تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خطرناک ترین شهر برای زندگی کجای اروپاست

image خطرناک ترین شهر برای زندگی کجای اروپاستدر دسامبر ۲۰۱۲ کاتسی مراد کمالف ، یکی از سردبیران روزنامه «درافت» داغستان که اخبار و گزارش های زیادی درباره فساد و نقض حقوق بشر در این جمهوری منتشر می کرد در نزدیکی دفتر این روزنامه به ضرب گلوله کشته شد. تاکنون هیچ کس در ارتباط با قتل این روزنامه نگار متهم نشده است.

جمهوری داغستان روسیه خطرناک ترین مکان در اروپا معرفی شده است.

تیراندازی و انفجار بمب در این جمهوری روسیه به پدیده ای روزانه تبدیل شده است. جنگ جدایی طلبان جمهوری داغستان سال گذشته بیش از چهارصد کشته بر جا گذاشت.

مجدی کمالف از سردبیران این روزنامه به الجزیره انگلیسی گفت :«اگر کسی قانون را نقض کند مردم باید بدانند که وی مجازات می شود. اگر خلافکاران این را بدانند کمتر مرتکب جرم می شوند. روحیه بقیه مردم نیز بالا می رود زیرا متوجه می شوند که قانون اجرا می شود و آزادی وجود دارد.»

قتل بیرحمانه کاتسی مراد کمالف موضوع نادر و عجیبی در داغستان نیست. در چند سال گذشته خون افراد زیادی در این جمهوری به زمین ریخته شده است. ترورهای هدفمند و بمب گذاری ها و ناپدید شدن افراد به بخشی از زندگی عادی در داغستان تبدیل شده است.

تکفارس آی آر

در ماه ژانویه یک قاضی برجسته در ماخاچ قلعه ، مرکز جمهوری داغستان ، به ضرب گلوله به قتل رسید. این پر سر و صداترین قتل در داغستان در سال ۲۰۱۳ بوده است. مقامات این جمهوری این قتل ها را به گروههای مسلحی تروریست نسبت می دهند.

برخی در داغستان ریشه این مشکلات را نابرابری های اجتماعی و فقر می دانند. آمار بیکاری در این جمهوری بالاست و نارضایتی زیادی از عملکرد دستگاه امنیتی وجود دارد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر