تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خطرات خوردن مرغی که خوب پخته نشده

image خطرات خوردن مرغی که خوب پخته نشده

مرغ یکی از اصلی ترین منایع حیوانی در رژیم غذایی اکثر افراد به خصوص ایرانی ها است. اما جالب است بدانید که این ماده می تواند به سادگی با پاتوژن هایی که باعث بیماری های ناشی از غذا می شوند، آلوده شود. پختن مرغ به طوری که دمای داخلی آن به ۱۶۵ درجه فارنهایت یا بیشتر برسد این پاتوژن ها را می کشد و مرغ را آماده خوردن میکند. با ما تا انتهای این مطلب مجله همراه شوید تا اطلاعاتتان در مورد عوارض ناشی از مصرف مرغ نپخته بیشتر شود.

مسمومیت با سالمونلا

یکی از شایع ترین بیماری های باکتریایی ناشی از مصرف مرغ نپخته، مسمومیت با سالمونلا است. علائم این مسومیت معمولا بین ۱۲ تا ۳۶ ساعت پس از مصرف مواد آلوده ظاهر می شوند و شامل موارد زیر هستند:

تب

تکفارس آی آر

اسهال

گرفتگی عضلات

سردرد

تهوع و استفراغ

طبق گزارش Frontline در آوریل سال ۲۰۰۲، حدود ۲۵ درصد از مرغ ها در آمریکا ممکن است با باکتری سالمونلا آلوده باشند.

www.takfars.ir

کمپیلوباکتریوز

مصرف مرغ نپخته می تواند باعث ایجاد کمپیلوباکتریوز نیز شود. علائم این بیماری نیز معمولا بین دو تا پنج روز پس از مصرف غذاها یا نوشیدنی آلوده و به شکل زیر ظاهر می شوند:

گرفتگی عضلات

درد شکم

اسهال

تب

بیش از نیمی از مرغ ها حاوی این باکتری هستند. اما جای نگرانی نیست. می توان به راحتی این باکتری را با رساندن دمای داخلی بدن حیوان به ۱۶۵ درجه فارنهایت از بین برد.

کلستریدیوم پرفرنژنس

خوردن مرغی که در زمان پخت به دمای بالاتر از ۱۴۰ درجه فارنهایت نرسیده یا بعد از پختن در دمای کمتر از ۴۰ درجه فارنهایت نگهداری نمی شود، می تواند Clostridium perfringens ایجاد کند. علائم این بیماری بین ۶ تا ۲۴ ساعت پس از مصرف مواد غذایی آلوده به برخی از اسپورهای Clostridium perfringens به شکل زیر شروع می شوند:

گرفتگی عضلات شکم

تک فارس

حالت تهوع

اسهال

مسمومیت با استافیلوکوک

مرغ که به درستی پخته نشده و یا پس از پختن در دمای مناسب نگهداری نمی شود، می تواند توسط استافیلوکوک اورئوس آلوده شود. این پاتوژن شامل سمی است که باعث ایجاد علائم زیر می شود:

اسهال

استفراغ

گرفتگی شدید عضلات

تهوع شدید

علائم این نوع آلودگی بین ۳۰ دقیقه تا ۸ ساعت پس از مبتلا شدن به عفونت ظاهر می شوند و تا سه روز ادامه پیدا میکنند. این بیماری به ندرت کشنده است.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر