تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

جالب ترین ایده های طراحی با نور در دکوراسیون منزل

دیوارکوب‌هاجایگزین بسیار خوبی برای چراغ‌های رومیزی هستند زیرا در حالی‌که فضایی از سطح میز نمی‌گیرند، نور لازم برای آن فضا را نیز تامین می‌کنند. دیوار‌کوب‌ها از این جنبه نیز در اتاق‌های هتل‌ها زیاد استفاده می‌شوند زیرا سبب می‌شوند فضا عریض‌تر جلوه کند.

image جالب ترین ایده های طراحی با نور در دکوراسیون منزل

انواع دیوارکوب

· فانوسی (مشعلی): دیوارکوب‌ فانوسی از نظر ایمنی منقرض شده‌ و یکی از انواع سنتی دیوارکوب‌ به شمار می‌رود. قدمت این دیوارکوب‌ به قرون وسطی برمی‌گردد. در آن زمان این دیوارکوب‌ها را بر دیوار دالان‌های تاریک خانه نصب می‌کردند و نور آن‌ها از شمع تولید می‌شد. رفته‌رفته این دیوارکوب‌ها به انواع الکتریکی تبدیل شدند. وجود دیوارکوب‌ فانوسی یا مشعلی در دکوراسیون‌های امروزی جلوه‌ای روستیک را القا می‌کند.

image جالب ترین ایده های طراحی با نور در دکوراسیون منزل

تکفارس آی آر

· گازسوز: دیوارکوب‌های گازسوز قبل از آمدن دیوارکوب‌های الکتریکی رایج بودند و امروزه خیلی کم در خانه‌ها دیده می‌شوند. اما می‌توان گاهی در خانه‌های سنتی و قدیمی این نوع دیوارکوب‌ را مشاهده کرد.

· الکتریکی: رایج‌ترین نوع دیوارکوب در حال حاضر، دیوارکوب الکتریکی است که مانند تمام تجهیزات نورپردازی از انرژی برق استفاده می‌کند. این نوع دیوارکوب از لحاظ سبک و اندازه از تنوع زیادی برخوردار است.

هتل‌ها و تالار‌های مجلل و باشکوه را در ذهن خود مجسم کنید. نور دیوارکوب‌های روی دیوار

image جالب ترین ایده های طراحی با نور در دکوراسیون منزل

سبک

www.takfars.ir

دیوارکوب‌های سنتی یا کلاسیک: این دیوارکوب‌ها تداعی‌گر دکوراسیون‌های باستانی و مجلل هستند و علاوه بر پیچیدگی‌ها و زرق‌وبرق‌های خاص در آویزها، نوری بسیار روشن و شدید دارند. دیوارکوب‌های کلاسیک از مواد سنگینی مانند کریستال‌های تراش‌دار، آهن و نیکل ساخته می‌شوند و معمولا از لامپ‌های طرح شمع در آن‌ها استفاده می‌شود.

image جالب ترین ایده های طراحی با نور در دکوراسیون منزل

دیوارکوب‌های مدرن: دیوارکوب‌های مدرن جلوه‌ای ساده و براق دارند و معمولا از موادی مانند شیشه‌های ساده یا استیل ضدزنگ ساخته می‌شوند. نور دیوارکوب‌های مدرن بسیار ملایم است و خطوط صاف به وضوح در طراحی آن‌ها دیده می‌شود.

جای قرارگیری

امروزه از دیوارکوب‌های مدرن بیشتر در نورپردازی راهروهای خارجی و داخلی خانه استفاده می‌شود تا علاوه بر تامین نور، بر جذابیت بصری فضا افزوده شود. معمولا دیوارکوب را باید در بخش سه چهارم بالایی ارتفاع دیوارها نصب کرد و فاصله بین دیوارکوب‌ها از یکدیگر باید برابر فاصله یک دیوار کوب از زمین باشد. اندازه دیوار‌کوب نیز باید متناسب با ارتفاع سقف باشد تا بهترین نتیجه به وجود آید. برای ایجاد هماهنگی در فضا از دیوارکوبی استفاده کنید که از لحاظ سبک و ماده هماهنگ با لوستر آویزان در فضا باشد.

image جالب ترین ایده های طراحی با نور در دکوراسیون منزل

مواد

قیمت دیوارکوب‌ها بر حس مواد سازنده آن‌ها متغیر است. دیوار‌کوب‌هایی که از پلاستیک فشرده ساخته می‌شوند معمولا ارزان‌ترین و کم‌نور‌ترین نوع دیوارکوب هستند. دیوارکوب‌های ساخته شده از مواد شفاف از قبیل استیل یا کریستال زیباتر هستند و بر زیبایی و غنای جلوه دکوراسیون خانه شما می‌افزایند. بنابراین با توجه به بودجه و سبک دکوراسیون خانه می‌توان گزینه مناسب را انتخاب کرد.

مصرف انرژی

دیوار کوب‌ها مانند تمام منابع نور از نظر میزان مصرف انرژی متنوع هستند و انواع کم‌مصرف و پرمصرف آن‌ها وجود دارد. وجود ستاره انرژی روی برچسب دیوارکوب نشان از کم مصرف بودن آن دارد. هم‌چنین برای مصرف بهینه انرژی از لامپ‌های کم‌مصرف فلورسنت برای دیوارکوب‌ها استفاده کنید. هنگام خرید دیوارکوب دقت کنید دیوارکوب سبک و شفاف باشد و بیشترین نور تولیدی را در فضا منتشر کند.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر