تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

جام جهانی

image جام جهانی

۲۰ مورد از حواشی جالب جام جهانی ۲۰۱۸

۳۲: شاید این جام جهانی آخرین جامی باشد که با حضور ۳۲ تیم برگزار می شود. مسئولان فیفا در حال رایزنی هستند تا در صورت امکان از جام جهانی بعدی در قطر تعداد تیم ها را به ۴۸ تیم افزایش دهند.

۶۴: در جام جهانی ۶۴ مسابقه برگزار می شود. روسیه و عربستان دیدار افتتاحیه را روز پنجشنبه ۱۴ ژوئن در ورزشگاه لوژنیکی مسکو برگزار میکنند. این تورنمنت روز ۱۵ جولای در همین ورزشگاه شاهد دیدار پایانی اش خواهد بود.

۱۱: بازی های جام جهانی در ۱۱ شهر مختلف برگزار می شود: مسکو، سن پترزبورگ، سوچی، کازان، نوفگراد، اکاترینبورگ، سارانسک، سامارا، فولگوراد، روستوف و کالینینگراد.

تکفارس آی آر

۱۲: تعداد ورزشگاه هایی که بازی های جام جهانی در آنها برگزار می شود. مسکو تنها شهری است که دو ورزشگاه دارد: لوژنیکی و اسپارتاک.

۲۵۰۰: فاصله بین غربی ترین ورزشگاه جام جهانی در کالینینگراد تا اکاترینبورگ، شرقی ترین ورزشگاه روسیه، میزبان جام جهانی ۲۵۰۰ کیلومتر است.

۱۲ میلیارد دلار: گفته می شود برگزاری این جام جهانی ۱۲ میلیارد دلار برای روسیه هزینه برداشته است. روس ها بااین حال امیدوارند خیلی بیشتر از اینها گیرشان بیاید.

۱ میلیون: نزدیک به یک میلیون هوادار برای دیدن جام جهانی به روسیه می آیند. آمریکایی ها با وجود اینکه تیمشان به جام جهانی صعود نکرده ۸۰ هزار بلیت خریده اند. البته بدون تردید بیشتر این بلیت ها توسط علاقه مندان لاتین و اهل آمریکای جنوبی خریداری شده است.

۱ میلیارد: برآورد شده که نزدیک به یک میلیارد نفر در سراسر دنیا بازی های جام جهانی را از طریق تلویزیون تماشا خواهند کرد.

www.takfars.ir

۴۳ میلیون دلار: روس ها برای جابه جایی رایگان هواداران بین شهرهای میزبان جام جهانی از طریق قطار نزدیک به ۴۳ میلیون دلار هزینه کرده اند.

۷: هفت کشوری که قبلا جام جهانی را برده اند، در این جام حضور دارند. آلمان سعی میکند با رکورد پنج قهرمانی برزیل برابری کند. آرژانتین (۲) و اوروگوئه (۲) در تعقیب دو تیم مذکور هستند و انگلیس، اسپانیا و فرانسه هم در این جام با سابقه یک قهرمانی به میدان می روند. عجیب آنکه ایتالیا با چهار عنوان قهرمانی به جام جهانی صعود نکرده است. اولین بار بعد از ۶۰ سال است که ایتالیایی ها به جام جهانی نمی روند.

۲: دو کشور هستند که برای اولین بار طعم حضور در جام جهانی را می چشند: ایسلند و پاناما.

۲۱: برزیل با پنج قهرمانی در جام جهانی برای بیست ویکمین بار است که حضور در این تورنمنت را تجربه میکند. برزیلی ها تنها کشوری هستند که از زمان پیدایش جام جهانی در سال ۱۹۳۰ تاکنون، در همه ادوارش حاضر بوده اند.

۳۰%: ۳۰ درصد از کشورهایی که میزبان جام جهانی بوده اند دست آخر قهرمان شده اند. روسیه اما از زمان فروپاشی شوروی فقط سه بار به جام جهانی رسیده که هر سه بار هم در مرحله گروهی کنار رفته است.

۹: در بسیاری از سایت های پیش بینی جام جهانی آلمان با ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز ممکن پیشتاز است. برزیل، فرانسه، اسپانیا و آرژانتین دیگر مدعیان قهرمانی قلمداد شده اند.

۱: اولین بار است که سیستم کمک داور ویدئویی در جام جهانی استفاده می شود. از این سیستم در چهار مورد می شود استفاده کرد: گل، پنالتی، کارت قرمز و اشتباه در دادن کارت زرد یا قرمز به بازیکن.

۸۰: اولین بار در ۸۰ سال گذشته است که هیچ داوری از بریتانیا برای سوت زدن در جام جهانی انتخاب نشده است.

۴۵: دروازه بان تیم مصر، عصام الحدری، با ۴۵ سال سن، مسن ترین بازیکن تاریخ جام جهانی خواهد بود.

۱۹: دنیل ارزانی بازیکن تیم ملی استرالیا با سبقت گرفتن از کیلیان امباپه، مهاجم جوان فرانسه، با نوزده و نیم سال سن، جوان ترین بازیکن حاضر در جام جهانی است.

تک فارس

۸۰۰۰۰: گنجایش ورزشگاه لوژنیکی که میزبان دیدار افتتاحیه و اختتامیه خواهد بود، ۸۰ هزار نفر است.

۸: کاپ معروف جام جهانی ۳۶.۸ سانتی متر ارتفاع و ۶.۱ کیلوگرم وزن دارد. این جام از طلای ۱۸عیار ساخته شده است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر