تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توقف ممنوعیت و پایان یافتن ساخت و پخش سریال حریم سلطان

image توقف ممنوعیت و پایان یافتن ساخت و پخش سریال حریم سلطان

بازیگر نقش «سلطان سلیمان» به کسانی که از این سریال انتقاد کردند حمله کرده و گفته است: نمی‌دانم چرا سریال موفقی که این همه درآمد داشت را متوقف کرده‌اند و من از اعلام لغو ساخته ادامه این سریال ناراحتم.

اردوغان یک ماه پیش در جریان دیدارش از استان «کوتاهیه» ترکیه در انتقاد از سریال «حریم سلطان» گفته بود ما چنین اجدادی که در سریال ارائه شده نداشته‌ایم و سلطان سلیمانی که در این سریال معرفی شده کسی است که ۳۰ سال از عمرش را برای فتح و جنگ روی اسب‌ها گذراند.

وی از کارگردانان چنین سریال‌ها و مسئولان شبکه‌های تلویزیونی انتقاد کرده و افزوده بود: من منتظر دستور قضایی در این باره هستم.

تهیه‌کننده سریال «حریم سلطان» اعلام کرد با آغاز ۲۰۱۳(یعنی امروز) فیلمبرداری این سریال را متوقف کرده و فصل چهارم این سریال دیگر ساخته نخواهد شد و قسمت‌های باقیمانده از فصل سوم این سریال نیز زیاد طولانی نخواهد شد.

تکفارس آی آر

وی دلیل این امر را اعتراض نخست وزیر ترکیه به این سریال و همچنین شکوائیه نمایندگان مجلس ترکیه عنوان کرده و تاکید کرده است که فصل چهارم این سریال دیگر ساخته نخواهد شد و قسمت‌های باقیمانده از فصل سوم این سریال نیز زیاد طولانی نخواهد شد تا جلوی انتقادات گرفته شود.

در همین حال اما عبدالله چیلیک رئیس بخش مالکیت فکری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت که ترکیه تنها تا پایان سال ۲۰۱۰ از صادرات سریال تاکنون ۶۵ میلیون دلار درآمد داشته است و ۱۵۰ میلیون آنها را دیده‌اند.

پس از آن بود که یک نماینده مجلس ترکیه از حزب عدالت و توسعه از ارسال یک شکوائیه به پارلمان این کشور برای توقف پخش ادامه سریال «حریم سلطان» در سال ۲۰۱۳ خبر داد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر