تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های مفید برای شستشوی صحیح فرش ها در خانه

image توصیه های مفید برای شستشوی صحیح فرش ها در خانه

هنگام شتشوی فرش دستبافت یا ماشینی از آب گرم استفاده ننمایید. فرش های ماشینی به علت داشتن مواد پلاستیکی در تاروپودشان، پس از شستشو با آب گرم، نرمی خود را از دست خواهند داد و فرش های دستباف به خصوص فرش های چله ابریشم و گل ابریشم، در صورت شستشو با آب گرم، رنگ پس می دهند و در صورت پیش آمدن این اتفاق، رنگبرداری از قسمت های رنگ گرفته بسیار سخت و هزینه بر خواهد بود.

در صورتیکه فرشتان جزو فرش هایی است که رنگ پس می دهد، پس از شستشو آن را لوله نکنید. البته پیشنهاد این است که چنین فرش هایی را جهت شستشو به قالیشویی بسپارید.

پس از اتمام شستشوی فرش، با پارو آب فرش را بگیرید تا آب در لابه لای تاروپود آن باقی نماند؛ ریشه فرش را نیز بچلانید تا آب در آن باقی نماند و سپس یکی دو ساعت اجازه دهید تا فرش کاملاً خشک شود و رنگ پس ندهد. در صورتیکه فضای کافی داشته باشید می توانید فرش نیمه مرطوب را آویزان نمایید به نحوی که در هوای آزاد و به دور از تابش مستقیم خورشید خشک شود.

اگر زمانی که منتظر هستید تا رطوبت فرش از بین برود، مجدداً بر روی آن و یا ریشه ها آب بگیرید، ریشه های فرش زرد خواهد شد، بنابراین هیچ گاه این کار را انجام ندهید.

تکفارس آی آر

پس از خشک شدن فرش، با استفاده از برس، پرزهای فرش را در جهت خواب فرش برس بکشید تا تمام طرح‌های فرش سر جای خود قرار بگیرد و فرش شما زیباتر دیده شود.

در انتها ذکر یک نکته ضروری است که بر روی فرش مرطوب و فرشی که هنوز کاملاً خشک نشده است راه نروید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر