تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوردن شکلات برای خانم های باردار مضر است یا نه

محققان در مطالعه ای به تاثیر شکلات در بهبود عملکرد جنینی و کاهش خطر مشکلات بارداری پی بردند.

محققان موسسه پزشکی مادر – جنین SMFMM واقع در واشنگتن با انجام مطالعه ای به ارزیابی تاثیر شکلات حاوی مقدار بالای فلاوانول پرداختند.

محققان این موسسه، ۱۲۹۹ زن باردار بین هفته ۱۱ و ۱۷ بارداری را به طور تصادفی به دو گروه برای مصرف شکلات با فلاوانول بالا و شکلات با فلاوانول پایین تقسیم نمودند.در مجموع روزانه ۳۰ گرم شکلات به مدت ۱۲۲ هفته توسط این زنان مصرف شد و وضعیت آنها تا زمان زایمان تحت نظر بود.

در این مدت مشکلات ناشی از بارداری، فشارخون بالا مربوط به بارداری، وزن جنین، و وزن هنگام تولد نوزاد هم ارزیابی شد.

نتایج نشان داد که هیچ تفاوتی در زمینه مشکلات ناشی از بارداری، فشارخون بالا مربوط به بارداری، وزن جفت، و وزن هنگام تولد نوزاد در بین دو گروه وجود نداشت.

تکفارس آی آر

شاخص داپلر عروق رحمی هم در هر دو گروه بهبود قابل توجهی یافته بود.به گفته امانوئل بوجالد، یکی از محققین این پژوهش، این مطالعه نشان می دهد که شکلات تاثیر مثبتی بر جفت و رشد جنین دارد و تاثیرات آن صرفاً به خاطر میزان فلاوانول موجود در آن نیست.

از این رو محققان در پایان این مطالعه، زنان باردار را به مصرف شکلات تشویق می نمایند.

خوردن شکلات برای بانوان باردار بهترین گزینه است و تاثیرات مفید و مثبتی روی جنین میگذارد و در کاهش خطرات بارداری بسیار موثر است

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر