تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تقویت و سالم سازی موهای شکننده با سس مایونز

image تقویت و سالم سازی موهای شکننده با سس مایونز

ساقه موی این افراد به شدت در معرض خشکی و شکنندگی قرار دارد. به‌همین دلیل استفاده از چرب‌کننده‌های مختلف مانند روغن بادام یا روغن نارگیل و سرم‌های مو و شستن موها با شامپوهای ملایم می‌تواند برای این افراد مفید باشد.

شاید بتوان کراتینه‌کردن موها را به این افراد توصیه کرد. البته به‌ یاد داشته باشید کراتینه‌کردن موها با تولید فرمالدئید همراه است که استنشاق آن می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد.

خوشبختانه امروزه کیت‌های کراتینه فاقد فرمالدئید هم به بازار آمده که افراد مختلف می‌توانند خودشان در منزل از آنها استفاده کنند. استفاده از این کیت‌ها و کراتینه‌کردن موهای زبر و مجعد با آنها، می‌تواند تا چندماه مشکل زبری موها و شانه کردنشان را حل کند و موها را برای مدتی نرم و لطیف کند. البته استفاده مستمر و دستکاری مداوم موها با این روش هم توصیه نمی‌شود.

روش خانگی ساده‌تری برای نرم و لطیف‌تر‌کردن موهای مجعد یا حتی موهایی که در اثر رنگ، صاف یا فر کردن، آسیب‌دیده‌اند و خشک شده‌اند هم وجود دارد؟

تکفارس آی آر

بله، افرادی که موهای زبر، خشک، آسیب‌دیده و مجعد دارند، می‌توانند ساقه موهای خود را به سس مایونز آغشته کنند. سپس آنها را با کلاه مخصوص رنگ حدود ۳-۲ ساعت بپوشانند و درنهایت هم با شامپویی ملایم، آن را آبکشی کنند. سس مایونز حاوی سرکه، تخم‌مرغ و روغن است و می‌تواند یک نرم‌کننده عالی برای موهای زبر و خشن باشد.

از آنجا که ترکیب‌های شیمیایی موجود در رنگ‌های مو یا مواد صاف و فرکننده مو باعث تغییر آرایش پروتئین مو و در نهایت هم خشک و شکننده‌شدن آن می‌شود، توصیه می‌کنیم بعد از تماس مو با چنین موادی، از شامپوهای ملایم‌تر،‌ نرم‌کننده یا شامپوهای ۲ در ۱ که حاوی مواد نرم‌کننده‌ای مانند سیلیکون هستند، استفاده شود. این مواد نرم‌کننده می‌توانند غشایی را دور ساقه مو تشکیل دهند و باعث نرم‌تر‌شدن موها شوند.

افرادی که موهای خود را صاف، فر یا رنگ کرده‌اند یا تمام افرادی که نمی‌خواهند آسیب زیادی به ساقه موهای خود برسانند، باید استفاده از سشوار را محدود به موارد خاص کنند. به‌طور کلی، خود چرخه شستن و خشک‌کردن موها با سشوار، می‌تواند باعث آسیب‌دیدن ساقه آنها به دلیل تماس با حرارت داغ سشوار و شستشوی مو شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر