تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های خوردن غذای سالم هنگام مسافرت در فصل های گرم

image توصیه های خوردن غذای سالم هنگام مسافرت در فصل های گرم

یکی از مواد غذایی مهم و حساس آب مصرفی است. از آب چشمه ، نهر و رودخانه برای آشامیدن استفاده نکنید.

همیشه آب های بطری بسته بندی شده همراه داشته باشید و باقیمانده آب بطری های را در پشت شیشه و زیر تابش نور خورشید قرار ندهید. اگر از سلامت آب در جایی بی‌اطلاعید، آن را بجوشانید و بعد مصرف کنید.

اگر مجبور شدید در رستوران غذا میل کنید رستورانی را انتخاب کنید که ظاهر رستوران، وضعیت کارکنان آن و شرایط بهداشتی محیط مناسب و کارکنان آن کارت بهداشتی معتبر داشته باشند .

در صورت مصرف مواد غذایی کنسروی قبل از مصرف حتما ۲۰ دقیقه بجوشانید و از مصرف کنسروهای بادکرده یا زنگ‌زده جداً خودداری کنید. *توصیه می شود بجای سالاد و سبزی خوردن در رستورانها که احتمال آلودگی آن زیاد است ، ماست بخورید . یک راه ساده و مطمئن آن است که از منزل با خود گوجه فرنگی و خیار و لیمو ترش شسته شده همراه داشته باشید ودر رستوران در کنار غذایی که سفارش می دهید ، از گوجه فرنگی و خیار خرد شده که همراه خود دارید استفاده کنید.

تکفارس آی آر

غذاهایی را که با خود به سفر می برید نیم پز نکنید، یا از همان اول غذا را کامل بپزید یا اینکه در مقصد اقدام به پخت آن کنید. غذاهایی مثل کتلت و کوکو یا تخم مرغ پخته برای سفر مناسب هستند و غذاهایی مثل الویه و کبا ب کوبیده ، کالباس و سوسیس بسیار حساس و فساد پذیر هستند.

غذایی که برای بین راه تهیه میکنید ، نباید آبکی باشد.غذاهای آبکی مثل انواع خورش ها ، سریعتر فاسد می شوند چون میکربها و باکتریها در فضای مایع ، محیط مناسبتری برای رشد وتکثیر دارند. غذایی را که برای سفر آماده میکنید با توجه به فصل گرما در طول راه کاملا خنک نگهدارید.

بجای نوشابه های گازدار، همراه باغذا دوغ کم نمک و بدون گاز سفارش دهید

درطول راه ، به عنوان تنقلات ، مقداری آجیل مثل نخودچی ، کشمش ، خرما ،انجیر خشک ، گردو ،بادام ،پسته و فندق کم نمک و یا تخمه های کم نمک بهمراه داشته باشید.این تنقلات بسیار سالمتر وکم ضررتر از چیپس ، پفک و نوشابه های گازدار هستند.

بسیاری از افراد مایلند در طول مسیر ، بساط پختن کباب و جوجه کباب برپا کنند که غذای سالم ، مطبوع و با کیفیتی خورده باشند باید توجه داشت که گوشت و مرغ را از منزل و در ظرف یخ گذاشته و دقت کنید در طول راه و قبل از کباب کردن ، کاملا سرد نگهداری شود.

www.takfars.ir

از گوشت هایی که در هوای آزاد آویزان شده و به فروش می رسند استفاده نکنید . انواع میکروبها و تخم انگل ها با مصرف این گوشتها که ممکن است خوب هم پخته نشوند ، به بدن منتقل می شود.

درموقع تهیه کباب و جوجه کباب، مواظب باشید که تمام قسمتهای آن و بخصوص داخل آن کاملا حرارت دیده و بخوبی پخته شود تا در صورت وجود آلودگی احتمالی ، با پختن از بین برود.

کبابی که خوب پخته شده باشد ، قهوه ایی رنگ است و اگر قسمت داخل کباب هنوز قرمز رنگ است ، به این معنی است که پخته نشده و آلودگی احتمالی آن از بین نرفته است که نتیجه اش مسمومیت غذایی همراه با اسهال،استفراغ ، دل درد و دل پیچه خواهد بود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر