تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توانایی و استعدادهای کودکان در هشت ماهگی چیست

image توانایی و استعدادهای کودکان در هشت ماهگی چیست

کودک هشت ماهه قدرت زیادی کسب میکند. او می تواند خود را به صندلی یا مبل فشار دهد و بایستد و در ماه های بعد از سایر وسایل منزل برای ایستادن استفاده میکند.

سال اول پیشرفت کودک

کودک هشت ماهه در حال حاضر چهاردست و پا میکنند اما اگر فرزند شما هنوز به آن مرحله نرسیده است نترسید. برخی بچه ها زمان بیشتری می خواهند تا شروع به حرکت کنند.در این سن، فرزند شما شروع به هماهنگ شدن مهارت های جنبشی با احساس میکند. یک بچه در این سن می تواند اسباب بازی خود را در آن طرف اتاق در نظر بگیرد و به سمت آن برود و آن را بردارد. در این سن میتوانند توپ را هل بدهند، اسباب بازی ها را به هم وصل کنند و موانع را کنار بزنند.

در این سن نوزاد می تواند از شصت و انگشتان دیگر استفاده کند و وسایل کوچک را بردارد. در این سن نوزاد هر چیزی که برمی دارد بلافاصله در دهان قرار می دهد بنابراین مراقب او باشید. اگر فرزند شما خواهر یا برادری بزرگ تر از سه سال دارد، محیط بازی آن ها را جدا کنید. همچنین هنگامی که بچه های بزرگ تر با اسباب بازی های کوچک بازی میکنند و نوزاد خواب است، اسباب بازی های کوچک را جمع کنید و از نبود آن ها در هنگام بیداری نوزاد مطمئن شوید.

تکفارس آی آر

خواب کودک هشت ماهه

image توانایی و استعدادهای کودکان در هشت ماهگی چیست

کودک هشت ماهه

کودک هشت ماهه حدود سیزده تا چهارده ساعت در روز می خوابد. آن ها دو بار در روز می خوابند؛ یکی صبح و دیگری عصر. کل مدت چرت های روزانه کودک یک ساعت است. اما برخی کودکان دو تا بیست دقیقه چرت میزنند.

با کودک بازی کنید، به او آموزش دهید و باعث رشدش شوید

www.takfars.ir

در این زمان کودک قدرت یادگیری دارد. هنگامی که فرزند شما بالای دو سال است از جدا شدن از او نترسید. طبیعی است که هر بار که اتاق را ترک میکنید فرزندتان بهانه بگیرد. گریه او بیش از چند دقیقه طول نمی کشد. بگذارید فرزند به وظایف روزانه شما عادت کند و با نبود شما سازگار شود.

غذا خوردن کودک هشت ماهه

فرزند هشت ماهه شما حدود بیست و چهار تا سی و دو اونس شیر در روز میخورد. اما غذاهای دیگر مانند میوه، سبزیجات، حبوبات، گوشت له شده نیز می توانید به او بدهید. هر چقدر غذاهای جامد افزایش می یابد شیر مادر کمتر می شود. در این زمان فرزند شما بیشتر تمایل به غذاهای جامد نشان می دهد اما باید در روز حدود شانزده تا بیست اونس شیر به او بدهید. بعد از یک سالگی می توانید شیر گاو نیز به او بدهید.

قدرت فک فرزند شما افزایش یافته بنابراین می تواند غذا بجود. اولین غذایی که به او می دهید، موز، پاستا، نان تست، گوشت پخته شده و حبوبات است. غذاها را به ذرات کوچک تقسیم کنید و غذاهایی که نیاز به فک قوی دارند مانند هویج به او ندهید. هیچ وقت در هنگام غذا خوردن فرزند را تنها نگذارید.

رشد کودک هشت ماهه

سعی کنید تا پس از یک سالگی به فرزندتان عسل، سفیده تخم مرغ ندهید.

ارتباط کودک هشت ماهه

نوزاد حس درستی درباره خود دارد و شروع به شناخت خود و اطراف میکند. فرزند هشت ماهه ارتباط بین رفتار خود و واکنش دیگران را می فهمد.

در این سن، کودک می فهمد چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد. به همین دلیل گاهی در مقابل برخی غذاها می خندد و در مقابل غذاهای دیگر رو بر می گرداند.

کودک هشت ماهه

تک فارس

بازی، آموزش کودک هشت ماهه

در هشت ماهگی گوش دادن به صداها معنی پیدا میکند. نوزاد شروع میکند صداهای نامفهومی در می آورد. فرزند در این سن معنی برخی کلمات اصلی را می فهمد. مانند شیر، خدافظی و سلام و بای بای.

نکاتی برای کودک هشت ماهه

در این سن فرزند شما شروع به خزیدن میکند بنابراین وسیله های خطرناک و سمی را از دسترس او دور کنید. در کابینت ها و حمام را قفل کنید. در کنار پله ها نرده قرار دهید و خروجی ها را بپوشانید. مطمئن شوید هیچ چیز خطرناکی سر راه نوزاد نیست و هیچ سیمی نیست. هیچ اسباب بازی کوچک یا سکه ای نیز در دسترس او نیست. در اتاق ها و حمام و دستشویی را ببندید.

در این ماه احتمالا برای اینکه بتوانید کارهای خود را انجام دهید فرزند را جلوی تلویزیون می گذارید. اگرچه چند دقیقه جلوی تلویزیون بودن ضرری ندارد اما توصیه می شود پیش از دو سالگی این کار را نکنید. کتاب خواندن، آواز خواند و صحبت کردن بهترین راه های سرگرم کردن کودک در این سن است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر