تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خواص سبزی پلو با ماهی غذای شب برای عید برای سلامتی

image خواص سبزی پلو با ماهی غذای شب برای عید برای سلامتی

مردم معتقد بودند خوردن کوکو، بویژه با سبزی صحرایی، خاصیت نزدیک به ماهی دارد و زمانی که کوکو می‌خورند، فسفرهای مغز فعال و در نتیجه فرد فعال و خوش‌فکر می‌شود، چون هنگام فرا رسیدن عید جابه‌جایی و خانه‌تکانی انجام می‌شود، ممکن است اشیای مختلف در جاهای دیگر گذاشته شود، از این رو به کو … کو نمی‌افتد. این نیز از باورهای است که از قدیم گفته ‌می‌شد.

مردم اغلب شهرهای ایران،‌ حتی کشورهای همجوار نیز اعتقاد دارند، سبزی بهار دارای خاصیت بیشتری نسبت به دیگر سبزی‌هاست، چون اولین محصول زمین است و بیشتر شهرها سبزی‌پلو، آش و کوکو و غذای سبزی‌دار دارند. در فصل‌های دیگر به‌جز بهار مثل تابستان و پاییز به کوکوسبزی، گردو و زرشک اضافه می‌کنند، چون فسفر دارد و مغز را فعال می‌کند.

در نمایش‌های زنانه، نمایشی به نام عمو سبزی‌فروش است که به‌طور مستقیم به اهمیت و ارزش غذایی انواع سبزی‌ها اشاره می‌کند. به‌دلیل ارزش غذایی بالایی که سبزی دارد، سبزی‌فروش‌های دوره‌گرد به در خانه‌ها می‌رفتند تا هرطور هست، مردم سبز بخرند و بخورند، چون برای سلامتی بسیار مفید است.

به همین دلیل، برخی افراد بر سفره هفت‌سین خود جدای از سبزه، سبزی خوردن با پنیر هم می‌گذارند.

تکفارس آی آر

از دیگر رسوم، برخی شهرهای ایران پختن رشته‌پلو در روز عید است، یعنی همان روز که سال تحویل شد، اولین غذایی که می‌پزند، رشته‌پلو است و بر این باورند که رشته‌ی کار از دست‌شان در نمی‌رود. حتی برخی معتقدند عمر آن‌ها مانند رشته دراز می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر