تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه هایی برای کسانی که همیشه استرس دارند

– با خودتان مهربان باشید

هر چیزی را که حس می‌کنید به خودتان بگویید من درکش می‌کنم و این موضوع کاملا قابل فهم است. این عبارت بسیار مهم است، زیرا اکثر افراد وقتی چیزی را حس می‌کنند به سرعت خودشان را سرزنش می‌کنند که چرا عکس‌العمل مناسبی نداشتم و زیاده‌روی کردم؟ چرا اینقدر حساس بودم ؟ چرا بسیار نگرانم؟ چرا چنین چیزی بر روی من تاثیر می‌گذارد؟ این قضاوت‌های منفی حتی بیشتر باعث استرس و افزایش ترشح هورمون عصبی می‌شود. ذهن شما مدام در حال پرسش است تا احساسات و آشفتگی مغز را بسنجد و کنترل کند. به جای این عبارات با خودتان بگویید می‌دانم چرا استرس گرفته‌ام. این عبارت به شما اجازه می‌دهد، سریع‌تر دلیل استرس خود را آنالیز کنید. با این کار ذهن شما قادر نخواهد بود به مدت طولانی افکار پراسترس را در خود نگه دارد، بنابراین با سرعت آنها را رها می‌کند .

– یک قدم به عقب برگردید

طوری به دیگران و خودتان نگاه کنید که انگار بالای قله کوهی ایستاده‌اید و نیز فکرتان را درگیر شرایط نکنید. استرس به آشفتگی فکری در ذهن شما نیاز دارد. در عوض وقتی از بالای کوه به دیگران و شرایط می‌نگرید انگار همه چیز تحت کنترل شماست و شما خونسردتر عمل می‌کنید. حتی روش برخورد افراد را متوجه می‌شوید. برای مثال می‌توانید ببینید که یک فرد بدجنس و بد رفتار به دلیل ترس و استرسی که دارد این روش را انتخاب کرده است. شاید دریابید که عکس‌العمل خودتان چگونه بوده و چه تاثیری بر روی شما گذاشته است. شما می‌توانید در این شرایط نیز با همه و خودتان مهربان باشید.

– عمل کنید

تکفارس آی آر

در این مرحله شما می‌توانید تصمیم بگیرید که باید چه کنید. آیا از عوامل استرس‌زا باید دوری کنید ؟ آیا به گونه دیگری در این رابطه فکر می‌کنید تا بر روی شما تاثیر مخربی نگذارد؟ آیا مانند یک داور عادلانه عمل می‌کنید؟ آیا به افرادی که زخم خورده‌اند و آسیب دیده‌اند کمک می‌کنید و با دادن افکار مثبت به آنها می‌خواهید که با دیگران مهربان‌تر باشند؟ عمل کردن به اینها باعث کاهش استرس می‌شود. به صورت احساسی به شما کمک می‌کند که به خودتان اعتماد کنید و اعتماد به نفس‌تان بالا رود؛ چرا که توانسته‌اید توانایی‌ها و ارزش‌های خودتان را درک کنید. به صورت ذهنی باعث می‌شود که بتوانید بر روی ناتوانی‌های خود تمرکز کنید تا بتوانید آنها را به صورت متعادل در آورید. به صورت فیزیکی باعث ترشح هورمون GABA می‌شود که این هورمون مانعی برای ترشح اضافی هورمون‌های آدرنالین نوراپینافرین است.

در انتها از نظر روحی به شما کمک می‌کند که درک عمیق‌تری از زندگی داشته باشید و با تغییر شرایط انرژی خود را تغییر دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر