تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خواص سیر در آشپزی و در درمان بیماری ها

image خواص سیر در آشپزی و در درمان بیماری ها

سیر در فرهنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود. در آسیای باستان، از سیر برای درمان فشارخون بالا و مشکلات تنفسی استفاده می‌شد. بقراط، پزشک یونانی، از سیر برای رفع درد استفاده می‌کرد.

استفاده‌های پزشکی از سیر

سیر غلظت بالایی از گوگرد دارد. به همین دلیل برای مبارزه با فشارخون بالا، کلسترول خون، و کاهش مشکلات قلبی و سکته مغزی مفید است. علاوه بر آن سیر برای سلامت سیستم ایمنی بدن و رفع مشکلات تنفسی نیز مفید است. یک یا دو حبه سیر خام برای حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها مؤثر واقع می‌شود. سیر را بهتر است خام یا کمی پخته و به همراه غذا میل کنید.

استفاده در آشپزی

تکفارس آی آر

سیر در غذا به عنوان چاشنی و ادویه استفاده می‌شود. در سراسر جهان ترکیبی از گیاهان دارویی و سیر در غذاها استفاده می‌شود. سیر به صورت خرد شده، له شده، پودر یا خشک شده در پخت و پز استفاده می‌شود. اگرچه این گیاه طعم تندی دارد؛ اما زمانی که سرخ کنید طعم و عطر خوبی به غذا می‌دهد. از سیر می‌توانید برای طعم دادن به سوپ، سیب زمینی سرخ کرده، سس کاری، ماکارونی و غذاهای دیگر استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر