تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

داشتن حیوان خانگی در خانه چه اثری روی زندگی شما دارد

image داشتن حیوان خانگی در خانه چه اثری روی زندگی شما دارد

رفع خستگی:تنها ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به سگ یا گربه خود یا ماهی در حال شنا کردن است خیره شوید تا به ارامش برسید.نگاه کردن به حیوان خانگی تان باعث کاهش استرس و اضطراب شما می شود.در واقع تغییرات فیزیکی که در طول روز برای شما رخ می دهد باعث ایجاد تغییر در رفتار و خلق و خوی شما می شود.با نگاه کردن به حیوان خانگی ,سطح هورمون “کورتیزول، “(هورمون استرس) کاهش یافته و ترشح ماده شیمیایی سروتونین”serotonin” که باعث ارامش شما می شود افزایش می یابد.کاهش استرس از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری میکند.

کنترل فشارخون:

شما دائما نگران وزن خود و ورزش روزانه و… هستید.اما با داشتن یک حیوان خانگی می توانید فشارخون خود را کنترل کنید ! مطالعات بر ۲۴۰ زن و شوهر نشان داده است افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری میکنند فشارخون کمتری نسبت به افراد معمولی دارند.همچنین مطالعات دیگری بر روی کودکان مبتلا به فشارخون بالا نشان داده فشارخون این کودکان بیمار هنگام نوازش سگ,پائین می اید !!

کمک به برای کاهش میزان کلسترول :

تکفارس آی آر

پزشکان برای کنترل کلسترول پیشنهاد میکنند رژیم غذایی مناسبی داشته باشید,ورزش کنید یا از دارو استفاده کنید.اما با داشتن یک حیوان خانگی کنترل میزان کلسترول برای شما راحت تر خواهد بود!طی تحقیقات انجام شده و مقایسه صاحبان حیوانات خانگی با افراد دیگر,مشخص شد میزان کلسترول و تری گلیسیرید در افرادی که از حیوانات مراقبت میکنند کمتر است!البته این موضوع به سبک زندگی صاحب حیوان نیز بستگی دارد.

سگها و گربه ها و قلــب شما !:

تحقیقات نشان داده است داشتن یک گربه باعث حفاظت از قلب شما می شود! مطالعاتی که در مدت ۲۰ سال توسط محققان انجام شده است,نشان می دهد فقط ۴۰% احتمال مرگ صاحبان حیوانات در اثر حمله قلبی وجود دارد!مطالعات دیگری نشان داده است صاحبان سگها که تا به حال حمله قلبی را تجربه کرده اند زنده ماندند و سالم هستند !!! به طور کل داشتن حیوان خانگی می تواند از بروز بیماری ها و حملات قلبی(مخصوصا نارسایی قلبی) جلوگیری کند.

حیوانات خانگی بهترین چیز برای رفع افسردگی!:

حیوانات خانگی مانند داروهای شناخته شده برای درمان افسردگی هستند.پزشکان خرید یک حیوان خانگی برای رفع افسردگی را توصیه میکنند.شما می تواند با پت خود صحبت کنید,با او بازی کنید ,او را نظافت کنید و بیشتر وقت خود را با او بگذرانید.نوازش سگ یا گربه باعث شادی و ارامش شما می شود.مراقبت از یک سگ یا گربه باعث می شود شما احساس بسیار بهتری نسبت به گذشته داشته باشید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر