تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوراکی های مفید برای درمان آپنه خواب

داروها و دستگاه هایی برای بهبود آپنه خواب وجود دارد اما انواع خاصی از مواد غذایی هم هستند که منجر به بهبود این عارضه آزاردهنده می شوند.

غذاهای غنی از ملاتونین: کسانی که به دنبال یک راه طبیعی برای از بین بردن آپنه انسدادی خواب هستند، باید ملاتونین بیشتری را وارد رژیم غذایی شان کنند. ملاتونین به فرم قرص یا مکمل هم وجود دارد و به آرامش قبل از خواب کمک میکند. میوه ها و سبزیجات حاوی ملاتونین عبارتند از گیلاس، ذرت، مارچوبه، گوجه فرنگی، انار، زیتون، انگور، کلم بروکلی و خیار. همچنین غلات و انواع آجیل و دانه ها حاوی مقادیری از ملاتونین هستند.

تریپتوفان: تریپتوفان یک اسید آمینه است که در هنگام بلع منجر به تبدیل سروتونین به ملاتونین می شود. تریپتوفان در محصولات لبنی مانند شیر، ماست، پنیر و همچنین در غذاهای دریایی، آجیل، حبوبات، غلات، و انواع خاصی از میوه ها مانند موز، سیب و شغلم یافت می شود.

کلسیم: به طور کلی شیر برای سلامت بدن خوب است اما کلسیم موجود در آن منجر به توسعه ملاتونین در بدن می شود؛ بخصوص زمانی که بدن در حالت استراحت و آماده برای خوابیدن است. برای همین است که رژیم غذایی حاوی کلسیم بالا برای افراد مبتلا به مشکلات بی خوابی توصیه می شود. کلسیم همچنین در سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج و کلم پیچ و همچنین نان غنی شده، آب میوه، غلات و حبوبات وجود دارد.

منیزیم: منیزیم در بهبود کیفیت خواب همان اثرات تریپتوفان را دارد. منیزیم یک ماده معدنی است که هنگام بلع منجر به کاهش اثرات آدرنالین و کمک به استراحت و خواب می شود. اسفناج، کلم پیچ، آجیل، ماهی، سویا، موز، آووکادو و ماست حاوی مقادیر زیادی منیزیم هستند.

تکفارس آی آر

ویتامین ب ۶: ویتامین ب ۶ اغلب برای مبارزه با اختلالات خلقی و افسردگی تجویز می شود. با این حال نقش مهمی در فرایند تبدیل تریپتوفان به ملاتونین نیز دارد و منجر به بهبود کیفیت خواب می شود. آجیل و دانه ها مانند پسته، تخمه آفتابگردان، حاوی این ویتامین هستند ضمن اینکه ماهی تن، ماهی آزاد، آووکادو و موز نیز ویتامین ب ۶ دارند.

چای: بسیاری از نوشیدنی ها حاوی مواد معدنی ضروری و ویتامین هایی مانند منیزیم، کلسیم و ملاتونین هستند. شیر گرم، شیر بادام، چای سنبل الطیب، چای بابونه، آب آلبالو، چای میوه، و چای نعناع را برای رفع آپنه خواب و بهبود کیفیت خواب می توانید به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر