبزیجات به احساس سیری بیشتر کمک میکند و کاهش وزن را اسانتر می سازد.

داروهای خود را بررسی کنید:

بیشتر داروهای تجویزی و بدون نسخه میتوانند به احتباس آب در صورت منجر شوند. اگر میخواهید صورت لاغرتری داشته باشید استفاده از داروهای بدون نسخه را کمتر کنید یا آن ها را مصرف نکنید. اگر داروهای تجویزی مصرف میکنید در مورد گزینه های دیگری که باعث احتباس آب و پف شدن صورت نمی شود با پزشک صحبت نمایید. البته باید هر دارویی که پزشک تجویز میکند را مصرف کنید حتی اگر باعث احتباس آب می شود.

www.takfars.ir

از مصرف الکل خودداری کنید:

الکل نیز یکی از مقصرهای اصلی چاقی صورت است. الکل باعث از دست رفتن آب بدن می شود و در نهایت احتباس آب در صورت را ایجاد میکند. همچنین الکل در برگیرنده کالری های خالی فراوانی است. به همین خاطر اگر قصد دارید صورت لاغرتری داشته باشید بهتر است مصرف الکل را کنار بگذارید.

تمرینات تحمل وزن انجام دهید:

تمرینات قدرتی تحمل وزن میتوانند تراکم عضلات را افزایش دهند. این نوع تمرینات متابولیسم را افزایش می دهند زیرا این موضوع بدین معنی است که عضلات شما به انرژی بیشتری برای عملکرد خود نیاز دارد. تمرینان قدرتی به کاهش وزن کمک میکنند. این نوع تمرینات عضلات صورت را تقویت میکنند حتی اگر به طور مستقیم با این عضلات درگیر نباشند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر