تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

حیواناتی که در جهان هستی نابود شده اند

موآ

این پرنده که در جزیره نیوزیلند زندگی می‌کرده است شباهت عجیبی به شتر مرغ داشت ولی از آن بسیار بزرگتر بود؛ این پرنده نزدیک به ۱۰ نوع مختلف داشت و بزرگترین آنها نزدیک به ۴ متر ارتفاع داشت و وزن آن نیز نزیک به ۲۷۵ کیلوگرم بوده است.

بار دیگر با ورود انسان‌ها به این جزیره موآ به سرعت منقرض شد؛ چراکه شکار بسیار آسان و راحتی برای انسان‌ها بود؛ این پرنده نزدیک به ۵۰۰ سال پیش منقرض شد.

image حیواناتی که در جهان هستی نابود شده اند

زرافه اسب

تکفارس آی آر

این حیوان همانطور که از اسمش نیز مشخص است ترکیبی از زرافه و اسب است؛ این حیوان دارای کله‌ای بسیار سنگین بوده است و قد بلندترین آنها نیز به ۲ متر می‌رسید؛ این موجود دارای شاخ‌هایی مانند زرافه بوده است و از آن برای دفاع شخصی استفاده می‌کرد؛ این زرافه‌ها تقریباً ۵ هزار سال پیش و بر اثر تغییرات آب و هوایی منقرض شدند.

کویین کانا

این دست از موجودات از خانواده کروکدیل‌ها هستند و بیشتر در منطقه استرالیا و جنوب آسیا زندگی می‌کردند؛ “کوین کانا”ها یک از ترسناک‌ترین موجودات زمان خودشان بودند؛ چراکه نه تنها در آب بلکه در خشکی نیز می‌توانستند به راحتی شکار کنند در حالی که این روزها کروکدیل‌ها تنها در آب می‌توانند به راحتی شکار کنند.

این کروکدیل نزدیک به ۳ متر طول داشته است و البته زمان دقیق حضور آنها روی زمین و همچنین منقرض شدن آنها مشخص نبوده است، اما احتمال آن می‌رود که در ابتدای حضور انسان‌ها روی زمین و همچنین تغییرات جوی باعث انقراض آنها شده است.

image حیواناتی که در جهان هستی نابود شده اند

www.takfars.ir

کولیلی

این پرنده یکی از بزرگترین شکارچینان در گذشته بود ولی با این حال اصلاً در پرواز استعداد نداشته است؛ این پرنده به راحتی می‌توانست برای خودش غذا پیدا کند اما نمی‌توانست خیلی خوب و در ارتفاع‌های زیاد پرواز کند و همین دلیل یکی از اصلی‌ترین علل انقراض آنها بود؛ چراکه توسط دیگر موجودات به راحتی شکار می‌شدند.

این پرنده بیشتر در جنوب آمریکا زندگی می‌کرد و البته به خاطر شکار بی‌رویه در سال ۱۹۰۱ از بین رفت.

image حیواناتی که در جهان هستی نابود شده اند

وارح

یکی از حیوانات منقرض شده از جزیره فالک لند وارح نام دارد؛ این حیوان تا به حال مشخص نشده است که روباه بوده است یا گرگ چرا که ویژگی‌های هر دوی آنها را در خود داشته است؛ این موجود نزدیک به ۱٫۵ متر طول داشته است ولی به خاطر کوتاه بودن پاهایش تنها ۶۰ سانتی متر از زمین فاصله داشت.

این روباه بزرگ با ورود انسان‌ها به فالکلند به سرعت از بین رفتند؛ چراکه کشاورزان برای محافظت از گوسفندانشان آنها را شکار می‌کردند؛ وارح برای آخرین بار در سال ۱۸۷۶ دیده شد.

image حیواناتی که در جهان هستی نابود شده اند

جغد کوبا

این جغد تنها در کوبا دیده شده است و البته به خاطر اندازه بسیار بزرگش تنها روز زمین زندگی می‌کرد؛ این جغد توانایی پرواز نداشت اما به مانند باقی جغدها توانایی‌ها مانند شکار در تاریکی و شب را داشت.

تک فارس

این پرنده نزدیک به یک متر ارتفاع داشت و وزن آن تقریباً به اندازه یک انسان بوده است؛ جغد کوبایی نیز به خاطر حضور انسان‌ها از بین رفت و شکار و از بین رفتن محیط زیست باعث از بین رفتن این پرنده در نزدیک به ۸۰۰ سال پیش شد.

image حیواناتی که در جهان هستی نابود شده اند

چیتای آمریکایی

چیتای آمریکایی شباهت‌های خاصی به چیتای آفریقایی داشت و البته نزدیک به ۱۰ کیلوگرم نیز سنگین‌تر است؛ این اضافه وزن باعث شده است که خیلی دونده خوبی نباشد؛ مانند بسیاری از دیگر شکارچیان بر اثر تغییرات آب و هوایی و همچنین نبود غذا نزدیک به ۱۰ هزار سال پیش این چیتا منقرض شد.

image حیواناتی که در جهان هستی نابود شده اند

دوو

بودن در یکی از جزیره‌های متروکه که شکارچی وجود ندارد، باعث می‌شود تا پرندگان نیز بسیار تنبل شوند و نتوانند پرواز کنند؛ دوو یکی از اسرارآمیزترین پرندگانی است که تا به حال روی زمین زندگی کرده است؛ هیچ کس در مورد شکل اصلی آن چیزی نمی‌داند البته چیزی که عیان است تاریخ از بین رفتنش است که نزدیک به ۱۵۰ سال پیش تخمین زده می‌شود.

image حیواناتی که در جهان هستی نابود شده اند

گوزن ایرلندی

گوزن بزرگ، در اوراسیا از ایرلند تا شرق دریاچه بایکال می‌زیست؛ عمر جدیدترین بقایای به دست آمده از این حیوان تا ۷۷۰۰ سال پیش تخمین زده می‌شود؛ این حیوان به خاطر اندازه بسیار بزرگش (حدود۲٫۱متر ارتفاع تا شانه) و به ویژه بخاطر داشتن بزرگترین شاخ‌ها معروف است.

T A K F A R S

بحث در مورد دلیل انقراض آنها بیشتر بر روی اندازه شاخ‌های‌شان متمرکز است؛ برخی معتقدند شکار به وسیله انسان عامل اصلی انقراض گوزن ایرلندی است.

image حیواناتی که در جهان هستی نابود شده اند

گاو دریایی

این حیوان که قبلاً در سواحل آسیاتیک دریای حاشیه اقیانوس آرام، از ژاپن تا کالیفرنیا پیدا شده بود، در سال ۱۷۴۱ توسط طبیعت شناس جورج استلر کشف شد؛ گاو دریایی تا حدود ۸ متر رشد می‌کرد و حدوداً ۳ تن وزن داشت؛ با توجه به سرعتی که آخرین گروه آنها از بین رفت، احتمالاً ورود انسان‌ها به منطقه دلیل انقراض این حیوان بوده است.

هنوز هم گزارش‌های پراکنده‌ای از دیده شدن یک حیوان گاو شکل دریایی در دریاهای حاشیه اقیانوس آرام و گرینلند وجود دارد؛ بنابراین احتمال دارد که هنوز گروه کوچکی از این حیوان وجود داشته باشند ولی این مسئله هنوز ثابت نشده است.

image حیواناتی که در جهان هستی نابود شده اند

محصولات معتبر
محصولات معتبر