تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خواص فندوق برای سلامتی

image خواص فندوق برای سلامتی

فندق به‌دلیل اینکه مقدار کمی مواد نشاسته‌ای بوده و نیز دارای مواد معدنی زیادی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، سدیم و آهن می‌باشد غذای بسیار خوبی برای مبتلایان به‌بیماری قند است.

فندق درختچه‌ای است به‌ارتفاع تقریباً دو متر که در نواحی مساعد تا ارتفاع ۶ متر نیز می‌رسد. درخت فندق بومی اروپا و آسیای صغیر است. برگ‌های درخت فندق پهن و نوک تیز با دو ردیف دندانه، به‌رنگ سبز و یا دمبرگی به‌طول تقریباً یک سانتیمتر می‌باشد.

فندق دارای دو نوع گل نر و ماده است که به‌صورت سنبله آویخته در پاییز ظاهر می‌شود. فندق گرد ۱.۵ تا ۲.۵ سانتیمتر است. دارای پوششی سبز رنگ بوده که پس از خشک شدن تدریجاً از آن جدا می‌گردد.

مغز فندق در حدود ۶۰ درصد روغن دارد که به‌رنگ زرد روشن بوده و دارای طعمی ملایم و بوی مطبوعی می‌باشد. این روغن به‌مصرف اغذیه، عطرسازی و نقاشی می‌رسد. مغز فندق دارای مقدار زیادی فسفر می‌باشد.

تکفارس آی آر

فندق غذای مناسبی برای تقویت بدن و مخصوصاً دوره نقاهت است. فندق مقوی روده‌ها و معده است. فندق سموم را از بدن خارج می‌سازد.

فندق سرشار از مواد غذایی است و خود به‌تنهایی یک غذای حیاتی را تشکیل میدهد، چربی نباتی و قابل جذب آن به‌بدن انرژی می‌بخشد و هیدرات دو کربن آن نیز میتواند نیروی کافی و گرمای مورد نیاز بدن را تامین کند.

مواد ازت‌دار فندق در بدن همان نقشی را ایفا می‌کند که گوشت و تخم‌مرغ برعهده دارد. کلسیم موجود در فندق عامل رشد و نمو بوده و تامین کنندۀ حیات و فعالیت‌های سلولهای بدن است. فسفر آن نیز غذای مغز بوده و نیرودهندۀ سلولهای مغزی و تامین کنندۀ قدرت حافظه است.

منیزیم و پتاسیم فندق نیز داروی مقوی قلب و کلیه‌ها بوده و تنها عامل شستشوی خون و دافع سمومی نظیر اوره و اسید اوریک می‌باشد. آهن موجود در فندق نیز تنها عامل سازندۀ گلبول‌های قرمز خون می‌باشد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر