تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خطرات واقعا جدی برای افرادی که ورزش نمیکنند

image خطرات واقعا جدی برای افرادی که ورزش نمیکنند

بد اخلاق تر می شوید

مطالعات نشان می دهد که انجام تمرینات مدام باعث تقویت خلق و خوی شما و به عنوان یک داروی ضد افسردگی مؤثر تجویز می شود.

بدن شما اندورفین تولید میکند. هورمونی که زمانی که ورزش میکنید به شما احساس خوبی می دهد. همراه با دیگر هورمون های شیمیایی  مثل سرتونین ها و دوپامین که در بدن ما مثل ماری جوانا ( حشیش) عمل میکند.

تحقیقات جدید در مجله نیواینگلند نشان می دهد هنگام تمرین کردن، پروتئین هایی به نام میوکین تولید می شود که به محافظت از مغز در برابر افسردگی ناشی از استرس می پردازند. اگر شما به طور منظم چهل هفته ورزش کنید و دو هفته تمرین کردن را متوقف کنید در آزمون خلق و خوی نتیجه بدتری نسبت به آنهایی که هنوز به ورزش کردن ادامه می دهند به دست خواهید آ ورد  و حافظه ی شما ممکن است متزتزل شود. (طبق یک مطالعه طب روان تنی)

تکفارس آی آر

حافظه شما ضعیف تر می شود

محققان دریافتند که جریان خون به مغز ورزشکارانی که یک وقفه ی ده روزه داشته اند کاهش یا فته است. این کاهش جریان خون یادگیری و توسعه ی خاطرات جدید را کند تر میکند. همچنین بدن شما تولید یک پروتوئین به نام کاتپسین را که به بهبود حافظه مر بوط است کاهش می دهد و شما کسل تر می شوید.

شما در انجام کارها چالاکی کمتری خواهید داشت

در یک پژوهش در فنلاند دانشمندان روی چند جفت مرد دوقلو که به صورت منظم ورزش می کردند مطالعه انجام دادند. یک نفر در هر جفت دو قلو فعال میماند و دو هفته استراحت می کرد در حالی که نفر جفت او کم تر تمرین می کرد. بعد از سه سال نفری که فعالتر بود سلول های خاکستری مغزش بیشتر بود.

ورزش تمام قسمت های مغز شما را قوی میکند. از جمله سلول های خاکستری که مغز شمارا نسبت به استرس و پیری مقاوم تر میکند.

www.takfars.ir

بنابر این اگر شما ورزش نکنید سلول های خاکستری مغز شما ممکن است ضربه ببینند و به طور بالقوه صحنه را برای مشکلات پردازش اطلاعات محیا کند.

در تمرکز مشکل پیدا میکنید

تحقیقات در مجله پزشکی بریتانیا نشان می دهد حتی زمان های کوتاه ورزش ۴۰-۱۰ دقیقه منجر به افزایش جریان خون به مغز شما می شود. این ممکن است باعث افزایش سطح هورمون های شیمیایی خون می شود مانند: اندورفین و هورمون های خاص که مغز شما را هوشیارتر نگه می دارد. بنابراین وقتی شما ورزش نمیکنید، جریان خون و این هورمون های شیمیایی افت میکنند و توجه شما نسبت به امور ضعیف تر می شود. پس برای داشتن تمرکز هواس و سلامت بهتر است ورزش کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر