تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خیلی زود از دیگران ناراحت و دلخور میشوم چه کنم

پس اگر انگیزه کافی داشته باشی می توانی اوضاع را عوض کنی، شما اراده دارید، فقط باید بخواهید. اما چطور؟؟

با خودتان صحبت کنید

زمانی که حرف کسی شما را ناراحت کرد با خودتان بگویید: من چرا تا این حد منعطف هستم که هر موضوعی می تواند مرا به شکلی در آورد؟ اصلاً این موضوع این قدر مهم است که مرا بیازارد؟ سپس به دنبال دلیلی برای افکارتان باشید؛ آیا منظور او از این حرفی که زد، واقعاً رنجاندن من بود؟ آیا او واقعاً می خواهد مرا آزار دهد؟

اگر منظور او رنجاندن من نیست، پس در واقع چه چیزی می خواسته به من بگوید؟ در واقع وقتی در روابط تان با دیگران خود را به گونه ای تعلیم دهید که حرف های دیگران را بیش از حد جدی نگیرید، می توانید شادتر از همیشه زندگی کنید.

همیشه در مسیر خودسازی و ارتقای روحی پیش روید، و همیشه بدانید کجای مسیر هستید و برای تلاش و وجود خود احترام قائل شوید

تکفارس آی آر

تفکیک کنید

اکثر افراد زودرنج، از نظر عاطفی و احساسی نمیتوانند بین انکار و درک درونی از وجود خودشان تمایز قائل شوند. وقتی درک از هویت شخصی و عقاید اشخاص تا این اندازه با هم در ارتباط باشد، زمان روبرویی با عقاید مخالف، احساس میکنید هویت و شخصیت تان مورد هدف قرار گرفته است. این نوع تفکر بسیار آزاردهنده خواهد بود. برای اینکه بتوانید بر زودرنجی بیش از حد خود غلبه کنید، بدانید انکار عقایدتان، هویت اصلی شما را خدشه دار نمیکند. چند عقیده و تفکر نمی تواند نشان دهنده کل وجود شما باشد. هر اندازه بتوانید عقاید و هویت تان را از هم تفکیک کنید، کمتر آزرده خاطر شده و زندگی شادتری خواهید داشت.

به دنبال حقیقت بگردید

همیشه حقیقت و راستی از همه چیز مهم تر است و اصلاً اهمیتی ندارد که چه کسی این حقیقت را بیان میکند. بنابراین اگر برای این موضوع ارزش قائل شوید، هرگز از صحبت های دیگران حتی اگر مخالف با عقاید شما باشد، ناراحت نمی شوید. شما با این تفکر، انکار دیگران را فقط به چشم پیشنهاد می بینید و از آنها رنجیده خاطر نمی شوید. در ضمن معمولاً هم به دنبال حقیقت می روید و مهم نیست این حقیقت از چه ناحیه ای باشد.

عادلانه قضاوت کنید

www.takfars.ir

قضاوت صحیح تان را پرورش دهید. بیشتر مواقع ما می خواهیم گفتگوهایمان به سرعت به نتیجه برسد و معمولاً هم نمی توانیم منظورمان را درست بیان کنیم و سپس از سخنان دیگران برداشت نادرستی داریم و آزرده خاطر می شویم. برای جلوگیری از این وضع باید اجازه دهیم، گفتگوهایمان بدرستی پیش برود و اصرار نداشته باشیم بدون قضاوت صحیح به نتیجه برسیم. در این صورت است که در انتها می توانیم به نتیجه ای مناسب دست پیدا کنیم.

همیشه بازگویی حقیقت و راستی از همه چیز مهم تر است، شما با این تفکر، هرگز از صحبت های دیگران حتی اگر مخالف با عقاید شما باشد، ناراحت نمی شوید و انکار دیگران را فقط به چشم پیشنهاد می بینید

خودسازی یادتان نرود

خودتان را بپندارید. شما باید بیآموزید رشد کنید و همیشه در مسیر خودسازی و ارتقای روحی پیش روید، وهمیشه بدانید کجای مسیر هستید و برای تلاش و وجود خود احترام قائل شوید. وقتی خود را باور داشته باشید دیگران نمیتوانند شما را ناراحت کنند و برنجانند. پس درون خود را پرورش دهید و خود را باور داشته باشید تا از منظرتان دنیا به مکانی پر از شادی و آرامش تبدیل شود.

اراده تان را افزایش دهید

وقتی قرار است افراد عادت بدی را ترک کنند یا عادات خوبی را شروع کنند، معمولاً می گویند «من اراده آن را ندارم» بسیاری از ما دوست داریم تغییراتی در زندگی مشترک خود بدهیم ولی در توجیه اینکه چرا این تغییرات را ایجاد نمی کنیم، می گوییم «دوست دارم آن را تغییر دهم ولی مثل اینکه نمیتوانم.»

وقتی تغییرات مطلوب را ایجاد نمی کنیم، در حال مقاومت هستیم. مقاومت اشکال مختلفی دارد. گرچه مقاومت عملی انعکاسی است، ولی قابل کنترل است. ما برای شکستن مقاومت خود در برابر تغییر، ابتدا باید مشخص کنیم، واقعاً می خواهیم چطور واکنش نشان بدهیم. ببینید چطور می توانید عزم خود را جزم کنید تا تغییر مثبتی در زندگی مشترک تان را ایجاد کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر