تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خیلی دوست دارم در آغاز سال نو تغییر کنم اما چطور

image خیلی دوست دارم در آغاز سال نو تغییر کنم اما چطور

ببخشید و فراموش کنید: وقتی دچار اشتباهی می‌شوید، با خودتان بخشنده و مهربان باشید و وقتی از دیگران خطایی سر زد، آنها را ببخشید و با نرمی و شفقت گناه و اشتباه آنها را فراموش کنید. اغلب مردم عادت دارند با سرزنش کردن، احساسات دیگران را نشانه بگیرند و ناراحتی روحی آنها را بیشتر کنند. اگر عادت به سرزنش کردن دارید، آن را ترک کنید. خشم‌تان را مهار کنید و درهای بخشش را به روی خود بگشایید. بعد از آن می‌توانید به التیام دل شکسته خود بپردازید. لحظه به لحظه قلب خود را وسعت بیشتری دهید تا بزرگی آن را کاملا حس کنید.

تغییرات را با آغوش باز پذیرا باشید: همیشه مثل یک بید، خمیده و مثل یک سرو سربلند باشید. در برابر تندبادهای شدید زندگی، افراد پیروز آنهایی هستند که انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و تغییرات را با آغوش باز پذیرا می‌شوند. پس هرگاه که احساس رکود، استرس و بی‌حاصلی کردید، به خودتان زنگ تفریح بدهید و کمی تحرک، ورزش و شادی کنید تا ذهن‌تان باز شود و سیستم فکری‌تان دوباره راه بیفتد.

صبور باشید: افراد کم‌صبر و تحمل معمولا دیدگاه و بینش کوتاهی نسبت به زندگی دارند و همین مسأله باعث می‌شود تا بیشتر احساس استرس و غمگینی کنند. این افراد معمولا فشارخونشان بالاتر از سایرین است. در مقابل، افراد صبور مهربانانه‌تر رفتار می‌کنند، کمتر دچار خشونت می‌شوند و سعی می‌کنند بیشتر مثمرثمر و مفید باشند. در زندگی‌تان همواره دوست داشتن را جستجو کنید. اگر احساس می‌کنید ارتباط کمتری با مردم دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یاد بگیرید، چگونه خود را دوست داشته باشید. دوست داشتن خودتان بهترین ابزار برای دوست داشتن دیگران است.

خودتان و دیگران را تحسین کنید: گاهی اوقات لازم است که در تنهایی از خودتان و محاسنی که دارید، تعریف کنید و این کار را در مورد دیگران نیز انجام دهید.

تکفارس آی آر

عذرخواهی را یاد بگیرید: اگر گاهی اوقات با خودتان نامهربانی و تندی می‌کنید، از خودتان معذرت بخواهید. در مورد دیگران نیز همین‌گونه عمل کنید. خواهید دید که بعد از آن چه احساس فوق‌العاده‌ای در وجودتان ایجاد می‌شود.

در یک فعالیت دوستانه شرکت کنید: یک راه خوب برای داشتن روحی بزرگ، داوطلب شدن برای کمک کردن به دیگران است.

جشن بگیرید: گاهی اوقات لازم است کمی به خود فرصت تفریح و نشاط دهید. یک جشن ساده و دوستانه برگزار و برای مدتی ناراحتی‌ها و غم‌ها را فراموش کنید و از ته دل بخندید و شاد باشید.

زیاد هیجان‌زده نشوید: در هیچ موقعیتی بیش از حد خود را درگیر مسائل نکنید و اجازه ندهید هیجانات نظم و ثبات زندگی‌تان را بر هم بزند. برای تمام امور (احساسی و شخصی) خود حد و مرز تعیین کنید. زیاده‌روی کردن می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

از عشق حرف بزنید: به افرادی که دوست‌شان دارید، از عشق بگویید و هرگز احساس عمیق دوست داشتن را در قلب خود مخفی نکنید. ابراز عشق هم به خودتان احساس دلچسبی می‌دهد و هم به مخاطب شما.

www.takfars.ir

اعتماد و اطمینان خود را حفظ کنید: بی‌شک، روابط محکم و نزدیک خانوادگی موجب شادمانی و طول عمر می‌شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که گرمای کانون خانواده، حمایت و پیوستگی بیشتری را در میان اعضا ایجاد می‌کند و سلامت جسمی و روحی بیشتری به آنها هدیه می‌دهد.

اخبار خوب را با هم تقسیم کنید: اتفاقات خوب و خوشایند را در میان جمع خانواده و دوستان خود تعریف کنید. بیان کلمات خوب و مثبت و نشاط‌آور موجب تقویت و بهبود روابط سالم می‌شود.

رشد کنید: اجازه دهید شخصیت‌تان کمی رشد کند و به دور از وابستگی‌های‌تان شکل بگیرد.

تشکر کردن را فراموش نکنید: علاوه بر محبت کردن و ابراز عشق و علاقه به خانواده و نزدیکان، عادت تشکر کردن را نیز در خود تقویت کنید. قدردانی هیچ جنبه منفی اخلاقی ندارد. این احساس خوب را تجربه کنید.

خودتان را جای دیگران بگذارید: با وجود داشتن ارتباط نزدیک و قلبی با همسر، فرزند، پدر و مادر و سایر نزدیکان، گاهی اوقات خود را جای دیگران بگذارید تا بتوانید شرایط آنها را درک کنید.

دوستان خوبی برای خود انتخاب کنید: یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: شما نمی‌توانید خانواده خود را انتخاب کنید، ولی می‌توانید دوستان خود را انتخاب کنید. پس اطراف خود را با آنهایی که دوست‌شان دارید پر کنید؛ افرادی که با آنها احساس خوبی به شما دست می‌دهد و می‌توانید هنگام سختی‌ها روی آنها حساب کنید.

استرس‌ها و نگرانی‌ها را از خود دور کنید: وقتی یکی از اعضای خانواده شما درگیر یک موقعیت سخت و حاد می‌شود، بقیه افراد خانواده باید به کمک او بشتابند، به حرف‌هایش گوش کنند و هرگز محبت خود را از او دریغ نورزند. اگر خودتان هم درگیر یک موقعیت سخت شدید، از خانواده و دوستان‌تان کمک بخواهید.

کینه‌ها را فراموش کنید: رنجش‌ها و خشم‌های قدیمی خود را فراموش کنید. اگر حرف زدن راجع به اتفاقات ناخوشایند گذشته به شما کمک می‌کند، این کار را انجام دهید؛ در غیر این صورت آنها را فراموش کنید. یک تصمیم هوشمندانه بگیرید تا خود را از رنجش‌ها و خشم‌های قدیمی برهانید.

به تفاوت‌های خود احترام بگذارید: چرا باید اطرافیان شما راجع به همه چیز با شما موافق باشند؟ گاهی اوقات لازم است با یکدیگر مخالفت کنید. سلامت شما نتیجه انتخاب‌های کوچک شماست. دلیلی ندارد که همه اطرافیان با شما موافق باشند و کارهای‌تان را تصدیق کنند.

حتما صبحانه بخورید: پژوهش‌ها نشان می‌دهند، که خوردن صبحانه ارتباط نزدیکی با لاغر شدن افراد دارد. افرادی که صبحانه می‌خورند، روز خود را با نشاط و انرژی بیشتری آغاز می‌کنند.

تک فارس

غذاهایی که تنوع رنگی دارند، بخورید: میوه‌جات و سبزیجات حاوی ترکیباتی هستند که در مقابله با بیماری‌ها بسیار موثرند.

ویتامین D کافی مصرف کنید: افرادی که کمبود ویتامین D دارند، ۲۶ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس، سرطان و دیابت هستند. برای تأمین ویتامین D مورد نیاز بدن‌تان می‌توانید از اشعه‌های خورشید و برخی جایگزین‌ها استفاده کنید. اگر هفته‌ای سه بار و هر بار ۱۰ دقیقه در برابر نور خورشید قرار بگیرید، به‌گونه‌ای که نور آفتاب به دست‌ها و پاهای‌تان برسد، کمبود ویتامین D نخواهید داشت.

نفس عمیق بکشید: کشیدن نفس عمیق میزان هورمون‌های استرس را در بدن کاهش می‌دهد. دست خود را روی شکم‌تان بگذارید و اجازه دهید تا با هوای دم شکم‌تان برجسته شده و با بازدم دوباره به حال اول برگردد.

پیاده‌روی کنید: به هنگام پیاده‌روی وقتی یک پا جلوی پای دیگر قرار می‌گیرد، به سلامت بدن کمک می‌کند. روزانه ۴۰ دقیقه پیاده‌روی یکی از راه‌های اصلی سلامتی است.

شکلات بخورید: کاکائوهای تلخ و سیاه موجب کاهش فشارخون و خطر دیابت می‌شوند. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید خوردن کاکائو را ترک کنید، حتما کاکائوی تلخ و سیاه بخورید.

از پوست خود مراقبت کنید: اشعه‌های زیان‌آور UV، آسیب زیادی به پوست شما می‌رسانند و گاهی اوقات نیز موجب سرطان پوست می‌شوند. زمانی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۱۵ را فراموش نکنید.

خوب بخوابید: خواب شبانه شما اگر کمتر از ۷ ساعت باشد، موجب چاقی خواهد شد. خواب کمتر از پنج ساعت نیز تا ۳۹ درصد خطر حملات قلبی را افزایش می‌دهد.

خنده را فراموش نکنید: داشتن یک روحیه خوب و طنزآلود، از استرس‌های ویرانگر و مخرب روزمره می‌کاهد. پس خنده را فراموش نکنید؛ حتی اگر تصنعی باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر